K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2011, 20:02   #21
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
juhuu

Hold da helt op. Jeg skal love for, hun kan blive klar i mælet psykiateren. Hun må have siddet ved computeren, fordi svaret kom med det samme.

Det er vigtigt for mig at sige, at hjælpen jeg har fået af alle jer i de her to dage er så stor og betyder så meget for mig.

Hun skriver til kommunen:

"Jeg er ked af, at det ikke klart fremgår af konklusionen i speciallægeerklæringen vedrørende .............., hvad svaret er, om klienten kan arbejdsprøves eller om det er uhensigtsmæssigt.

Der er ikke hensigtsmæssigt at forsøge en arbejdsprøvning. Klienten er psykisk så skrøbelig med sin svære personlighedsforstyrrelse, at det ikke er realistisk, at hun kan klare det pres, det er, at skulle forberede sig mentalt til at møde op og hun har ingen tidligere arbejdsidentitet at læne sig op af. Al sandsynlighed taler for, at hun vil bryde sammen og måske igen reagere med "acting-out" adfærd, fordi hun ikke kan rumme, at hun igen ikke kan klare det, der forventes af hende. Hun har nok fiaskoer i livet."

Det er faktisk noget af det bedste, jeg længe har modtaget. JUHUUU!!!
Jeg er så lettet.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 20:24   #22
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej hanna

godt gået du fik skrevet til din psy. og endnu bedre hun skrev tilbage med et
positivr svar

hav en rigtig god aften med den nyhed.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 20:25   #23
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Psykisk skrøbelig!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Hold da helt op. Jeg skal love for, hun kan blive klar i mælet psykiateren. Hun må have siddet ved computeren, fordi svaret kom med det samme.

Det er vigtigt for mig at sige, at hjælpen jeg har fået af alle jer i de her to dage er så stor og betyder så meget for mig.

Hun skriver til kommunen:

"Jeg er ked af, at det ikke klart fremgår af konklusionen i speciallægeerklæringen vedrørende .............., hvad svaret er, om klienten kan arbejdsprøves eller om det er uhensigtsmæssigt.

Der er ikke hensigtsmæssigt at forsøge en arbejdsprøvning. Klienten er psykisk så skrøbelig med sin svære personlighedsforstyrrelse, at det ikke er realistisk, at hun kan klare det pres, det er, at skulle forberede sig mentalt til at møde op og hun har ingen tidligere arbejdsidentitet at læne sig op af. Al sandsynlighed taler for, at hun vil bryde sammen og måske igen reagere med "acting-out" adfærd, fordi hun ikke kan rumme, at hun igen ikke kan klare det, der forventes af hende. Hun har nok fiaskoer i livet."

Det er faktisk noget af det bedste, jeg længe har modtaget. JUHUUU!!!
Jeg er så lettet.
Hanna, så fik du det vigtige med, nemlig dét, at du bliver mere syg af en evt arbejdsprøvning. Sådan! Nu, skal det nok lykkes Hanna. Jeg krydser mine fingre, og håber på en snarlig FTP til dig, så du kan komme videre med dit liv, og blive en gladere mor, for dine store børn. Knuz og kram
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 20:41   #24
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hanna.. jeg er utrolig glad på dine vegne.... både at psykiateren mener det samme som din egen læge ang arbejdsprøvning ... men også glad over at du tog det skridt og mailede til hende.... godt gået
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 22:54   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Super flot, at du fik overvundet dig selv, det kan du godt være stolt af.

Rigtig godt svar du fik fra psykiateren.

Hvis kommunen alligevel prøver at sende dig i en arb.prøvning, så skriv det lige herinde, for det må de ikke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 00:00   #26
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Jeg har godt nok været for hurtig til at rose min kommune (Roskilde).
Min læge har skrevet, at arbejdsprøvning vil forværre min tilstand. Jeg har lige

fået lavet nr 2 psykiatriske speciallægeerklæring.


Nu har jeg fået kommunens respons på den: "Vi har sendt den tilbage til

psykiatreren, fordi hun ikke har svaret på spørgsmålet, om du kan komme i

arbejdsprøvning.


Det har de fået svar på, det værste er den her spykiater væver rundt i det.

Hun skriver: klientens lidelse er varig. Det er ikke sandsynligt hun på

nuværende tidspunkt har væsenlige muligheder for at ændre noget videre på

sine indlærte funktionsmønstre. Hun er relevant medicinsk behandlet, men det

ændre ikke hendes personlighedsforstyrrelse. Hun vil måske kunne øge sin

livskvalitet ved et længere behandlingsforløb. Men heller ikke et sådant tiltag

vil ænre hendes nedsatte erhversevne. Hun har aldrig fået konsolideret en

arbejdsbevidsthed. Og det skønnes heller ikke hun kan få det grundet hendes

alder og sygdomsbillede.


Jeg føler nærmest jeg er tilbage til start. Jeg synes det er pludder pladder,

det hun skriver. Og jeg ved kommunen vil tolke det i sin retning. Hvis der er

nogen af jer, der læser det anderledes, må i meget gerne give lyd. Jeg synes

pludselig det er helt håbløst.

AAADD
Det kunne tyde på, at metoden til at trække sagen i det uendelige er begyndt. Øv hvor er jeg ked...
Jeg tror du tager fejl af din sagsbehandler, for jeg tror SB vil gøre sit arbejde ordentligt inden indstilling til fp.
Når så din SB får en udtagelse fra din psykiater, der ikke er klar nok i spyttet, vurderer SB nok at et pensionsnævn vil hjemvise din sag pga psykiaterns dårlige formulering, hvis de fik den allerede nu.
Derfor vælger SB at få psykiater til at komme med en klar formulering, så din sag ikke bliver hjemvist (afvist) af pensionsnævn.

Kort sagt sparer SB dig for en "om´er" ved et grundigt forarbejde, hvor du forhåbentlig undgår hjemvisning eller at skulle anke.

Så måske er du tæt på en kommende partshøring / indstilling til fp

Hvis min antagelse er rigtig, kan du stadig rose din kommune/SB. Med andre ord, bevar roén uden at blive nedslået af handlingen, for måske ligger der gode bagtanker for dig bag SB´s handling

Mvh Mr x

Sidst redigeret af Mr x; 10-04-2011 kl. 00:18.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 14:05   #27
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Sådan dukker man borgeren!

Jeg var til møde hos min sagsbehandler i mandags, og jeg havde besluttet, at hun ikke skulle få mig ned med nakken og få mig til at få det dårligt.

Men det lykkedes for hende alligevel:

Der var kommet sidste skrivelse fra lægekonsulenten, der skriver at hun ikke tåler nogen form for belastninger. At der ikke er yderligere behandlingsmuligheder. Der er væsentlig og varig nedsættelse af arbejdsevnen, hvor restarbejdsevnen ikke kan udnyttes. En arbejdsprøvning vil være kontraindiceret.

En af dagene får jeg ressourcprofilen tilsendt af hende til godkendelse og så vil hun instille mig til pension, siger hun.

Til sidst siger hun så: DU SKAL IKKE REGNE MED DEN GÅR IGENNEM, NÅR DU IKKE HAR VÆRET I ARBEJDSPRØVNING.

Så må jeg jo klage. Så siger hun: DET ER YDERST SJÆLDENT KOMMUNEN IKKE FÅR MEDHOLD.

Hvad skal jeg så. Det vidste hun ikke...

Jeg føler mig så afmægtig lige nu.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 14:10   #28
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Hej du *s*

Som jeg læser det, så er din funktionsevne tydeligvis varigt nedsat og der er ikke behov for arbejdsprøvning!.
Der er ikke nogle yderligere behandlingsmuligheder, som kan forbedre dit funktionsevne og hvis man alligevel forsøger mere, så vil det ikke gavne dig synderligt, så du kommer tilbage til arbejdsmarkedet men det kan gøre din hverdag bedre.

Så tror ikke, at du har noget at være nervøs
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 15:48   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har fået at vide jeg skal i arbejdsprøvning engang til
ellers ingen pension
på trods af jeg har været i en, men den tæller ikke mere
selvom jeg skal på bosted, da jeg ikke kan klare mig selv
der er heller ingen behandlingsmuligheder
men alle skal bare i arbejdsprøvning, uanset hvad
Ja tak for kaffe

håber virkelig den går igennem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 17:04   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Jeg var til møde hos min sagsbehandler i mandags, og jeg havde besluttet, at hun ikke skulle få mig ned med nakken og få mig til at få det dårligt.

Men det lykkedes for hende alligevel:

Der var kommet sidste skrivelse fra lægekonsulenten, der skriver at hun ikke tåler nogen form for belastninger. At der ikke er yderligere behandlingsmuligheder. Der er væsentlig og varig nedsættelse af arbejdsevnen, hvor restarbejdsevnen ikke kan udnyttes. En arbejdsprøvning vil være kontraindiceret.

En af dagene får jeg ressourcprofilen tilsendt af hende til godkendelse og så vil hun instille mig til pension, siger hun.

Til sidst siger hun så: DU SKAL IKKE REGNE MED DEN GÅR IGENNEM, NÅR DU IKKE HAR VÆRET I ARBEJDSPRØVNING.

Så må jeg jo klage. Så siger hun: DET ER YDERST SJÆLDENT KOMMUNEN IKKE FÅR MEDHOLD.

Hvad skal jeg så. Det vidste hun ikke...

Jeg føler mig så afmægtig lige nu.
Eftersom det er kommunens lægekonsulent, der bedømmer, at arbejdsprøvning er kontraindiceret vil jeg mene, at du står meget stærkt.

Når arbejdsprøvning er kontraindiceret må de ikke sende dig i en arbejdsprøvning, kommunen må ikke sende dig ud i noget der vil forværre din lidelse varigt, og at en arb.prøvning er kontraindiceret betyder jo netop, at en arb.prøvning vil forværre din lidelse varigt.

Prøv om du kan slå koldt vand i blodet og tage det roligt, lige nu er den ude af dine hænder, der er ikke mere du kan gøre lige nu.

Hvis du så får et afslag, så anker du det, skriv evt. herinde hvis du har behov for hjælp til dette.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension