K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2014, 07:33   #41
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
"men hun vil først fremlægge mine papirer til screenings team "

Screenings team kan være bestående af f.eks. de beslutningstagende Team ledere, som gennemgår sagen "internt i Kommunen", om den skal overgå til behandling i Rehabiliteringsteam. Om sagen er nok belyst eller der skal indhendtes - iværksættes nye tiltag.

Borgeren har ikke indflydelse på "internt møde".

Min sag var også forbi sådant et Team inden den blev godkendt til foreliggelse for Rehabiliteringsteamet.
Førtst når sagen er godkendt til foreliggelse for Rehabiliteringsteamet gøres brug af Rehabiliteringsplanens forberedende del og her er det "vigtigt" at den er udfyldt korrekt i samarbejde med sagsbehandleren.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 08:52   #42
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Under mødet med SB i går, der var en ting, som har undret mig, da hun læst notatet fra hendes sidste møde med sociallæge til drøftelse af min sag, står der:" at der tidligere er blevet lavet en Læ265" dette er jeg ikke bekendt med og jeg har lige ringet til min læge sekretær og spurgte hende om det og hun siger, at hun ikke kan se noget i den slags. Der er kun Læ165 fra februar 2012. Under mødet i går sagde min bissider, at attesten skal ikke være mere en 3 måneder gammel, men Sb påstår, at det er ligegyldigt med datoen. Kan det passe?
Skal jeg ringe til SB og bede hende om en kopi af den atteste, som hun siger, at de har?
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 08:59   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Skal jeg ringe til SB og bede hende om en kopi af den atteste, som hun siger, at de har?
Nej. Hvis du skal spørge sb om dette, så bør du gøre det skriftligt.

Jeg kan forestille mig, at der er tale om en skrivefejl. At en eller anden har fået skrevet 265 i stedet for 165.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 09:07   #44
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
"men hun vil først fremlægge mine papirer til screenings team "

Screenings team kan være bestående af f.eks. de beslutningstagende Team ledere, som gennemgår sagen "internt i Kommunen", om den skal overgå til behandling i Rehabiliteringsteam. Om sagen er nok belyst eller der skal indhendtes - iværksættes nye tiltag.

Borgeren har ikke indflydelse på "internt møde".

Min sag var også forbi sådant et Team inden den blev godkendt til foreliggelse for Rehabiliteringsteamet.
Førtst når sagen er godkendt til foreliggelse for Rehabiliteringsteamet gøres brug af Rehabiliteringsplanens forberedende del og her er det "vigtigt" at den er udfyldt korrekt i samarbejde med sagsbehandleren.
Min sag var også forbi en screeningsenhed. Men først efter at det forberedende skema var udfyldt, det læste de nemlig også i screeningsenheden

Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Under mødet med SB i går, der var en ting, som har undret mig, da hun læst notatet fra hendes sidste møde med sociallæge til drøftelse af min sag, står der:" at der tidligere er blevet lavet en Læ265" dette er jeg ikke bekendt med og jeg har lige ringet til min læge sekretær og spurgte hende om det og hun siger, at hun ikke kan se noget i den slags. Der er kun Læ165 fra februar 2012. Under mødet i går sagde min bissider, at attesten skal ikke være mere en 3 måneder gammel, men Sb påstår, at det er ligegyldigt med datoen. Kan det passe?
Skal jeg ringe til SB og bede hende om en kopi af den atteste, som hun siger, at de har?
Mail til sagsbehandler og spørg ind til det. Det er ikke lovligt at møde rehabiliteringsteamet uden en læ265. Men den laves ofte først når alt andet er klar til mødet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 09:18   #45
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Tak for rådgivning og det vil jeg gøre med det samme

Da min læge er sygemeldt fik jeg en tid hos sin kollega, men kun til 10 min. Så ringede jeg igen og fik den til dobbelt dvs. 20 min. Er det nok til Læ265?
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 10:37   #46
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Da min læge er sygemeldt fik jeg en tid hos sin kollega, men kun til 10 min. Så ringede jeg igen og fik den til dobbelt dvs. 20 min. Er det nok til Læ265?
Du kan først få lavet læ265, når jobcenteret har sendt besked til din læge om at de ønske/er klar til en læ265 samt sender et brev til dig om at nu må du bestille tid til den.

Du skal når du bestiller tiden oplyse om at det er for at få lavet læ265.

Det er forskelligt hvorlang tid læger sætter af til det. Min læge satte 60 minutter af
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 11:16   #47
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Din Sagsbehandler anmoder din læge via "LÆ 261 Anmodning om lægeattest til Rehabiliteringsteam
- dvs efterfølgende udfyldelse af LÆ 265 Lægeattest til Rehabiliteringsteam.

I anmodning via LÆ 261 giver Sagsbehandleren en
* kort redegørelse for begrundelse for anmodningen
* redegørelse for borgerens forhold
* beder om LÆ 265 udfyldes.

Du får besked af din sagsbehandler via tlf. eller skriftligt om at bestille tid til udfyldelse af LÆ 265 hos din praktiserende læge.

Du kan ikke selv sætte ovenstående i gang.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 14:14   #48
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Din Sagsbehandler anmoder din læge via "LÆ 261 Anmodning om lægeattest til Rehabiliteringsteam
- dvs efterfølgende udfyldelse af LÆ 265 Lægeattest til Rehabiliteringsteam.

I anmodning via LÆ 261 giver Sagsbehandleren en
* kort redegørelse for begrundelse for anmodningen
* redegørelse for borgerens forhold
* beder om LÆ 265 udfyldes.

Du får besked af din sagsbehandler via tlf. eller skriftligt om at bestille tid til udfyldelse af LÆ 265 hos din praktiserende læge.

Du kan ikke selv sætte ovenstående i gang.
Hej, det var min SB, der har ringet mig op og fortalt mig, at hun vil anmode min læge om Læ 265 og det har hun gjordt nu og jeg fik også en skrivelse om det. Jeg har bestilt tid hos egen læge.
Da min læge er sygemeldt, så det er sin kollega (vikar), som skal lave den attest og sygeplejersken ringede mig op i går og sagde, at det er ikke nødvendigt med, at sætte mere end 20 min. Til at lave den, da lægen vil bare kopier det, der er skrevet i min tidligere general helbredsattest (som min læge har lavet i feb. Måned) og hvis jeg har noget, der skal tilføjes. Kan det her passe?
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 15:06   #49
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Hej, det var min SB, der har ringet mig op og fortalt mig, at hun vil anmode min læge om Læ 265 og det har hun gjordt nu og jeg fik også en skrivelse om det. Jeg har bestilt tid hos egen læge.
Da min læge er sygemeldt, så det er sin kollega (vikar), som skal lave den attest og sygeplejersken ringede mig op i går og sagde, at det er ikke nødvendigt med, at sætte mere end 20 min. Til at lave den, da lægen vil bare kopier det, der er skrevet i min tidligere general helbredsattest (som min læge har lavet i feb. Måned) og hvis jeg har noget, der skal tilføjes. Kan det her passe?
Det lyder rigtigt nok. Hvis du har haft et tæt forløb med din egen læge, er det vel begrænset hvad der kan tilføjes yderligere.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 12:39   #50
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Det lyder rigtigt nok. Hvis du har haft et tæt forløb med din egen læge, er det vel begrænset hvad der kan tilføjes yderligere.
Hej,
I dag kl. 14.00 skal jeg til lægen for at lave LÆ 265 efter anmodning fra min sagsbehandler. Da min egen læge er langtid sygemeldt skal jeg hos sin kollega, som ikke kender mig eller min sag, han siger, at han skal kun referer sig til den seneste general helbredsattest, som min egen læge har lavet i februar 2014. Han sagde, at han kan også tilføje andet hvis det er.

Mit spørgsmål er: i general helbredsattesten har min egen læge skrevet: "dårlig prognose for at rygsmerterne vil forsvinde - [I]der er god prognose for at xx vil kunne arbejde på deltid/fleksjob - idet xx er ressourcestærk og dygtig til sit job og uden tvivl vil kunne rejse sig mentalt ved at få anerkendt sine kompetencer som xxxx og menneske"[I]. Mit ønske er at blive afklaret til et fleksjob og efter den sidste praktik, kunne jeg kun klare 3 timer/ugen pga. min stærke smerter.
Da Rehabiliteringsteam lægger stor vægt på den her attest, skulle det ikke står tydeligt i Læ 265 at målet er fleksjob med de antal timer jeg kan?

Jer, der har erfaring med det, vil i være søde at guide mig, give mig gode ideer om f.eks. hvad skal der tilføjes i en sådan attest (da det er op til mig at komme med forslag til den vikar læge om hvad skal der tilføjes). Hvad er det, som kan være til gavn til en afklaring til fleksjob. Jeg er forvirret
På forhånd tak for hjælpen
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension