K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2012, 18:55   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Ansøgning om FP på paragraf 17

Er der nogen der ved rent praktisk hvordan man gør hvis man vil søge FP på foreliggende grundlag ?

Hvor lang tid vil det tage før man får svar ?

Problemet er nemlig at jeg er blevet syltet på det groveste uden nogen forklaring.
Jeg bliver ikke engang kaldt til samtale hos SB hver 3. md
Faktisk aner jeg ikke hvad der foregår omkring min sag.

Jeg er på kontanthjælp, er 41 og fik at vide for mere end et år siden at jeg skulle til et Reva-center og arbejdsprøves og fik en speciel-læge-udtalelse men kom aldrig videre.

Jeg har det rigtig dårligt med kommunen og tør ikke at kontakte dem pt for jeg tror ikke at de vil mig noget godt i sidste ende.
En kontakt-person forsøgte at snakke med min sagsbehandler for et stykke tid siden men min sagsbehandler sagde at de havde travlt og gerne ville have arbejds-ro.

Er det måske muligt at få dem i tale hvis jeg søger FP efter en paragraf 17 ?

Hilsen musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 19:11   #2
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Er der nogen der ved rent praktisk hvordan man gør hvis man vil søge FP på foreliggende grundlag ?

Hvor lang tid vil det tage før man får svar ?

Problemet er nemlig at jeg er blevet syltet på det groveste uden nogen forklaring.
Jeg bliver ikke engang kaldt til samtale hos SB hver 3. md
Faktisk aner jeg ikke hvad der foregår omkring min sag.

Jeg er på kontanthjælp, er 41 og fik at vide for mere end et år siden at jeg skulle til et Reva-center og arbejdsprøves og fik en speciel-læge-udtalelse men kom aldrig videre.

Jeg har det rigtig dårligt med kommunen og tør ikke at kontakte dem pt for jeg tror ikke at de vil mig noget godt i sidste ende.
En kontakt-person forsøgte at snakke med min sagsbehandler for et stykke tid siden men min sagsbehandler sagde at de havde travlt og gerne ville have arbejds-ro.

Er det måske muligt at få dem i tale hvis jeg søger FP efter en paragraf 17 ?

Hilsen musen
Lyder næsten præcist som mit tilfælde, bortset fra at jeg er blevet "smidt" ud i et jobsøgningskursus uden nogen form for forklaring, med få dages varsel, selvom at det sidste vi aftalt ( for ca. et 1år siden) var at jeg skulle i arbejdsprøvning med henblik på evt. førtidspension.

Desuden er min RP ikke blevet opdateret i de sidste 5 år selvom at mit helbred er blevet forværret siden jeg blev godkendt til fleks for 4 år siden

Så regner også med jeg snart selv søger en § 17, for at siger at nu må der sgu snart til at ske noget i min sag.

Nå ikke til meget hjælp mit indlæg, men ville bare lige fortælle du ikke er den eneste der bliver syltet
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 19:49   #3
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Tak for dit svar. Det trøster at vide at andre bliver behandlet ligeså dårligt som mig.
Er du også så uheldig at bo i Odense kommune ?
Jeg har ikke engang en RP så vidt jeg ved
Nå men så er det jo spændende at se hvad de kloge hoveder vil gøre når vi søger på foreliggende grundlag
Gad vide om man skal nå at søge inden de går på sommerferie ?
Måske bliver FP-ansøgninger ikke behandlet før de kommer tilbage fra sommerferien ?
Føj hvor jeg efterhånden afskyr kommunen.
Jeg har desværre været på kontanthjælp siden jeg var 18 og er snart 42, bare jeg dog snart kunne få fred for dem
Hilsen musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 19:59   #4
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Tak for dit svar. Det trøster at vide at andre bliver behandlet ligeså dårligt som mig.
Er du også så uheldig at bo i Odense kommune ?
Jeg har ikke engang en RP så vidt jeg ved
Nå men så er det jo spændende at se hvad de kloge hoveder vil gøre når vi søger på foreliggende grundlag
Gad vide om man skal nå at søge inden de går på sommerferie ?
Måske bliver FP-ansøgninger ikke behandlet før de kommer tilbage fra sommerferien ?
Føj hvor jeg efterhånden afskyr kommunen.
Jeg har desværre været på kontanthjælp siden jeg var 18 og er snart 42, bare jeg dog snart kunne få fred for dem
Hilsen musen
Er dog ikke fra Odense. Ved ikke om det som sådan er nogen trøst, at andre har det lige så slemt som en selv, men ikke nogen overraskelse at der er, sikkert mange, som er i samme situationen som en selv, desværre

Men er nok pga. af den kommende reform, at der nok bliver flere og flere der lige syltes lidt længere. Er også på kontanthjælp, så der der sker jo ikke noget ved at søge en §17, så vidt jeg ved? Så det kan man vel ligeså godt prøve så, kan jo højst få et nej, men så har man da givet udtryk for at der må til at ske noget i ens sag.

Ønsker dig held og lykke
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 20:46   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Er der nogen der ved rent praktisk hvordan man gør hvis man vil søge FP på foreliggende grundlag ?

Hvor lang tid vil det tage før man får svar ?
Du tager et stykke papir og skriver:

Jeg ønsker, at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen Birkesmusen + cpr.nr."

Det stykke papir går du op og afleverer ved skranken i dit jobcenter, men husk, at bede om en kvittering på, at de har modtaget den.

Derefter skal din sag ret hurtigt overgå til behandling efter reglerne om pension, d.v.s. videre til dem, som træffer beslutningen om du skal tilkendes fp eller ej.

Det eneste kommunen må gøre inden de lader sagen overgå til behandling efter reglerne om pension er, at opdatere din rp og sende den til partshøring.

Det ville være nemmere for os alle sammen, at råde og vejlede hvis du blev i din gamle tråd, da vi så kan gå tilbage og tjekke op på hvad du har givet af oplysninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 20:49   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Desuden er min RP ikke blevet opdateret i de sidste 5 år selvom at mit helbred er blevet forværret siden jeg blev godkendt til fleks for 4 år siden
Ofte bliver rp'en først opdateret når der skal træffes en beslutning, f.eks. om fp, så der er ikke noget mystisk i, at din rp ikke er opdateret i den periode.

Men hvis du har været ledig fleks'er i 4 år uden at være blevet revurderet, så har kommunen godt nok forsømt noget.

Når en fleks'er har været ledig i 12 ud af 18 mdr., så skal kommunen foretage en revurdering, og ved revurderingen skal de overveje fp.

Som fleks'er bør du kende denne: http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 21:12   #7
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ofte bliver rp'en først opdateret når der skal træffes en beslutning, f.eks. om fp, så der er ikke noget mystisk i, at din rp ikke er opdateret i den periode.

Men hvis du har været ledig fleks'er i 4 år uden at være blevet revurderet, så har kommunen godt nok forsømt noget.

Når en fleks'er har været ledig i 12 ud af 18 mdr., så skal kommunen foretage en revurdering, og ved revurderingen skal de overveje fp.

Som fleks'er bør du kende denne: http://www.clh.dk/?id=1474
Jeps kender den godt nej er aldrig blevet revurderet, dog stod der i det brev jeg fik med indkaldelsen til jobsøgningskurset, at det var en rådighedsvurdering i starten af brevet.Men synes det er mærkeligt, at det er et jobsøgningskurset så, at de mener de skal bruge til det, og ikke en arbejdsprøvning? Men det er måske meget normalt
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Paragraf 34 charlottemd Alt det andet 9 10-04-2013 11:47
paragraf 17 el 18? Enina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-11-2012 22:12
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10
paragraf 100 Morten Dit og Dat 1 28-01-2009 15:35
paragraf 20 stk 1 knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-10-2008 15:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension