K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2015, 17:55   #11
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Under hele mit forløb har kommunen sagt til hvert møde at deres mål var at raskmelde mig på 29 3/4 time så jeg kunne komme ud og få understøttelse (jeg er medlem af a-kasse)


Det skal du bare ikke acceptere, iføge min og andres akasse får du ikke en øre fra akassen medmindre du kan stå til rådighed for job på 30 timer (deltidsforsikret) eller 37 timer (fuldtidsforsikret).
29 3/4 time er forøvrigt et mærkeligt skævt tal, men hvis du er udmålt til netop ikke at kunne klare 30 timer så kæmp imod, kontakt evt akassen for info.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2015, 18:44   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Meget interessant, Nørd...

Men uanset hvilken diagnose man har, vil kommunen både i skrift og tale påvirke tonen i hele sagen.

En netop afslutte rådgivning til en ung scleroseramt, blev jeg overrasket over at kommunen både verbalt og i skrift gjorde det klart , at alle tiltag var målet at komme tilbage på fuld tid.

I dette tilfælde forstår jeg at der nævnes 29 3/4 time besluttet af en eller anden kommunal "Goggelette" som har et mål: raskmelding!

Ud af sygedagpengeordningen.

Det er målet for kommunen. Med alle midler..... også de ulovlige.

"Under hele mit forløb har kommunen sagt til hvert møde at deres mål var at raskmelde mig på 29 3/4 time så jeg kunne komme ud og få understøttelse"

Tænke, tænke og tænke....

Hvorfor nævner kommunerne netop præcis 29 3/4 time?

Kan andre forklare det ???

Men Kig, kan du nu se fornuften i at søge aktindsigt?

Har kommunen kendskab til din nye diagnose KOL? S.U.

Din praktiserende læge er i det nye system en særdeles vigtig medspiller i sociale sager. Hvad siger denne til din situation? S.U.

Har du tilknytning til en fagforening? Hvis JA, kontakt denne omgående.

Information:

http://www.tagpiskesmaeldalvorligt.dk/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-01-2015, 11:36   #13
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
Kære Peter

Der er søgt om arkindsigt i min sag for længe siden, men måske det er tid igen.
Jeg har altid sørget for at få en kopi af det lægerne skriver om mig, ved alle de undersøgelser jeg har været til.

Min arbejdsskadesag er afsluttet med en mèn afgørelse. Der er truffet en midlertidig afgørelse på tab af min erhvervsevne på 20% og den bliver først endelig afsluttet når kommunen har fundet ud af hvor mange timer jeg evt kan arbejde :-)
Når der er truffet en midlertidige afgørelse så hedder det sig i kommunen at arbejdsskadesagen er afsluttet og hvis man er forlænget på den § så stopper sygedagpengene, hvilket jeg synes er fuldstændigt urimeligt :-)

Jeg har været i virksomhedspraktik 2 x 2 timer om ugen, men det måtte stoppes da det var for hårdt for mig.

De 29 3/4 time ved jeg ikke hvor de har fra, men mon det er der grænsen går mellem del og fuldtidsforsikret, det kunne jeg forstille mig og jeg er nemlig fuldtidsforsikret.

Tusinde tak fordi du vil hjælpe :-)
Kærlig hilsen Kig
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2015, 11:56   #14
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
Kære Peter

Ja jeg ved godt det er meget fornuftigt altid at følge med i hvad de siger om en, der har også været noget jeg har kommenteret på og bedt dem rette, men efter flere år i systemet begynder man virkelig at blive rigtig træt, for man bliver sku ikke hørt og hvis de hører hvad man siger, så skriver de det ned som de tolker det og så er det jo meget op ad bakke

Nej kommunen har ikke kendskab til min KOL

Jeg har en meget god læge som jeg er rigtig glad for, og som prøver at hjælpe alt det hun kan. Hun skriver at hun tvivler stærkt på at jeg bliver i stand til at varetage et job igen. Dette er skrevet i sidste notat fra okt. 2014 (som ligger sammen med Rehabiliteringsplanens forberedende del) Hun skriver også at jeg ikke kan raskmeldes nu ej heller med skånehensyn.

Kærlig hilsen Kig
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2015, 19:15   #15
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
29 3/4......NEJ, hvor er det svinsk!!!!
Kom med metervis af dokumentation på din KOL!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2015, 23:00   #16
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Mht til de 29 3/4 time har jeg også fået det at vide, at det var målet,da jeg så kunne få fuld dagpenge,altså blive raskmeldt til det,har aldrig stået i mine papire dog og det er ikke målet længere
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 11:33   #17
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Mht til de 29 3/4 time har jeg også fået det at vide, at det var målet,da jeg så kunne få fuld dagpenge,altså blive raskmeldt til det,har aldrig stået i mine papire dog og det er ikke målet længere
Hej Sommersen
Nej de sagsbehandlere som siger det med 29 3/4, de skal nok sørge for at det ikke står i vores papirer for tænk hvis vi fandt ud af at vi kunne bruge disse udtagelser mod dem

Kærlig hilsen kig
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 16:39   #18
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
29 3/4 time

er det man skal have arbejdet minimum, som fuldtidsforsikret, for at opfylde beskæftigelseskravet, hvis man skal oppebære understøttelse.

Man skal stadig stå til rådighed for 37 timers beskæftigelse, for at få fuldtidsunderstøttelse.

Sagsbehandleren blander tydeligvis nogle præmisser sammen.

Derfor PLEASE, få altid alting på skrift.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 16:49   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs denne tråd med spørgsmålet:

Hvorfor raskmelder SB til 29 3/4 time?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31392

"Hvis du arbejder 30 timer om ugen eller mindre, kan du selv vælge, om du vil være fuldtidsforsikret eller deltidsforsikret."

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 07-01-2015 kl. 17:07.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension