K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2013, 10:48   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg er fuldstændig enig med Web.

At man bor sammen med sine forældre behøver jo ikke nødvendigvis, at være ensbetydende med, at man er "sin mors lille barn".

Nogle forældre er både intelligente og fornuftige, og forstår, at behandle deres voksne børn med respekt.

Min mor har lært mig, at "man skal ikke sammenligne sig selv med dem, der har det bedre end én selv, derimod skal man sammenligne sig selv med dem, der har det værre end én selv."
Uanset hvad, så er følelserne hos en mor de samme som for det lille barn, det er en hel speciel konstellation som er understøttet af homonelle processer.

En mor der ser sit barn lide eller have brug for ekstra støtte, der skrues denne proces ekstra op... det er ikke noget bevidst.

Som jeg skriver tidligere er det nok ikke sådan hvis man frivilligt vælgertat bo med sine forældre.
Men bemærk at jeg siger bo med sine forældre... det er lige pludselig en gensidig konstellation.

Selvom forældre er nok så søde og forstående ja så er det ikke den umiddelbare lykke.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 10:53   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Selvom forældre er nok så søde og forstående ja så er det ikke den umiddelbare lykke.
Vi kan kun være enige om, at det ikke altid er lykken, at bo sammen med sine forældre.

Men hvis alternativet er, at bo på et plejehjem, så må forældrene vel være, at foretrække, i de fleste situationer.

Ofte handler det jo om, at man vælger den løsning, af mulige løsninger, som man bedst kan leve med, trods alt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 11:06   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Vi kan kun være enige om, at det ikke altid er lykken, at bo sammen med sine forældre.

Men hvis alternativet er, at bo på et plejehjem, så må forældrene vel være, at foretrække, i de fleste situationer.

Ofte handler det jo om, at man vælger den løsning, af mulige løsninger, som man bedst kan leve med, trods alt.
Nu var denne debat jo født ud aften kommentar om hvorvidt det var fedt at bo hos sine forældre.

Og at alternativet ville være plejehjem, hvis det altså ville det, det vil jo være fordi kommunen ikke vil gå ind og give den nødvendig støtte folk i egen bolig.
En støtte de iøvrigt er forpligtiget til at give, men med garanti glemmer at nævne, når man nu har sin mor og far.

I mit tidligere faglige virke har jeg ofte set at kommuner nærmest glemme at der er du menneske de har forpligtigelser over, den dag forældrene er væk, der "opdager" kommunen at der sider en med stort behov for hjælp.
Og det er ikke sjov som måske 60 årig at skulle ud og stå på egne ben og få det hele til at fungere, samtidig med tabet over forældrene og den deraf følgende krise.

Og til trådstarter.
Det er rigtig godt at du har fået en støtte person, jeg har selv en.
Du kan bruge vedkommende til mange ting, også til at drøfte dine egne tanker om boligform mm.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 13-07-2013 kl. 11:14.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 14:58   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvom min voksne søn i korte perioder har boet her, så har jeg altså ikke samme bekrymrings-gen tilsluttet, som jeg har overfor mine små børn. Min søn er jo voksen og selvstændig.
Men garanteret, hvis han havde været syg eller andet, så var jeg nok også typen der ville ''se'' ham som ''min opgave'' og ville nok hurtigt få tilsluttet bekymrings-genet og fået forlænget hans barndom til langt ind i voksenlivet, med mig om guide og pyldre hoved - kan næsten se i ånden hvordan jeg ville lune hans morgentøfler på radiatoren, så hans lille str 44 ikke skal ramme det kolde plankegulv, mens jeg forsigtigt ville spørge hvad han kunne tænke sig til middagsmad....

Det ville garanteret blive usundt for begge.

Omvendt kan jeg godt have en usigelig trang til selv at flytte over til min egen Mor og blive nurset på den måde - om ikke andet, så bare for et par uger. Selvom jeg er 43 og hun er 87, så er navlestrengen aldrig helt blevet klippet over. Nu har vi så bare fået en alder, hvor vi nyder tilhørsforholdet.

Kigger man på Italien, Frankrig, Spanien mf, så er det en ganske naturlig ting, at forældrene drager omsorg for sine børn, hele livet - i Italien hævder de fleste mænd da også, at den vigtigste kvinde i deres liv, er deres Mor. Så når Mor ikke længere kan tage vare på sin søn, så tager sønnen vare på sin Mor ved simpelthen at lade hende flytte ind indtil den dag hun dør. Ofte med stor forfærdelse for mandens kone, som udmærket ved, at der er en kvinde der er vigtigere end hende i huset.
- som mor til 3 sønner synes jeg godt om ideen!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 23:53   #15
Snøffe
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
Snøffe er ny på vejen
Jeg har nu fået afslag på forlængelse af sygedagpenge og skal i en partshøring, men hvad vil det egentlig sige?
Snøffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 00:19   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snøffe Se meddelelser
Jeg har nu fået afslag på forlængelse af sygedagpenge og skal i en partshøring, men hvad vil det egentlig sige?
En partshøring vil sige at du skal komme med nogle argumenter, gerne lovstof og lægeligt materiale mm, som kan fortælle at det ikke skal være et afslag.

Er du tilknyttet psykiatrien ?
de har ofte socialrådgivere der kan hjælpe med den slags.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 00:28   #17
Snøffe
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
Snøffe er ny på vejen
Ja jeg er tilknyttet opus og der er en socialrådgiver sat på sagen, men jeg magter ikke et personligt møde med min sagsbehandler lige i øjeblikket, altså hvis partshøringen er hvor man møder op personligt
Snøffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 00:36   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snøffe Se meddelelser
Ja jeg er tilknyttet opus og der er en socialrådgiver sat på sagen, men jeg magter ikke et personligt møde med min sagsbehandler lige i øjeblikket, altså hvis partshøringen er hvor man møder op personligt
Partshøring er bare skriftlig.

Hvis kommunen gerne vil have dig til at møde op personligt, så skal de nok skrive det højt og tydeligt, så bare rolig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 00:40   #19
Snøffe
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
Snøffe er ny på vejen
okay pyhh... mange tak for svar nøgne tær.
Snøffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 00:50   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Men vær lige opmærksom på at der er en svarfrist, og hvis det kun er en partshøring kan den være ned til 8 dage.
Men læs i brevet og se hvad der står, og tag så kontakt til socialrådgiveren imorgen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke regler gælder angående §34??? silkehud Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 03-08-2013 23:00
Hvilken regler gælder til Flexjobber dobar Spørgsmål ang fleksjob 4 08-05-2013 16:04
Gælder der særlige regler for folk i tjenestemandsansættelse / førtidspension ? Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-04-2013 09:33
Hvilke regler love gælder præcist for Aktivering ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 06-04-2013 10:03
Hvilke regler gælder for helbredstillæg, briller og tilskud fra Sygesikringen Danmark @PerChr Den nyttige viden vi alle har 0 08-12-2009 23:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension