K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2013, 21:57   #11
100872
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
100872 er ny på vejen
Ja jeg har ved siden af mit job , været i virksomhed praktik siden i sommers og til nu . 6 timer !
100872 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 22:17   #12
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Frygter nu endnu mere et reccourseforløb.. Mine arbejdsprøvninger viste 10-12 timer max...håber virkelig det ender med flexjob..
Har dog været tilbudt vikarjob på de timer jeg kunne holde til, men har sagt det fra i frygt for hvad kommunen ville sige til det..

Men hvad er formålet med dit forløb..??
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 22:19   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af 100872 Se meddelelser
"der er flere krummer i dig"
Så er formålet formodentlig noget der minder om "fuld tid" indenfor de 2 år.

Der skal være et udviklingsperspektiv for at man kan tildeles ressourceforløb, var der ikke det, ville man sikkert have sagt fleksjob.

Arbejdsprøvning ved siden af job
Det lyder da virkelig som om din kommune er meget kreativ.
Tør man spørge hvor du bor ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 22:28   #14
100872
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
100872 er ny på vejen
Ja jeg har været i virksomhed praktik i 6 timer ud over de timer jeg er ansat i klubben , har været sendt på smerte kursus og stress kursus så syntes faktisk jeg havde været igennem et ressource forløb og var indstillet af alle sagsbehandler - job konsulent - læge - arbejdsplads osv. ????????
100872 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 22:42   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af 100872 Se meddelelser
... så syntes faktisk jeg havde været igennem et ressource forløb og var indstillet af alle sagsbehandler - job konsulent - læge - arbejdsplads osv. ????????
Du skal huske at et ressourceforløb er blot et tilbud, ingen tvang... det er så ikke til at sige om der er konsekvenser hvis man siger nej.

Jeg fik et, her på siden berømt/berygtet, "tilbud" om ressouceforløb...
Jeg protesterede voldsomt, fik på mødet oplyst det "bare" var et tilbud og at jeg kunne have så stor glæde af det og og og "lyserøde roser både her og der"

Jeg slap igennem uden ressourceforløb, med henvisning til at det ville være åbenbart formålsløst... jeg argumenterede for at jeg allerede havde foretaget mig utallige flere "krumspring" i forsøg på at rette op på min tilstand, end de nogensinde kunne komme på som indhold i et ressourceforløb.

Når man slipper udenom ressourceforløb skal det være "naglet" fast i ens papirer at et ressourceforløb er "åbenbart formålsløst" det er de ord der er anvendt i lovgivningen, og med den henvisning man kan slippe.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 23:48   #16
100872
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
100872 er ny på vejen
Ok !troet ikke man kunne komme uden om , de siger at jeg har været stress ramt over jeg ikke kunne tåle at være frisør mere måtte gå ned i tid og det syntes min chef ikke var godt og kørte på mig hele tiden , derfor vil de gi mig ro til at passe mit lønnet job 17 timer om ugen i juniorklub , og så syntes de jeg skal gå til psykolog ( det har jeg gjort i 2 år og hun har udtalt sig at hun kan ikke hjælpe mig med mere . Da hun ikke kan hjælpe mig med smerter , og at jeg trænger til ro og kan ikke arbejde 37 timer )
100872 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 11:32   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
17 timer i job + 6 timer i afprøvning.

Du ender formodentlig med at blive selvforsørgende, da grænsen går på 18.5 time.

Har du sagt/aftale at du har dit job, + timeantal?

Hvis du ikke har, bør du gøre dette, alternativt stoppe, ellers recikere du at skulle betale din ydelse tilbage.

Vh Ppiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 11:44   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 100872 Se meddelelser
Ok !troet ikke man kunne komme uden om , de siger at jeg har været stress ramt over jeg ikke kunne tåle at være frisør mere måtte gå ned i tid og det syntes min chef ikke var godt og kørte på mig hele tiden , derfor vil de gi mig ro til at passe mit lønnet job 17 timer om ugen i juniorklub , og så syntes de jeg skal gå til psykolog ( det har jeg gjort i 2 år og hun har udtalt sig at hun kan ikke hjælpe mig med mere . Da hun ikke kan hjælpe mig med smerter , og at jeg trænger til ro og kan ikke arbejde 37 timer )
Jamen så har du jo selv svaret på dit spørgsmål her - ressourceforløbet er at du skal passe dit job på 17 timer om ugen i Junior klub.

Så er der jo ikke noget med at du skal arbejde ved siden af forløbet - forløbet er, at du skal arbejde i klubben.

Forløbet kan jo være ALT muligt - for nogen er ressourceforløbet at de får fred og ro, og derfor ikke må lave noget x antal måneder. For andre er ressourceforløbet at gå i smertecenter, fysioterapi, praktik osv. dit er så åbenbart, at passe job i juniorklubben.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 12:44   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
17 timer i job + 6 timer i afprøvning.

Du ender formodentlig med at blive selvforsørgende, da grænsen går på 18.5 time.Vh Ppiae
Også min tanke.

Hvis du kan arbejde i 18,5 timer pr. uge, så kan du godt forvente, at kommunen slutter sagen med, at du nu er selvforsørgende, med den indtægt du kan oppebære fra de 18,5 timer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen så har du jo selv svaret på dit spørgsmål her - ressourceforløbet er at du skal passe dit job på 17 timer om ugen i Junior klub.
Ja, sideløbende med psykolog-samtaler.

Citat:
Oprindeligt indsendt af 100872 Se meddelelser
derfor vil de gi mig ro til at passe mit lønnet job 17 timer om ugen i juniorklub , og så syntes de jeg skal gå til psykolog ( det har jeg gjort i 2 år
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 01:35   #20
100872
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
100872 er ny på vejen
jeg havde ikke noget valg , de ville afprøve mig op til 37 timer , syntes også selv det er rigtig mange timer og må sove før job og nogle gange efter, men de 18,5 time er effektiv arbejde og i arbejdspraktik var jeg effektiv 3 timer ud af 6 - og i klubben ca. 14-15 timer ,. min løn bliver modregnet sygedagpenge !
100872 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension