K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2012, 11:33   #1
odense
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
odense er ny på vejen
Flexjob- hvordan?

Hej
Er netop visiteret til flexjob,- er dog ikke færdigafklaret i forhold til timetal. Målet er vel ca 12 timer? selvom det nok er i overkanten i forhold til tidligere afklaringer, hvor jeg har præsteret 8-10 timer. Er selv indstillet på arbejde mod 12 timer, hvis det kan føre til beskæftigelse.
Er interesseret i job hurtigst. Jeg er bange for årelang udredning/aktivering medførende uvished og uforudsigelighed i hverdagen, hvilket har stor betydning for mit helbred og mine ressourcer. Jeg har brug for struktur/forudsigelighed i hverdagen, da jeg derved bedst udnytter mine arbejdsmæssige ressourcer.
Jeg er positiv indstillet overfor enhver afklaring der fører til reel beskæftigelse, herunder kurser/uddannelse mv. der leder til job.
Jeg er positiv indstillet overfor ethvert job, der kan tilgodese skånebehov også selvom jeg ikke kan bruge mine uddannelser indenfor sundhedssektoren,men netop pga. brancheskift står jeg vel som ufaglært? Jeg forestiller mig job hvor jeg kan hjælpe med administrative opgaver som telefonpasning, kunde/borgermodtagelse samtidig kan jeg varetage konkrete afgrænsede opgaver i forhold til administrative opgaver, projekter mv.

Jeg ønsker mig SÅ meget at komme i job. Og jeg ved mine kompetancer sagtens kan bruges indenfor kommunes eget regi, selvom jeg er "ufaglært", har jeg mange kompetancer som kan bruges. Hvordan får jeg "foden indenfor" nogen som helst steder?
Jeg kigger flere gange ugentlig på jobsites og kommunale hjemmesider, men min erfaring er, der skal netværk eller en form for formidling til for at få job.

Er der nogen forslag til hvordan jeg bedst kommer i flexjob?

Håbefulde hilsener
odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 13:07   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, jeg ville sætte mig ned og finde ud af hvad jeg kunne tænke mig at lave, realistisk, og så finde ud af om det kan lade sig gøre i nærheden og så opsøge stedet og fortælle hvad du kunne tænke dig og så se hvad de siger til det.

Du kan jo evt. friste stedet med at du kan komme i praktik i 1 mdr. inden start for at se om I passer sammen
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 14:57   #3
odense
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
odense er ny på vejen
Hej
Tak for svar.
Been there......done that :-)
Problemet er at få nogen til at se det er interessant at ansætte en uden branchekendskab,- da jeg jo ikke kan arbejde indenfor mit fagområde.
Jeg tænker også ulønnet praktik er vejen, men det har altså ikke kunnet hjælpe mig indtil videre.
Jeg vil søge bredt, da jeg virkelig er interesseret i job og ser derfor positivt på nye arbejdsområder.
Hilsener herfra
odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 16:43   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Ja og det skulle være "det rummelige arbejdsmarked", min bare.....

Håber det trods alt lykkes for dig
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 18:04   #5
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej Odense

Jeg kørte forleden rundt i industri området i den by jeg bor i - jeg gik ind 2 steder og de var faktisk begge meget interesseret den ene ville gerne have jeg kom på kursus i regnskab og den anden ville vende tilbage inden for 14 dage.
Det er bare at klø på det skal nok lykkes på et eller andet tidspunkt.
Hvad har du tænkt dig dit kommende arbejde skal være ?
Forsat god dag Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob, hvordan gør man?? denuheldige85 Spørgsmål ang fleksjob 1 03-09-2011 23:38
Hvordan får en skolelærer Flexjob? PeterTølløse Spørgsmål ang fleksjob 5 20-12-2010 18:00
Flexjob.. hvordan? kathrine1656 Spørgsmål ang fleksjob 18 09-12-2010 20:41
hvordan søger jeg flexjob basti Hvordan forløb det da du søgte fleks? 5 07-07-2010 10:01
Hvordan kommer man ud af et flexjob? carlos Spørgsmål ang fleksjob 17 18-06-2010 22:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension