K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2009, 19:39   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tourettes på DR2 i aften kl. 22.00

Hejsa,

Jeg troede jeg havde klæbe hjerne, men jeg kan altså ikke huske hvem der skrev til mig at vedkommende har 2 sønner m. tourettes!`? Jeg vil bare sige at der kommer en udsendelse på 30 min. i aften på DR2. Jeg ville gerne vide det hvis jeg var i familie med nogle der har det, så derfor beskeden.

Kender ikke lige sygdommen, men skal da se den efter de unge mødre.

EE

PS. Hvis I har nogle links til ADHD så sig til, det er jo nok derfor jeg må søge ftp.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 20:50   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hejsa,

Jeg troede jeg havde klæbe hjerne, men jeg kan altså ikke huske hvem der skrev til mig at vedkommende har 2 sønner m. tourettes!`? Jeg vil bare sige at der kommer en udsendelse på 30 min. i aften på DR2. Jeg ville gerne vide det hvis jeg var i familie med nogle der har det, så derfor beskeden.

Kender ikke lige sygdommen, men skal da se den efter de unge mødre.

EE

PS. Hvis I har nogle links til ADHD så sig til, det er jo nok derfor jeg må søge ftp.
Det er mig der har to sønner med Tourette Syndrom ... bare husk, at syndromet findes i mildere udgaver end det vi ser i TV... meget tit er TV udsendelser kun om de mest invaliderende tilfælde.

Mine drenge klarer sig fint, på trods af Tourette Syndrom... Den største af drengene misser med øjnene, eller laver repeterende adfærd tit, men som regel mest når han er ophidset eller nervøs og lign. Den mindste har ikke mange synlige Ticks, men mest repeterende adfærd, hvis man kigger meget nøje efter.

De fleste opdager slet ikke ticks'ne, andet end hvis de er blevet gjort opmærksom på det først, eller har overværet dem i en længere periode.

Nogle af de ticks min største søn har/har haft er:

Missen/blinken med øjnene
Rømmen, hosten og grynten
Hvisken (gentog alt han hørte folk sagde)
Rituelle bevægelser med arme, ben og hænder

Og så bare generelt urolig i kroppen, svært at side stille osv.

Alt sammen ting man kan se de fleste børn gøre aligevel i mere eller mindre grad... det bliver tydeligere med alderen, når man forventes at blive mere "voksen", men de er stadig kun 11 og 12 år, så det ses ikke så meget endnu.
  Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 20:55   #3
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Det er mig der har to sønner med Tourette Syndrom ... bare husk, at syndromet findes i mildere udgaver end det vi ser i TV... meget tit er TV udsendelser kun om de mest invaliderende tilfælde.

Mine drenge klarer sig fint, på trods af Tourette Syndrom... Den største af drengene misser med øjnene, eller laver repeterende adfærd tit, men som regel mest når han er ophidset eller nervøs og lign. Den mindste har ikke mange synlige Ticks, men mest repeterende adfærd, hvis man kigger meget nøje efter.

De fleste opdager slet ikke ticks'ne, andet end hvis de er blevet gjort opmærksom på det først, eller har overværet dem i en længere periode.

Nogle af de ticks min største søn har/har haft er:

Missen/blinken med øjnene
Rømmen, hosten og grynten
Hvisken (gentog alt han hørte folk sagde)
Rituelle bevægelser med arme, ben og hænder

Og så bare generelt urolig i kroppen, svært at side stille osv.

Alt sammen ting man kan se de fleste børn gøre aligevel i mere eller mindre grad... det bliver tydeligere med alderen, når man forventes at blive mere "voksen", men de er stadig kun 11 og 12 år, så det ses ikke så meget endnu.

Razmo hvis det er i svær grad, er der så ikke noget med de sige de grimmeste bandeord også ?
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 21:05   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Razmo hvis det er i svær grad, er der så ikke noget med de sige de grimmeste bandeord også ?
Det er korrekt jo... men det er kun nogle... Ticks kan have MANGE forskellige udtryksformer... nogle siger bandeord konstant i enhver sætning, andre giver totalt ukontrollerede spjæt med arme og ben, andre har rituelle mønstre der grænser til OCD (som at SKULLE røre ved andres briller for at kunne koncentrere sig eller lign.)

Mange af dem er i øvrigt, som mange andre syndromer umådeligt dygtige kreative kunstnere... Aspergere, ADHD'ere og Tourettes er meget ofte dygtige malere, musikere, skuespillere osv... til gengæld er vi så hæmmet på så mange andre områder.

Den dag de neurotyppiske LÆRER at spore disse "tilfælde" tidligt i deres liv, og give dem de forudsætninger de har behov for, vil man kunne udnytte deres potentiale med enorme gevinster... i dag er det fåtallet der er heldige at få et ordentligt liv med disse syndromer... spildt af talenter, rent ud sagt.

Gå ud på nettet, og søg på "famous people with", og så enten ADHD, Aspergers eller Tourette og man vil finde en alen lang liste af folk med dysfunktioner der har drevet det vidt, og nogen vil nok blive overrasket

David Becham
Woopie Goldberg
Jim Carrey
Robbin Williams
Bill Gates
Albert Einstein
Van Damme

fortsæt selv listen...
  Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 23:56   #5
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Gå ud på nettet, og søg på "famous people with", og så enten ADHD, Aspergers eller Tourette og man vil finde en alen lang liste af folk med dysfunktioner der har drevet det vidt, og nogen vil nok blive overrasket

David Becham
Woopie Goldberg
Jim Carrey
Robbin Williams
Bill Gates
Albert Einstein
Van Damme

fortsæt selv listen...
David Becham CHOK det vidste jeg slet ikke,der kan man bare se.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 08:58   #6
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Det var faktisk et meget interessant program, men de kunne nu godt have gået lidt mere i dybden. OCD-delen blev der gledet meget let henover, synes jeg.
Selvom jeg ikke har tourettes eller OCD, var der faktisk en del ting jeg kunne genkende fra mig selv og også ting jeg gjorde som barn i form af tics.

Det var helt rart at se at det er normalt, eller hvad man skal sige

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2009, 07:43   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dem der kunne tænke sig at se, et af verdens værste tilfælde af Tourette Syndrome kan kigge på disse to youtube links:

http://www.youtube.com/watch?v=GiHecd_xbdA
http://www.youtube.com/watch?v=dSNFHGDQWNc

Men vær advaret... det er stærke sager og viser hvor slemt det KAN være
  Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 14:30   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tak Razmo, det var/er nogle stærke scener du har fundet der. jeg kom helt til at græde da jeg så den yndige pige gå helt amok.
hvor er det dejligt at hun og andre kan få hjælp.
men det viser godt hvor hjælpeløs man kan føle sig som forældre også, og hvor ondt det gør.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Se DR2 i aften kl 22.30 supersus Politik og Samfund 9 10-07-2012 09:33
DR2 i aften andersand10 Politik og Samfund 4 26-06-2012 22:07
OBS: Lægekonsulentordning på tv i aften... buster Lægekonsulenternes Rolle 47 28-10-2011 18:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension