K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2009, 13:33   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ankestyrelsen har taget min sag

Har idag modtaget brev at de har taget min sag, angående min ansøgning om hjælp til betaling af tandlæge, de mener at sagen er af principiel betydning men har dog ikke specificeret hvilken del af sagen. De vil måske inddrage flere aspekter, det betyder selvfølgelig ikke at jeg har vundet endnu, men selv det at de tager sagen er en lille sejr og en antydning af at de mener at Aabenraa kommune (måske) og statsforvaltning Syddanmark ikke har handlet efter bogen.

Så jeg er bare så glad.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 13:57   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
dejligt at blive taget seriøs.
held og lykke med sagen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 16:20   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo men små skridt mod målet er jo også fantastisk.

Det er straks værre når man begynder at gå tilbage...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 15:35   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Dejligt

at de har taget din sag.....

Blev også glad da de i sin tog min sag.

Lige netop tandlæger og kontanthjælp er et stort problem for mange af os....så er rigtig spændt på hva Ankestyrelsen kommer frem til.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 21:27   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg vil da også ønske tillykke, det er så rart når det går den rigtige vej.

Har du skrevet om din ansøgning, om hjælp til tandlæge, her på K10?

kan du, i så fald, linke til tråden?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 22:18   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg vil da også ønske tillykke, det er så rart når det går den rigtige vej.

Har du skrevet om din ansøgning, om hjælp til tandlæge, her på K10?

kan du, i så fald, linke til tråden?
Nej, den er ikke her på K10, når jeg er lidt bedre i morgen kan jeg dog få pastet min klage til ankestyrelsen ind, hvis det skulle have interesse.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 22:22   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg var bare nysgerrig efter at se grundlaget for din klage.

Jeg har jævnligt fået hjælp til dyre tandlægeregninger, men de gange regningerne har været på "kun" 2-3.000 kr. er afslaget blevet fastholdt.

Du behøver såmænd ikke gøre så meget ud af det, jeg gik bare ud fra, at du havde skrevet om det herinde.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 02:44   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Sagen i en nøddeskal er at jeg da jeg søgte hjælp i august sidste år havde jeg alle mine tænder i behold, men at det ville koste ca. 30.000 at bringe dem i orden, og så ville jeg kunne beholde dem mange år endnu. I de tretten måneder det tog at behandle min ansøgning om hjælp, har jeg mere eller mindre mistet 14 kindtænder ud af 16, nogle af dem sidder der endnu som stumper men står ikke mere til at redde. Kommunen har kun behandlet min sag ud fra §17 stk. 2 i loven om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension.

Jeg har påberåbt mig at kommunen ikke har ydet den service og givet den information de burde have givet i henhold til serviceloven, og at de ikke har forsøgt at finde andre muligheder til at hjælpemig end § 17 stk. 2. hvilket de ligeledes burde gøre i henhold til service loven.
Kommunen oplyste mig at min eneste mulighed var at søge en §17 stk. 2, hvilket ikke er i overensstemmelse med sandheden, både sundhedsloven og tandplejeloven, giver kommunen mulighed for at hjælpe, uden papirerne kan jeg ikke huske det nøjagtigt, men der er yderligere et par andre love der også åber muligheder for at yde hjælp.

Jeg har også påberåbt mig at den lange behandlingstid har forårsaget en drastisk forværrelse at det oprindelige problem og at jeg nu istedet for 30.000 kan se frem til en udgift på et sted mellem 150.000 og 250.000 da jeg på grund af sygdom ikke kan bruge gebis, da jeg ikke kan have "løse" genstande i munden, dette har været prøvet før og min tidligere kommune endte med at bevilge mig en implantat som erstatning for en tabt fortand.

Desuden har jeg påvist at daværende sundhedsminister (nuværende statsminister) har i svaret på spørgsmål 90 fra sundhedsudvalget i 2007, udtalt at borgere der på grund af medicinforbrug for diverse sygdomme har og som oplever nedsat spytsekretion, og dermed øget karies aktivitet, kan få hjælp til tandpleje i form af tilskud fra det offentlige.

Jeg har fremlagt beviser i form af alt hvad der var i sagen af papirer, fra kommune og statsforvaltning (aktindsigt), tillige med uddrag af journaler fra læger og hospitaler, samt min tidligere danske tandlæge hvor jeg var i behandling igennem 6 år, og som roser mig til skyerne i forhold til egen indsats i at passe, pleje og bevare egne tænder.
Faktisk plejede hun at sige til mig, "hvis bare halvdelen af mine patienter, ville passe deres tænder halvt så godt som dig, så ville jeg være ovenud lykkelig"

Jeg har også påpeget at det er videnskabeligt bevist at hvis man har mindre end 6 occlusioner (sammenbidning af kindtænder parvis i over og undermund, det normale er 10) så er det sundhedsmæssigt uforsvarligt. Jeg havde alle mine naturlige occlussioner, da sagen startede, og har nu kun én tilbage.

Så nu er sagen i ankestyrelsens hænder, og det vil tage op til 5 måneder at vurdere sagen. Og så må vi se hvad de siger.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 23:17   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hejsa

Modtog i går brev fra statsforvaltningen, hvor de bekræfter at ankestyrelsen har taget min sag da de mener at den er af principiel betydning.

De tilføjer at de intet har at tilføje. Det regnede jeg nu heller ikke med.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 00:15   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bliver spænende
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Taget ved næsen..... Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 07-01-2012 16:08
Jeg har taget en beslutning .... pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 54 02-09-2011 15:24
Jeg har taget en beslutning! Maybe Alt det andet 4 05-12-2009 00:01
Hvordan får man taget hul? Silly Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 11:52
Kræmmermentalitet har taget over Odenseaneren Politik og Samfund 0 20-04-2008 07:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension