K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 10:26   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
'Du må få min sygdom hvis jeg må få dit arbejde'

"NÅR FOLK siger til mig: ‘ Du er heldig, at du har masser af tid, det vil vi også gerne have', svarer jeg: ‘ Du må gerne få min sygdom, og så får jeg dit arbejde'. Så bliver der helt stille fra dem, som har sagt det, for de ved ikke, hvor ondt det gør ikke at være en del af fællesskabet.' Sådan skrev Jesper til mig i foråret. Han er delvist lammet i venstre side, og oveni har han en psykisk lidelse. Han blev førtidspensionist som 35-årig."

http://www.dknyt.dk/wphorum/index.php?id=3931

Ja, præcis den svar metode har jeg ofte brugt og så er det som om al snak forstummer om ftp og hvorfor og hva har vi her!

Kan fuldt ud forholde mig til dette debatindlæg
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 16:09   #2
Pial41
Ved at vænne sig til K10
 
Pial41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Lokation: Falster
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
Pial41 er ny på vejen
Til Buster.
Ja det er noget mærkeligt noget. Når man er rask ærger man sig hver mandag over, at weekenden er gået så hurtigt. Nu hvor man ikke skal på job, føler man sig næsten udenfor, fordi man ikke er med i snakken om "øv ferien/weekende er forbi"
Jeg har dage hvor jeg ønsker jeg sad på et job og ønskede jeg havde fri... ja ja lidt mærkelig har man dog lov at være.
Jeg har engang læst en bog der handlede om at man skal passe på hvad man ønsker sig, man kan risikere at få det. Det var ikke det jeg mente da jeg sagde, jeg gerne ville have noget mere frihed, i mit arbejdsliv.
Pial41
Pial41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 16:19   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg er så glad for at være hjemme og ikke skulle på arbejde.
At kunne bruge den tid/krudt Jeg har på noget JEG syntes er sjovt.
Ikke at skulle stresse rundt hver eneste morgen.

Jeg savner ikke det arbejdsfællesskab, men har det fx. på et stort netværk, hvor vi skriver, ses og rejser sammen.

Jeg HAR faktisk job, som vikar i en meget lille børnehave, men de bruger mig ike ret meget. En gang imellem. det er nu meget hyggeligt i små mængder.

Jeg er god til at tiden til at gå, finde noget at putte i dagen der bringer mig glæde.

Men Jeg kan godt forstå at andre ikke føler sådan.
Og Jeg syntes det er et supersvar at give. Jeg vil prøve at huske det.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 16:50   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er da et underligt svar ham Claus Bagge skriver til indlægget..

Kan I sige mig om det er helt korrekt??
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:35   #5
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Det er da et underligt svar ham Claus Bagge skriver til indlægget..

Kan I sige mig om det er helt korrekt??
Det er helt korrekt at den mulighed allerede forelægger. Man kan få indskrevet i sin pensionspapirer at den skal tages op hvert 3. eller 5. år.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 21:30   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
**********
Reglen som SF foreslår gennemført eksisterer også allerede. Dvs at forsøger en borger på pension at komme tilbage på arbejdsmarkedet, er borgeren sikret sin ret til pensionen igen, hvis det ikke lykkes!

SF har ret i at, hvis man er syg skal man behandles. Derfor har sundhedsvæsenet fået retten til igen at bruge flere penge og budgetterne i sundhedsvæsenet har aldrig været større. Der er frit valg så man hurtigt kan blive behandlet. Desværre er søgningen til speciallægeuddannelsen i psykiatri ikke stor nok til at efterkomme efterspørgslen på psykiatriområdet, og vi bør diskutere opgaveglidning til specialsygeplejersker i psykiatri, således at de mange især unge med en psykisk lidelse kan blive behandlet og blive selvforsørgende via uddannelse og arbejde.
************
Det var mere den del af hans indlæg..

er der fuldkommen sikkerhed for at man kan få sin pension bevaret på både den nye og gamle ordning? jeg har da læst om stor usikkerhed herinde om det emne.

og det med behandling og mange penge bla bla bla...

det er vist ikke sådan mange ser det, efter lange ventetider, ingen behandling osv.

eller er det bare mig som er blevet for systeminvalid?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:54   #7
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Det var mere den del af hans indlæg..

er der fuldkommen sikkerhed for at man kan få sin pension bevaret på både den nye og gamle ordning? jeg har da læst om stor usikkerhed herinde om det emne.

og det med behandling og mange penge bla bla bla...

det er vist ikke sådan mange ser det, efter lange ventetider, ingen behandling osv.

eller er det bare mig som er blevet for systeminvalid?
I princippet burde jeg kunne få gjort min pension (efter 2003) hvilende, hvis jeg en dag får mod på at tage en uddannelse eller arbejde og få den tilbage igen hvis det kikser.
Men om det passer i virkeligheden, det ved jeg ikke.

Jeg har ikke megen tiltro til det.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis arbejde er sundt så giv det til de syge. nemesis Politik og Samfund 7 13-03-2013 23:36
Tvunget i arbejde trods sygdom tanss Din historie 8 26-06-2012 17:28
hva gør man hvis man får afslag på fp og ikke kan arbejde Zara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-11-2011 00:30
Hvis man på jobprøvning kan arbejde mere end ½tid er der så ineg hjælp af få ? Den syge Spørgsmål ang fleksjob 4 12-09-2011 21:04
starter møllen forfra hvis der kommer endnu en sygdom til? V_Brask Alt det andet 1 27-08-2010 09:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension