K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2012, 07:06   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Fleks/ftp-reform tæt på!

Ååååh, nej....Endnu et chok er muligvis på vej...((((

Citat:
Regeringen er tæt på nyt blåt forlig

Trods udbredt kritik fra egne rækker af skattereformen forsøger regeringen at nå til enighed med de borgerlige om en ny stor reform inden sommerferien.

Ifølge Berlingskes oplysninger er regeringen tæt på at blive enig med Venstre og de Konservative om en reform af førtidspensions- og fleksjobsystemet.
http://www.b.dk/politiko/regeringen-...t-blaat-forlig

Sidst redigeret af Risa; 27-06-2012 kl. 07:11.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 07:52   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jeg fatter ikke at EL ikke snart siger nok er nok !!
Selvom at de trak støtten til regeringen i fredags så burde man mene at regeringen ville prøve at lappe skaden, men de bliver ved at flirte/kærste med blå blok
Jeg håber snart EL stiller et mistillidsvotum til regeringen, skal man vælge mellem pest og kolera så heller en blå regering som man VED tager fra de fattige og giver til de rige, end en "rød" regering som overhovedet IKKE er rød, men som sætter en ære i at skide højt og flot på de vælgere som fejlagtigt troede på at nu blev det bedre.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 08:52   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Så får angsten for den reform en ny indsprøjtning. Det er meget tæt at på jeg vil folde hænder blive troende, og sende en bøn, om at nå ftp i år.
Det er omtrent så meget jeg selv kan gøre for at skynde på sagen.

Tanken om at komme for sent, og blive henvist til blive på kontanthjælp 8 år endnu, inden sygesikringskortet siger 40 år og giver lov til ftp og et liv i fred, er bare ikke til at bære, worst case.

Jeg ved godt de siger oplagte tilfælde skal stadig have lov til ftp, inden de 40. Men reformen skal jo skaffe penge, så jeg tror selv på den med, hellere udsætte til imorgen, så "vi" kan spare idag. 8 års udsættelse er 33% sparet for samfundet i forsørgelse, og hvis de får alderskortet, hvorfor så ikke bruge det. Hvad der så omvendt bliver sat til i sundhedsvæsenet er jo lige det.

Det er fanden på væggen, jeg er bare sk... bange. Jeg havde et spinkelt håb om at de ikke ville nå det i år, fordi venstre tidligere lagde op til at forsinke. Også når man hør (herinde), at de nogen steder lader som om det allerede er indført, og giver afslag til yngre syge.

Midlertidig pension, så er jeg også lige vidt. Så vil jeg bare gå og tælle ned til igen at skulle på skafottet.

Dybt suk, om jeg bliver købt eller solgt i år, afhænger af hvad der kommer til at stå i en speciallæge erklæring engang i september. Vi må se hvad der sker
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 08:58   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Ja det er desværre ved, at være skræmmende tæt på, at de får lavet en aftale med blå blok om reformen.... Tror desværre ikke, at der bliver flyttet mange kommaer i den reform...

Det er ved at være sidste chance for at bombe beskæftigelsesudvalget med mails.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 09:51   #5
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
En lille ting jeg hæftede mig ved på DR's opslag:

Citat:
Venstre er klar til at indgå en aftale på én betingelse: Fleksjobbere, der er medlem af en a-kasse, skal ikke tilgodeses.
Efter hvad jeg ved, så kan en fleksjobber slet ikke være medlem af en a-kasse, OG vi ikke modtager dagpenge ved ledighed.
Vi betaler til fleksydelse via kommunen, og modtager så ledighedsydelse fra kommunen.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 10:02   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af steine Se meddelelser
En lille ting jeg hæftede mig ved på DR's opslag:



Efter hvad jeg ved, så kan en fleksjobber slet ikke være medlem af en a-kasse, OG vi ikke modtager dagpenge ved ledighed.
Vi betaler til fleksydelse via kommunen, og modtager så ledighedsydelse fra kommunen.
Korrekt, men efter reformen skal vi være medlem af en a - kasse for, at få ledighedsydelse, de har så også planer som større tilskud til fleksere i job hvis de er i a - kasse, det er såden sidste del V ikke vil være med til.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 10:14   #7
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Jeg stemmer ikke på V men deres forslag om at "flexjobbere ikke skal stå i A-kasse for at få maksimal ledighedsydelse syntes jeg er et godt forslag.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 10:29   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg tror forliget blir med blå¨blok..da det blir for svært for regeringen at lave forlig med EL... de solgte dem for dyrt i tårnet og det har gjort ondt lige siden...
de blå vælgere synes sikkert det hele er ligeså underligt som de røde
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 10:30   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
FOA er på banen - og hvor har Dennis Kristensen dog ret!

Citat:
FOA bekymret over ny blåstemplet reform

FOA er modstander af at lave reformen overhovedet. Vi synes, at den nuværende ordning er en succes. Den skaber beskæftigelse for mennesker, der kan lave et stykke arbejde, men ikke gøre det på fuld tid, siger han til Berlingske Nyhedsbureau
http://www.b.dk/politiko/foa-bekymre...templet-reform
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 10:35   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Jeg stemmer ikke på V men deres forslag om at "flexjobbere ikke skal stå i A-kasse for at få maksimal ledighedsydelse syntes jeg er et godt forslag.
Du misforstår det V vil have fjernet fra forslaget er, at vi ikke skal have mere i løn/tilskud ved at stå i a - kasse. Det er ledighedsydelse ( tilskud ) mens du er i job der er tale om her. Eller sagt på en anden måde folk skal ikke have mindre når de er i job fordi, at de ikke er i A - kasse.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om fleks lige på kanten af starten af den nye reform hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 11 06-11-2012 15:43
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Ny fleks reform marbocb Politik og Samfund 3 23-03-2012 16:06
spørgsmål til den nye reform af fleks dennis0667 Politik og Samfund 8 09-03-2012 15:57
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension