K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2010, 10:59   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Gratis praktik??.

Hej

Jeg er ledig fleksjobber og sender derfor sommetider nogle uopfordrede ansøgninger ud og det har indtil videre ikke givet noget resultat.

Men i dag blev jeg så ringet op af vores lokale sygehus som ikke kunne tilbyde mig et fleksjob da deres økonomi ikke lige var til det - men de sagde ikke NEJ til en gratis praktik på 3 måneder - så de ville gerne se mig til en samtale hvis jeg var interesseret?.

Hvad ville I sige til sådan et tilbud? p.t. er jeg i syv sind - er de gratis praktikpladser vejen frem?.

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 11:06   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tullee

Hvid de ikke har råd til at ansætte dig i fleksjob lige nu,

så er der vel heller ingen udsigt til det efter en praktik på 3 mdr. vel ?

Jeg ville nok tage den samtale med dem, men jeg synes det er groft,

hvis de gerne vil udnytte dig i 3 mdr. UDEN at give dig er fleksjob !

Hvis de, når du er til samtalen, igen siger, at du ikke kan ansættes i fleksjob,

ja, så ville jeg sige til dem, at så har det INGEN interesse.

NEJ, gratis praktikpladser er VEJEN TILBAGE !!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 11:13   #3
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Det er en svær situation du står i. Man kan som ledig fleksjobber godt føle sig udnyttet i en sådan situation. På den anden side, så har jeg selv oplevet at være ude i en praktik, hvor jeg på forhånd havde fået at vide, at der ikke var noget job at få. Alligevel da praktikken var afsluttet, sagde den leder jeg havde arbejdet under, at han gerne ville ansætte mig, problemet var så bare lige, at jeg ikke kunne holde til jobbet og blev 7 mdr. senere bevilget en førtidspension.

Så selvom de melder ud med at der ikke er noget job, så kan situationen godt ændre sig. Men prøv evt. at snakke med din jobkonsulent og hør hva han har at sige til det.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 12:06   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvad du vælger, er op til dig *ss*

Personligt sys jeg der er KÆMPE forskel på at de er ærlige fra start, hvor man får af vide ingen job, og på at de inden intet siger, eller ligefrem lover job, og man så intet får.

Oven i så er sygehusene altså ENORMT pressede, på stort se alle leder og kanter, ja selv de pensionerede gamle uden ordentlig udd, beder de komme ind og tage vagter... min mor bliver jævnligt spurt, hvis hun ikke har (får tilbudt) mindst 2 vagter pr uge er der altså noget galt, konen er sygehjælper (den udd er omkring 40 år gammel) og har aldrig kunnet gennemføre nyere udd (under evt forsøg er hun blevet dumbet) og er samtidig godt på vej mod de 70 år. DET er så desperate de er, og sygehusvæsenet er trods alt et humant område, hvor man hjælper andre (som minimum inddirekte) der har behov for hjælp.
Så ville jeg personligt ikke føle mig udnyttet (så længe de behandler mig ordentligt) Jeg ville have haft en større grad af følelsen af udnyttelse hvis det var en fabrik, der lavede luksusvarer... dem ville jeg ikke gide bruge min tid på, ikke uden sikker udsigt til job.

Sådan ville jeg veje *ss* hvordan du vejer og hvad du ligger vægt på er naturligvis op til dig *s*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 13:13   #5
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tusind tak for de kommentarer jeg har fået indtil nu m.h.t. gratis arbejdskraft.

P.t. tænker jeg lidt lige som LUM - for jeg ved jo - at hvis jeg ikke selv finder noget - så ryger jeg til anden aktør hvor jeg måske bare skal lære at skrive ansøgninger? det får jeg sikkert heller ikke noget fleksjob ud af? den slags er som regel spild af tid.

Og helt gratis arbejdskraft kan vel næppe kalde det når man får en offentlig ydelse??....men jeg tænker nu stadig :-)

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 13:31   #6
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
thja

Som udgangspunkt ville jeg godt nok blive ret muggen over at få sådan et tilbud. Men så ville jeg overveje min situation. står jeg til at skulle til jobsøgningskursus eller andet "sjovt" så lyder praktik lidt sjover. Desuden ser det også pænt ud på V, at man rent faktisk er igang med noget når man søger. Og al erfaring er ikke spild....

Så jeg ville nok tage ud og snakke med dem om hvad den praktik gik ud på- evnt stille nogle krav op om arb. opgaver som kan gavne dig i forhold til senere job. Hvis du feks gerne vil arbejde som ssA el lign så er et rengøringsjob ikke ligefrem sagen osv. Da det er en ulønnet praktik er det ok at remse nogle kriterer op som kan gavne dig
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 13:32   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Sæt VC-regeringen til at arbejde gratis ... og lad folk der søger regulært arbejde omfattes af gældende overenskomster!


Vi ser en stigende tendens til flg.:

Spar i driftsbudgettet -> fyr en medarbejder -> ansæt gratis en "dum i arbejde" -> få lavet det samme til minimal pris -> mere rødvin på ledelsesgangen


Jeg fatter ikke en meter at diverse fagforeninger går med til den model ...

Gratis praktik, eller andre "dum i arbejde" ordninger skal som minimum indeholde en aftaleforpligtigelse til at arbejdsgiver modsvare den gratis, eller nær gratis arbejdsydelse med en mindst lige så lang periode af ansættelse på ordinære vilkår.

Dvs, hvis man som arbejdstager bliver tilbudt en "gratis praktik", skal arbejdsgiver forpligtes at give ansættelse på ordinære vilkår af mindst samme udstrækning.

Som flekser der får tilbudt en 3 måneders "gratis praktik", skal modydelsen derfor være efterfølgende en som minimum 3 måneders ansættelse som flekser på ordinære vilkår (gældende for den fleksbevilling flekseren har).

Alt andet er udnyttelse, der medvirker yderlig til at dele arbejdsmarkedet op i et A og et B hold, ligesom man med den model jeg fortaler for får nedsat lysten til, at virksomheder, herunder offentlige virksomheder, spekulerer økonomisk i begrebet: "dum i arbejde".


Det er et fagforeningspolitisk spørgsmål at få noget gjort ved tendensen, som jeg nævnte i indledningen - men det er man måske for dum til at finde ud af i fagforeningsregi ?

Undervejs indtil fagforeningerne får fingeren ud af "gaskammeret", må den enkelte derfor stille kravet ved ansættelsessamtalen til et projekt: "dum i arbejde".
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 13:52   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hvis komunen intet kender til det kan du sagtens sige nej pga de kun vil have dig i gratis praktik i 3 md
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 13:56   #9
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
ja!

Det er jo lige det der er så fatalt! Hvis kommunen fik nys om det, eller slev var med over, så var du tvunget ud i en gratis praktik! Hvordan det kan hænge sammen med at de ikke vil arbejde sammen ´med instanser som udnytter folk ved jeg ikke lige....
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 14:45   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Undren ...

Hvordan kan et menneske med lovgivning i hånd tvinges til at udføre gratis arbejde uden som minimum at der foreligger en aftale om efterflg. fast ansættelse på minimum samme tidsmål som "gratisperioden" og som tilmed i "gratisperioden" virker som "gøgeunge" for mennesker, der ønsker at tage ordinært arbejde inden for området.


Dvs. fagforeningerne går med til: Fyr en fastansat medarbejder, der jobber efter overenskomstmæssig aftale og ansæt en "dum i arbejde" til at udføre ca. det samme stykke arbejde, blot til ca. nul kroner i timen ...

Fagforeningerne må da have snorksovet i timen eller måske er de bare dummere end politiet tillader ?
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En 100% gratis netbank L.S. Politik og Samfund 2 26-01-2013 20:45
Gratis retshjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-08-2012 23:26
Tilbyd praktik, gratis arbejdskraft... Prøver igen Er det overhovdet til at få fleksjob? 27 27-10-2011 09:05
Gratis arbejde (praktik) Mikkelline Alt det andet 17 06-02-2010 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension