K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2012, 11:13   #11
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Der er ingen loft for hvor mange fleksere der må være ansat, der findes findes virksomheder der kun ansætter fleksjobbere..
Det passer ikke. du må max have 1 flekser eller anden "tilskudsperson" pr. 10 ansatte(sådan var reglerne ifølge virksomhedskonsulenten i 2010 da vi i mit tidligere job ansatte en flekser)
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 11:17   #12
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Tror nu ikke at arbejdskraften findes billigere syd på for når en virksomhed ansætter en fleksjobber så får de jo et løntilskud, og et skattefradrag.
Jo den kan sagtens findes billigere. (hvis der ikke er overenskomst på virksomheden må de gerne betale feks. 100,00 kr i timen til en polakker men en flekser skal have den overenskomstmæssige løn i tilsvarende jobs feks rengøring 129,65 kr.Allerrede der er der en besparrelse på ca.30,00 kr.Der gives godtnok tilskud 2/3 af flekserens løn men så arbejder han/hun jo også "kun" deltid.der er tunge administrative byrder på en flekser og lønnen refunderes nogengange først 1-2 måneder efter den er udbetalt. Dertil kommer at om det er en flekser eller en praktikant eller en alm. ansat er skattefradraget det samme.Det er ikke nemt for en virksomhed at have en flekser, så at tvinge dem er da grotesk.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 12:49   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Det passer ikke. du må max have 1 flekser eller anden "tilskudsperson" pr. 10 ansatte(sådan var reglerne ifølge virksomhedskonsulenten i 2010 da vi i mit tidligere job ansatte en flekser)
Sådan er det med arbejdsprøvninger, men fleksjobbere hører ikke der ind under, der er firmaer der kun ansætter fleksjobbere, hvor ingen arbejder ordinært.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 14:58   #14
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Sådan er det med arbejdsprøvninger, men fleksjobbere hører ikke der ind under, der er firmaer der kun ansætter fleksjobbere, hvor ingen arbejder ordinært.
Det kan jeg simpelthen ikke forstå.men reglerne må jo være lavet radikalt om inden for de sidste 2 år...mystisk
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 22:34   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Jo den kan sagtens findes billigere. (hvis der ikke er overenskomst på virksomheden må de gerne betale feks. 100,00 kr i timen til en polakker men en flekser skal have den overenskomstmæssige løn i tilsvarende jobs feks rengøring 129,65 kr.Allerrede der er der en besparrelse på ca.30,00 kr.Der gives godtnok tilskud 2/3 af flekserens løn men så arbejder han/hun jo også "kun" deltid.der er tunge administrative byrder på en flekser og lønnen refunderes nogengange først 1-2 måneder efter den er udbetalt. Dertil kommer at om det er en flekser eller en praktikant eller en alm. ansat er skattefradraget det samme.Det er ikke nemt for en virksomhed at have en flekser, så at tvinge dem er da grotesk.
Efter hvad jeg har hørt er der polaker og andre der arbejder for langt laver løn end 100kr i timen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sikke noget rod! Enigma At søge førtidspension 10 04-07-2013 22:13
hjælp, sikke noget rod elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 30-04-2013 07:52
sikke en deglig dag idag superkok Alt det andet 3 20-01-2010 11:00
sikke en overraskelse.. knudsen Alt det andet 1 11-11-2008 14:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension