K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2012, 11:18   #1
SuperMary
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Lokation: Kbh
Indlæg: 7
Styrke: 0
SuperMary er ny på vejen
Post Speciallægeerklæring

Hej Alle

Hjælp!

Jeg har til min §17 pensions ansøgning brug for en lægeerklæring jeg blev påkørt i 2007 fik whiplash og skulderskade opereret 2 gange, jeg er for syg til at kunne gennemføre arbejdsprøven, ( Har prøvet i 2010) jeg har men på 25%+ (retsag verserer) Jeg har konstante smerter, og problemer med bevægapp.og er psykisk påvirket af min sociale og helbredsmæssige situation. Jeg har efter 5år nu brug for ro og afklaring.

Jeg håber der er nogen der ved hvor jeg kan henvende mig, hvilken speciallæge jeg skal gå til for at få en sådan en lægeerklæring jeg bor i Kbh.
Mvh M
SuperMary er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 12:04   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du søgt en §17, for så kan der ikke komme flere oplysninger i din sag
før de træffer afgørelse

en Speciallægeerklæring som skal belyse hvad
du har vel været til en masse læger de sidste 5 år
har de ikke lavet en funktionsevne beskrivelse

hvis lægerne ikke har skrevet du har et stærkt nedsat funktionsevne og der ingen behandlingsmuligheder er. Samt du ikke har nogen arbejdsprøvning bag dig
så er min vurdering det er spild af tid og søge en §17, der vil du få afslag

for at du ikke kan komme i arbejdsprøvning, skal du få varig men eller man er til fare for andre
det er ikke nok at du får det værre i en arbejdsprøvning, det gør alle.
fordi man netop er syg, men man skal alså vurderes og det er kommunen som har den opgave. det har lægerne ingen indflydelse på

alså det du vil have er en lægeerklæring på du ikke må komme i arbejdsprøvning
hvis dine nuværende læger ikke har skrevet noget om det, så er chancen meget lille
hvis en ny læge vil skrive det.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 14:44   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære SuperMary!

Kommunen må ikke foranstalte flere undersøgelser, når man har søgt en § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag.

Kommunen må godt indhente en statusattest, hvor man ikke deltager i en undersøgelse, efter man har har søgt en § 17.

Cirka en femtedel af alle pensioner tildeles uden arbejdsprøvninger.

Man kan godt selv indhente speciallægeerklæringer og vedlægge dem senere i § 17-processen, fx. ved partshøring i Pensionsteamet eller endnu senere ved anke (hvis afslag) til Beskæftigelsesankenævnet - sidstnævnte har jeg erfaret bliver taget til efterretning af SB i BAN.

...men ellers stiller MTVRV1 gode spørgssmål, som det ville være fint at ha' svar på, hvis vi skal råde mere specifikt :-)

Sidst redigeret af Carmen; 07-04-2012 kl. 14:54.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 16:16   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kan det jo være at hun først har tænkt sig at søge denne §17 efter hun har fået lavet en speciallægeerklæring
Så jeg tror at det SuperMary leder efter er et navn på en speciallæge i Kbh´s området

Har du prøvet at henvende dig til din egen læge for at blive henvist af denne vej?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 17:08   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SuperMary Se meddelelser
Hej Alle

Hjælp!

Jeg har til min §17 pensions ansøgning brug for en lægeerklæring jeg blev påkørt i 2007 fik whiplash og skulderskade opereret 2 gange, jeg er for syg til at kunne gennemføre arbejdsprøven, ( Har prøvet i 2010) jeg har men på 25%+ (retsag verserer) Jeg har konstante smerter, og problemer med bevægapp.og er psykisk påvirket af min sociale og helbredsmæssige situation. Jeg har efter 5år nu brug for ro og afklaring.

Jeg håber der er nogen der ved hvor jeg kan henvende mig, hvilken speciallæge jeg skal gå til for at få en sådan en lægeerklæring jeg bor i Kbh.
Mvh M
Hej SuperMary (navnet er lovende for din situation)

Er der nogen grund til, udover en evt. manglende arbejdsprøvning, at kommunen ikke vil starte en §18 pensionssag op for dig?

Kan du ikke få kontraincideret yderligere arbejdsprøvninger ved din læge for således at fortsætte en §18?

Vi ved jo, at med en §17, der skal ALT ligge lige til indersiden hvis man skal nå i mål, men de tanker har du nok allerede gjort dig!?

Mht. speciallæger kan jeg ikke hjælpe, men det med at spørge egen læge eller special læge type, er en meget god idé.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2012, 00:32   #6
SuperMary
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Lokation: Kbh
Indlæg: 7
Styrke: 0
SuperMary er ny på vejen
Hej

Tak for alle svarene :-)

Ja jeg leder efter navnet på en speciallæge andre har haft gode erfaringer med!

Efter at have læst jeres svar vil jeg anmode kommunen om at indstille mig til §18.


Jeg har 2 speciallægeerklæringer en for nakken fra Neorolog, hvor min tilstand er vurderet stationær med ET under middel indskrænket bevæglighed, objektive fund er således forenlige med nakkesmerter med ledsagende kognitive og affektive symptomer og ASK har vurderet det til 12%mén.
Ask har ikke nævnt MR scanning af min nakke i deres afgørelse hvor det er konstateret at jeg har skader i ledbånd i nakken og slidgigt. Hvad er ET ?

Eter MR scanning af skulder og 2 operationer i 2010, har jeg også en lægeerklæring fra Ortopædkirug for skulderen, nedsat kraft daglige smerter manglende funktion som min egen forsikring har vurderet til 13%, indtil nu er det samlet 25%, jeg har netop anmodet om genoptagelse hos ASK.
Og mener jeg bør få en second apinion på det lægelige, som jeg ikke mener er fyldestgørende.

Man har vurderet min mén for lavt, jeg har konstante svære smerter i hoved og nakke snurren ud i armene, med bevægelsesindsskrænkning, min højre skulder og arm smerter ved al bevægelse, som øges ekstremt ved al belastning, jeg har skiftevis hold i nakke og skulder, det værste er at sport gør ondt, eller er helt udelukket! Kæmper mig igennem mormor program når jeg er i stand til at gå i fitness centeret.
Jeg har hverken overskud til at gå ud eller have et socialt liv.

Hvis jeg var en hund var jeg blevet aflivet... ;-)

ASK har ikke vurderet min Erhvervssevne , da jeg havde meget lav indkomst inden jeg blev påkørt, jeg har været igennem 2 operationer i maven i 2005-06. og som selvstændig var der ikke mange sygedagpenge at hente, og jeg måtte leve af lån. Fordi jeg troede på jeg blev rask, jeg ønskede ikke at leve på offentlige ydelser og kæmpede for at beholde mit firma. Det har været et dagligt ******* i smerter, konstant psykisk pres og det handicap man skal lære at leve med, omstille sit liv 180 grader fra at være SuperQ til at leve med konstante smerter og være fysisk hjælpeløs olding.

Har lige været hos en Psykiater for at få en lægeerklæring, at smerter og nedsat funktionsevne påvirker min psyke, og gør mig uegnet til jobprøvning, hun har efter 2 besøg givet mig en recept på noget beroligende, etiket(tages til natten) som så viser sig at være Quentiapine og er et antipsykotika til behandling for skizofreni, tvangstanker osv. Og med milioner af bivirkninger, bla. swimmelhed, træthed, hovedpine, hvilket jeg lider rigeligt af i forvejen...
Sørme godt jeg læste hvad det var, og ikke bare tog dem i god tro, Forstår ikke psykiateren giver mig den slags medicin, det forsvinder mine smerter ikke af, og jeg skal ikke have antipsykotisk medicin, fordi jeg bliver påkørt da jeg holder for rødt lys og får varig mén. Jeg vil blot have ro og lade min krop bestemme hvad jeg kan og ikke kan, og lære at leve med smerten, og gå til smertelindrerne aktivitet.
SuperMary er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2012, 09:26   #7
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SuperMary Se meddelelser
Hej

Tak for alle svarene :-)

Ja jeg leder efter navnet på en speciallæge andre har haft gode erfaringer med!

Efter at have læst jeres svar vil jeg anmode kommunen om at indstille mig til §18.


Jeg har 2 speciallægeerklæringer en for nakken fra Neorolog, hvor min tilstand er vurderet stationær med ET under middel indskrænket bevæglighed, objektive fund er således forenlige med nakkesmerter med ledsagende kognitive og affektive symptomer og ASK har vurderet det til 12%mén.
Ask har ikke nævnt MR scanning af min nakke i deres afgørelse hvor det er konstateret at jeg har skader i ledbånd i nakken og slidgigt. Hvad er ET ?

Eter MR scanning af skulder og 2 operationer i 2010, har jeg også en lægeerklæring fra Ortopædkirug for skulderen, nedsat kraft daglige smerter manglende funktion som min egen forsikring har vurderet til 13%, indtil nu er det samlet 25%, jeg har netop anmodet om genoptagelse hos ASK.
Og mener jeg bør få en second apinion på det lægelige, som jeg ikke mener er fyldestgørende.

Man har vurderet min mén for lavt, jeg har konstante svære smerter i hoved og nakke snurren ud i armene, med bevægelsesindsskrænkning, min højre skulder og arm smerter ved al bevægelse, som øges ekstremt ved al belastning, jeg har skiftevis hold i nakke og skulder, det værste er at sport gør ondt, eller er helt udelukket! Kæmper mig igennem mormor program når jeg er i stand til at gå i fitness centeret.
Jeg har hverken overskud til at gå ud eller have et socialt liv.

Hvis jeg var en hund var jeg blevet aflivet... ;-)

ASK har ikke vurderet min Erhvervssevne , da jeg havde meget lav indkomst inden jeg blev påkørt, jeg har været igennem 2 operationer i maven i 2005-06. og som selvstændig var der ikke mange sygedagpenge at hente, og jeg måtte leve af lån. Fordi jeg troede på jeg blev rask, jeg ønskede ikke at leve på offentlige ydelser og kæmpede for at beholde mit firma. Det har været et dagligt ******* i smerter, konstant psykisk pres og det handicap man skal lære at leve med, omstille sit liv 180 grader fra at være SuperQ til at leve med konstante smerter og være fysisk hjælpeløs olding.

Har lige været hos en Psykiater for at få en lægeerklæring, at smerter og nedsat funktionsevne påvirker min psyke, og gør mig uegnet til jobprøvning, hun har efter 2 besøg givet mig en recept på noget beroligende, etiket(tages til natten) som så viser sig at være Quentiapine og er et antipsykotika til behandling for skizofreni, tvangstanker osv. Og med milioner af bivirkninger, bla. swimmelhed, træthed, hovedpine, hvilket jeg lider rigeligt af i forvejen...
Sørme godt jeg læste hvad det var, og ikke bare tog dem i god tro, Forstår ikke psykiateren giver mig den slags medicin, det forsvinder mine smerter ikke af, og jeg skal ikke have antipsykotisk medicin, fordi jeg bliver påkørt da jeg holder for rødt lys og får varig mén. Jeg vil blot have ro og lade min krop bestemme hvad jeg kan og ikke kan, og lære at leve med smerten, og gå til smertelindrerne aktivitet.
Hej Super Mary :-)

Jeg havde som de papirer der skulle til, alle talte kun en vej og alle var enige, blot ikke kommunen! De ville ej heller indstille mig til en §18 - for ua jeg var da ikke syg jo..(arbejdsskade) - læs evt. tråden "vigtigst er ro" hvis du har masser af tid :-)

Jeg indgav så en §17, da jeg vidste at de havde hvad der skulle til.

Jeg fik afslag! ankede og det selv samme pensionsteam der gav mig afslag, tildelte mig nu ftp! Endda efter 100% de samme §

Min kamp startede for 10 år siden og den alvorlige del har stået på siden 2008.

Hvis du føler dine papirer har alt, og alle er enige, så prøv en §17, hvis de ikke vil indstille dig efter en §18 - det ville være mit råd......

Uden at jeg lige kender alt for meget til din sag jo :-)
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2012, 09:38   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det koster jo ikke noget at søge en §17, medmindre man er på sygedagpenge, for så slutter festen der såfremt man indgiver ansøgning om ftp.

Du kan også få din sagsbehandler til at meddele dig hvad der skal til før hun vil opstarte en §18 på dig. Derved er det kommunen der skal sørge for at indhente de lægelige dokumenter der skal til for at du bliver helbredsmæssigt afklaret. Ligeledes skal de finde ud af om du kan arbejdsprøves og med hvilke skånebehov. Som jeg skrev tidligere skal dine læger på banen såfremt du ikke kan arbejdsprøves.

Men prøv måske en §17 først, her får du måske så at vide hvad der mangler i din sag. Umiddelbart vil jeg dog tro at de tyer til arbejdsprøvnings "manglen" udfra det du skriver.

Jeg har selv forfulgt en §18, blev indstillet sidste år, fik afslag, med anmodning om endnu en arbejdsprøvning, denne udførte jeg så i januar i år og jeg er 100% færdig med dette område. Nu håber jeg på indstilling igen i år og så må vi se hvad pensionsnævnet siger.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2012, 10:15   #9
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Med hensyn til det medicin psykiaterer ville have du skulle tage, er det sikkert meget lav dosis han har foreslået.

Det er helt almindeligt at bruge i lave doser til smertepatienter, jeg får det og det giver lidt ro, så jeg får nogle timers sammenhængende søvn.

Jeg har osse fået piller mod epilepsi i lav dosis selvom jeg ikke har epilepsi - de er gode ved neurogene smerter. Jeg kunne dog ikke tåle dem.

Du skal være obs på at hvis psykriatikeren anbefaler noget medicin og du nægter at tage den kan det opfattes som at du modarbejder ham og ikke ønsker at medvirke til bedring

Vi er rigtig mange smertepatienter, der har måtte afprøve forskellig medicin som led i smertebehandling - alle muligheder skal afprøver før man så meget som begynder at tænke fleks/pension

Jeg er meget modstander af at tage medicin, men må indrømme at mine smerter er så voldsomme, at jeg ikke har noget valg - desværre
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2012, 11:10   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
[QUOTE=SuperMary;217819]
en recept på noget beroligende, etiket(tages til natten) som så viser sig at være Quentiapine og er et antipsykotika til behandling for skizofreni, tvangstanker osv. Og med milioner af bivirkninger, bla. swimmelhed, træthed, hovedpine, hvilket jeg lider rigeligt af i forvejen... /QUOTE]

Jeg aner intet om den type medicin, men det er ikke unormalt, at et produkt benyttes til noget andet end det er beregnet til.

Jeg forstår godt, at du undrer dig, men jeg synes du skal kontakte psykiateren for nærmere forklaring.

M.h.t. bivirkninger, så er det jo ikke sikkert at du får dem.

Som tumnus er inde på, så vil du stå stærkere i forhold til kommunen hvis du prøver medicinen af.
Men hvis du får nogle grimme bivirkninger, så stopper du selvfølgelig med at tage dem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallægeerklæring. WRX Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 10-05-2012 16:19
speciallægeerklæring brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-11-2010 21:28
Speciallægeerklæring X 3 Jørgine Spørgsmål ang fleksjob 11 08-11-2009 17:38
Speciallægeerklæring Jørgine Dit og Dat 14 13-09-2009 10:29
Speciallægeerklæring Gittchen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-05-2007 00:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension