K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2010, 22:26   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Leduce.
Er ked af at læse det her...
Sådan som du har det vil jeg kraftigt råde dig til at opsøge psykiatrisk skadestue. Du har brug for en snak og måske en seng der så du kan komme dig over chokket.
Kærligste tanker herfra
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 23:20   #12
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Hejdien: gælder disse regler også når jeg har været på sygedagpenge i to år??
Ja må inrømme jeg er blank..

Mange mange tak til alle der prøver at hjælpe

I de to år jeg har været sygemeldt har jeg kun været til samtale med 2 sagsbehandler .
Den første forsvandt og jeg fik en ny ...hende der så har søgt pension er åbenbart også væk.
nu er det et andet navn der står på brevet ..hende kender jeg slet ikke..

Så kan ikke svare på hvad sagsbehandleren nu vil gøre ..men min veninde synes jeg først skal få en tid til den sagsbehandler jeg nu har..og hun vil gå med mig til mødet ..for jeg ved jeg ikke kan klare at sidde der alene..

min veninde har også fået mig til at ringe til min psykiater og ja han er så på ferie men har fået en tid d 7 oktober..som sidste patient på denne dag som damen sagde ..der skal jo også være tid til en god snak og tid til hvis han nu skal skrive til kommunen.

Aktindsigt? skal jeg bede om det når jeg ringer og får en tid hos sagsbehandleren?

Det sidste de har fra min psykiater er at de skal lade mig være 3 -6 måneder dette fik de lige før de søgte pension..og min veninde siger det ikke var godt der blev skrevet tid på da de kan bruge det imod mig som om de forstår at efter der kan jeg jo evt blive smidt ud i noget men det er min psykiater ikke enig i ..og ja så ville min psykiater fraråde alt aktivering igen ..da han har skrevet at de skal lade mig være pga jeg hver gang får tilbage fald ...og han ender med at skulle hive mig opf hullet hver eneste gang.

Min psykiater har sagt han vil gøre alt i sin magt til at hjælpe mig med at få ftp.og vi havde snakket om at efter de 3-6 måneder ville jeg snakke med sagsbehandleren om evt søge om ftp ..men de kom mig i forkøbet,og søgte selv .

Så nu er det et stort rod.

ja jeg er bange for jeg ikke holder til dette pres og denne opgave uden at ligge i en seng på psykiatrisk afdeling...der er kun gået 3 dage og jeg er allerede et nervevrag.

Jeg prøver at være stærk men min hjerne har det med at styre sigselv og ikke på den posetive måde.

Men mange mange tak for alle de varme ord...

vi er mange der fortjener at være syge i fred ..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 00:51   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Heidi, giver nogle gode råd.

Men rolig nu, du har heldigvis 4 uger til at klage i, og det bør du.
Du har en god chance for at få medhold i enten det ene eller andet, eller begge.

Når du klager, vil jeg anbefale at henvise til modsatte sag, altså i sygedagpengesagen, henvise til afslag på pension, og modsat.

Forlængelse efter stk 4 i sygedagpengeloven er god.

husk be skriftlig om aktindsigt.

optag samtalen hos sagsbehandler, hvis du kan.

Håber at du finder vreden frem, og kæmper.
Lad dem ikke vinde over dig, du fortjener bedre.
Knuds og godt mod fra Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 08:18   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Leduce ja de gælder også der og som Popiae skriver hold de to ting op mod hinanden det kan ikke være sådan at de afslår pension i den ene og i den anden stopper de sygedagpenge uden at afklare dig ..

Det er enten eller ikke både og ..

At du ikke er afklaret endnu er ikke din skyld det er kommunens og de burde jo hvis det forholder sig som de selv skriver have tilkendt dig fleks samtidig med at det afslog pension...

Håber du får det bedre og at din psykiater kan hjælpe dig , giv dig selv lidt tid det hele behøver ikke at se så håbløst ud og husk kommunen skal overholde spillereglerne så §27 stk 4 og retssikkerhedsloven 7a

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
  Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 09:23   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Og hvad kan du nu gøre , ja du kan anke at de ikke vil indstille dig til pension
Jeg mener, at have læst i en ældre tråd, at man ikke har mulighed for, at anke et afslag på at blive indstillet til pension, men at man først kan anke når der foreligger et afslag på pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 10:45   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det har du læst, men det passer ikke, man kan også anke, at de nægter indstilling, fordi sagsbehandler indstiller, og samråd eller lign. giver afslag på dette.

pensionteam/samråd er dog ikke forpligtet til at begrunde nærmere.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 16:03   #17
musling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
musling er ny på vejen
Hej Leduce.

Jeg er ny herinde og har lige læst dit indlæg om dit afslag på ftp. Hold op hvor jeg føler med dig, ville ønske jeg kunne hjælpe dig. Er selv lidt i samme båd. 2 års nedtur efter sygemelding med stress og depression, først løn, så fyring og sygedagpenge og nu kontanthjælp i ½ år. Jeg kan ikke mere psykisk, er gået helt i baglås. Skulle igår starte endnu et aktiveringskursus, var afsted 2½ time, kunne ikke klare mere. Selve transporten derover tog 3 timer!!!Kan ikke se andre muligheder end ftp, men min sagsbehandler siger der mangler dokumentation. Jeg har klaget og anket og anket og klaget en gang til uden at få medhold.
Lige nu er jeg bare så trist at jeg ikke kan se noget lys for enden, ØV.

Knus til alle her på K.10. Godt at I findes.
musling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 16:43   #18
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
nu bliver jeg forvirrret...

--Visitations og pension udvalget har den 10 /8 truffet afgørelse om at give afslag på påbegyndelse af førtidspension i henhold til pensionslovens paragraf 18 ..--

det er et afslag på pensionen ikke??

min veninde siger at sådan et afslag er for dem er en slutning på min sag og derfor kan jeg ikke stadig få sygedagpenge ..

men nu når jeg læser jeres passer det jo at min sag ikke er afsluttet..

har fået en tid hos sagsbehandleren på torsdag ..tager min veninde med da jeg ikke kan overskue den samtale alene ..og jeg glemmer halvdelen af hvad jeg skulle sige og gøre..

mange mange tak for jeres hjælp..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 16:47   #19
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Musling : hvor er jeg ked af det på dine vejne.
Kan godt forstå du har det skidt ..ville ønske jeg kunne hjælpe dig ..

men hvad med en ny sagsbehandler??
og din psykiater ?? få en god snak med ham/hende..

STORE KNUS!!
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 16:47   #20
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Kæmpe kram til dig.
Ja, det er så tungt med et afslag, når alt peger derhen.
Jeg er selv igang med anke til Beskæftigelsesankenævnet.
Suk der holder hårdt.

Ank Ank og Ank, alt det du kan.
Skriv herinde og få hjælp. Andre har desværre været der, hvor Du står lige nu.
Kram til dig.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enkeltydelse, afslag, anke Vovse Alt det andet 23 10-10-2013 13:55
Afslag på fp. Anke hvordan? sylle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-02-2013 12:10
HJÆLP til anke af § 100 afslag søsser98 Alt det andet 4 07-07-2012 20:20
Afslag, anke + ny paragraf? Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 24 31-03-2010 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension