K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2010, 20:48   #61
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Min sagsbehandler gav feedback på min mail til jobkonsulenten - heldigvis positivt - og han gjorde opmærksom på at han gerne vil have min dagbog tilsendt
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 22:50   #62
Damper
På vej til at lære K10
 
Dampers avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 11
Styrke: 14
Damper er ny på vejen
Arbejdsprøvning.

Hej Whattodo

Har du en kærste? hvis du har virker det som vedkommende er usynlig i din hverdag. Du har i den grad brug for aflastning og opbakning, og i den grad annerkendelse for din indsats på alle fronter.
Jeg tror at vi er mange på K10 som oprigtigt vil give en krammer og et skulderklap samt et opmuntrende tilsagn, godt gået! du er god nok! og du magter mere og mere dag for dag.
Det er ikke bare det fysiske som skal trænes, det psykiske og mentale er lige så vigtigt at få med. Det resulterer altid i indre kampe.
Prøv at sætte dig et mål hver dag, en opgave i hjemmet som du udsætter gang på gang, start med en lille opgave. Oftes er det selve tankeenergien som er større end selve opgaven, spring ud i det, giv dig selv ros og annerkendelse for det.
Du giver udtryk for at du elsker din rolle som mor, fuldt forståligt og prisværdigt. hvem har ikke brug for gensidigt betingelseløs kærlighed med de opgaver som det indebære.
Den posetive modtagelse af din dagbog, ser jeg som et godt tegn, så derfor brug megen energi på den. Gerne med stikord på en lap ppir i løbet af dagen så du har episoderne i frisk erindring.
Jeg medsendte mit forslag på et smerteskema og på en dagbog som vedhæftet fil, har du set dem? brug det som du finder anvendeligt.

Hilsen Damper
Damper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 21:50   #63
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Damper Se meddelelser
Hej Whattodo

Har du en kærste? hvis du har virker det som vedkommende er usynlig i din hverdag. Du har i den grad brug for aflastning og opbakning, og i den grad annerkendelse for din indsats på alle fronter.
Jeg tror at vi er mange på K10 som oprigtigt vil give en krammer og et skulderklap samt et opmuntrende tilsagn, godt gået! du er god nok! og du magter mere og mere dag for dag.
Det er ikke bare det fysiske som skal trænes, det psykiske og mentale er lige så vigtigt at få med. Det resulterer altid i indre kampe.
Prøv at sætte dig et mål hver dag, en opgave i hjemmet som du udsætter gang på gang, start med en lille opgave. Oftes er det selve tankeenergien som er større end selve opgaven, spring ud i det, giv dig selv ros og annerkendelse for det.
Du giver udtryk for at du elsker din rolle som mor, fuldt forståligt og prisværdigt. hvem har ikke brug for gensidigt betingelseløs kærlighed med de opgaver som det indebære.
Den posetive modtagelse af din dagbog, ser jeg som et godt tegn, så derfor brug megen energi på den. Gerne med stikord på en lap ppir i løbet af dagen så du har episoderne i frisk erindring.
Jeg medsendte mit forslag på et smerteskema og på en dagbog som vedhæftet fil, har du set dem? brug det som du finder anvendeligt.

Hilsen Damper

Yep har kæreste - faren til min søn
Han er ikke usynlig, men arbejder fuldtid + transport tid .. han står op, sammen med vores søn, giver han morgenmad, så jeg kan vågne lidt langsommere, end en 1 årig tillader - det er også ham, der oftest aflevere om morgenen.
Men ja, nogle praktiske pligter er "mine" .. og sådan skal det jo også være, han skal immervæk ikke ordne alt, og jeg intet - her den anden dag støvsugede han/vaskede gulv, imens jeg sad og muggede (fordi jeg banker mig selv i hovedet over jeg ikke havde overskud til at hjælpe). Men når min kæreste kommer hjem, skal aftensmaden være klar, eller være tæt på ihvertfald pga vores søn - min kæreste er også den der rydder op efter aftensmaden .. så usynlig, nej det er han ikke

Men han laver heller ikke ret meget når vores søn er kommet i seng - fordi jeg ikke tillader det, for det gør mig ked, sur, pirlig, hvis han går og laver noget - hvorfor? fordi jeg er skide misundelig, og føler mig slatten

Skal til at skrive dagbog for dagen, idag, ikke positivt
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 22:26   #64
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Hov, brugte lidt krudt til at tænke over hvor man mon kunne blive arbejdsprøvet .. hvilken type virksomhed / eller andet - blev i arbejdsprøvet i? og var det et område i havde erfaringer indenfor tidligere?

Selv er jeg jo så i en børnehave, og har erfaring med det
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 22:48   #65
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg var på kontor (kommunens afklarings afd. - deres administrative kontor, hvor bla. chefen og nogle konsulenter sidder, og hvor der er plads til en person i arb.prøvning ad gangen), og havde fagligt ingen problemer med det - udover dem jeg selv "opfandt"!!
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 08:00   #66
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg var på en rideskole og trække heste med handikappede. Alt fra sclerose ramte til downs syndrom ramte mennesker. Dette efter kun at have arbejdet på kontor. Men stedet fandte jeg selv, rider ikke, men elsker heste og de, dem dernede og hestene :-) syntes da at det kunne være hyggeligt at jeg kom derned. Så frisk luft og fysisk arbejde det er lige mig. Jeg havde bare glemt at man igen - typisk - søger det der kan "skræmme" en - autoritær leder, arbejdsopgaver men ikke gør ordentligt osv. osv.

WTD- nu du snakker hjemlige opgaver så har jeg efter 4 år som syg erfaret at det faktisk er dem der er noget nær de hårdeste !! Jeg gik en gang hos en psykolog på en smerte klinik og der blev det stillet sådan op at jeg måtte lave noget i 5 min og så holde 10 min pause. Jeg bliver ramt af smerter blot efter at have tømt opvaske maskinen - og så er der jo lige alt det andet du også har og som "venter i kulissen". Så det er ikke bare med at have maden klar og tingene overstået. Ofte gik jeg i seng når jeg havde puttet min datter kl. 20.00, jeg var død træt og i dræbende smerte, jeg kunne græde af bare samme.

Så vær opmærksom på de huslige pligter og tal med din mand herom, han vil sikkert hellere en gerne hjælpe dig hvis han må.... Jeg ved godt at du er den bedste til at vaske tøj, lægge det samme og på plads, tømme opvaske maskine osv. men du er nødt til at starte et sted hvis du gerne vil på arbejdsmarkedet igen.

Blot råd fra éen som selv havde meget svært ved at give slip og idag lever det simple liv.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 10:18   #67
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
an skal bare huske at arbejdsprøvningen(går ind for at det er professionelle som et reva-center)skal give det korrekte billed.

DVS at man ikke skal fjerne alle de hjemlige opgaver, idet man selvsagt kan komme i klemme, ved vurdering af arbejdsevne.

Det er vigtigt at finde en god abalance der også vægter de hjemlige pligtet evt træning, og fritid.
Selvsagt man formodenlig ikke kan det samme hjemme, som tidligere.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 11:05   #68
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Popia,

Det er bare utroligt så uprofessionelle mange kommuner er i at finde arbejdsprøvnings sted, endda også når de kan se at der er besvær med at komme op i timer. Jeg er aldrig blevet tilbudt et reva center, det er åbenbart ikke standard ? I det hele taget syntes jeg at kommunerne tager "lunkent" på opgaven arb. prøvning.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 17:37   #69
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Enteneller - jeg kan jo ikke losse alle huslige opgaver over på ham, fordi jeg er et "skvat" .. vi deles, og er vel sådan det bør være, også selv om mit overskud halter
Det er ikke de huslige pligter der er de væreste for mig, de væreste opgaver for mig, er når jeg er "på" - dvs blandet andre mennesker, som kan forvente noget af mig - dvs job fx. .. huslige pligter, der er der trods alt kun mig, der forventer noget, hvilket jo også kan være slemt nok hehe

I og med mine problemer er psykiske, kan jeg jo de samme fysiske ting, uanset mit psykiske stress niveau - det spænder ben for at komme i gang med tingene, men fysisk kan jeg jo sagens udføre dem (jeg kan dog reagere fysisk med at blive træt og hovedpine)

Reva. center er heller ikke noget jeg er blevet tilbud

Iøvrigt, sådan noget, som mødetider, kan det også være et skånebehov?
Jeg er jo i en børnehave, og de giver mig mødetider, som de lige synes det passer (ergo der hvor de har huller, og har travlest (og uden at spørge mig om tiderne))
Så fx. 9-13 .. det betyder jeg har "huller" på begge sider - altså min søn bliver afleveret om morgenen, så han kan nå at sove i dagpleje (dvs ca 7.30) - og så går der jo ofte en/to/tre par timer før jeg skal møde - og så har jeg ofte også et hul på den anden side, inden jeg kan hente ham igen .. når der er to huller, føler jeg ofte det er ´stressfyldt´ fordi det ikke er lange nok huller til at jeg kan "koble fra" - har hele tiden bevistheden om at jeg skal enten på arb eller hente min søn - istedet for fx, kun at have et hul (som hvis det stod til mig, skulle være når jeg kom fra arb, for at kunne nå at "ryste" noget af det af mig, inden jeg skal hente min søn .. dvs at møde kl 8 og så frem, vil give mig lidt mere ro ... men er det et skånebehov eller bare ønsketænkning?
Mine mødetider bliver også nogle gange lavet om fra dag til dag, uge fra uge, og jeg bliver sgu påvirket af det
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 19:36   #70
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

når man er i arbejdsprøvning, kan ( skal ) man tage hensyn til hvilken skånehensyn personen har.

Da du bliver stresset over tidspunkt du møder og har fri på, bør ( skal )
arbejdsstedet tage hensyn til dette.

DE kan ikke bare lægger dine arbejdstider efter hvor der er mest at lave ( mest travlt ). du er ikke med i deres nomering HUSK DET.

så hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med dem muligvis i samarbejde med din sagbehandler der har sendt dig i denne praktik, om hvordan du har det og hvordan det belaster din dag.

Ved det er svært , at sige hvordan osv. har selv lige været igennem arbejdsprøvning. Her havde jeg bl.a. netop mine arbejdstider ( kan ikke møde tidligt pga. smerter m.m. ) Men vi fik talt os til rette, de var meget lydhør.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension