K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2010, 17:54   #1
Jayser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jayser er ny på vejen
Unhappy Opsagt fra flexjob

Hej
Jeg fik besked om at skrive min egen fyreseddel den 31.3 og så lægge den væk og håbe på der kommer bedre tider. Sådan fungerer det nu nok ikke.

Jeg har 4 måneders opsigelse har været ansat siden 1.4.2006 efter ½ års foregående arbejdsprøvning.

Hvordan er reglerne angående kommunen hvor jeg er visiteret fra, hvornår skal de vide jeg er opsagt, og skal jeg på anmodningen om refusion til min chef sætte kryds i feltet nej til stadig i arbejde? Skal ikke afholdt ferie holdes eller skal de udbetales oveni lønnen?

håber der er nogen her der har prøvet det og kan guide mig lidt, lige nu er jeg vældig forvirret oveni hovedet, og lysten til at møde på job efter påske er ikke synderlig stor.

Min ordning er 2/3 dækket til min chef.
Jayser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 18:31   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hejsa, og øv øv, men sådan går det desværre engang imellem.
Du får den helt rigtige vejledning hos din fagforening, så dem ville jeg tage kontakt til med det samme, håber du er i fagforening.
Hilsen og god påske
Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 19:10   #3
Jayser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jayser er ny på vejen
Jeg er ikke medlem af en fagforening, var medlem af ASE før, men de var til ingen hjælp overhovedet da jeg blev syg. Min sagsbehandler sagde det ikke var nødvendig med en fagforening, da min efterlønsordning og evt ledighedsydelse ville være kommunens kasse.
Jayser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 19:26   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
altså a kassen er den man får penge fra når man mister ordiner job,men fagforeningen er dem der skal hjælpe med de faglige ting eks. omkring en fyring..

Men du skal jo passe jobet i det omfang du kan i opsigelse perioden og ferie kan du holde som du ellers vil og bliver enige om med arbejdsskiveren,har du noget der skal holdes inden 1.mej skal du naturligvis gøre det.

Når du kommer på ledighedsydelse,har du nok noget ferie og det kan du holde når du vil ,og så modregnes det i din ledighedsydelse, som jo kommer fra komunen..

det var da en kedelig måde at sige god påske på ,jeg håber for dig at du snart finder noget igen ,underat jobcentret ,hvis du ikk har gjordt det ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 01:23   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Når du kommer på ledighedsydelse,har du nok noget ferie og det kan du holde når du vil ,og så modregnes det i din ledighedsydelse, som jo kommer fra komunen
så har du ferie tilgode inde du stopper på send den ferie seddel ind hent de ferie penge inden du srater på ledighed ydelse for da du er i arbejde er det kun dig der skla skrive under og så modregner der jo heller ikke noget så venter du så modregner de kun en lille opæysning hvis du ville have lidt extra at gøre med :P.for at få ledighed ydelse skla du på jobcenter med lønseddel og fyreseddel og hvis en ting mere kan ikke huske så søger du om ledighed ydelse
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 02:42   #6
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
.....for da du er i arbejde er det kun dig der skla skrive under .....
Det er altså også arbejdsgiver der skal skrive under så længe du er i arbejde. Men du BEHØVER ikke (altså der er ikke en lov der siger) at du skal have afholdt alt ferie inden du fratræder. Det aftales som regel med arbejdspladsen...

Jeg er også opsagt i flexjob - blot med 6mdr varsel - jeg har været ansat 17 år i firmaet den dag jeg fratræder - og i min situation dér oplyste min chef opsigelsen til min jobkonsulent.

Det der med skemaet du krydser af på - den bør du jo først skal skrive NEJ på - når du ikke længere er ansat
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 02:57   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hvis du læse ferie kortet står der tydeligt er du i arbejde eller selvstændig er det kun dig selv der skal skrive under det har jeg gjort ingen problemer der
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 10:23   #8
Jayser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jayser er ny på vejen
Med hensyn til ferie har jeg ikke noget feriekort, jeg er ansat som funktionær og har ferie med løn.

Jeg har fri 1 efter påske, og der tager jeg op til jobcentret og taler med dem. Det her drejer sig også om at hjælpe min chef med at få papirgangen klaret korrekt. Vi har en gang gjort det forkert, og min chef mistede 3 ugers godtgørelse, da jeg lå syg af lungebetændelse, og der ikke var andre til at sende ind til kommunen.

Jeg har været meget glad for mit job og er ked af at skulle forlade det, men der er ingen økonomi i firmaet til det længere, krisen har skåret os ned på under halv styrke, og nu ryger så bogholderiet, og der er 2½ konsulenter tilbage, hvor min chef og hans kone er de 1½.

Jeg er ved at finde jorden igen på ståben, og tror på vi får tingene til at glide. Jeg er 58 og nærmer mig efterlønnen.
Jayser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 10:36   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, jeg ved at der er mange der arbejder ,i deres ferie,men gik ud fra ,at de fleste har behov,for at afholde sin ferie...

Og enlig syntes jeg det lidt grådigt ,ikk at holde sin ferie-nogle vil sige "vi her selv tjent pengene" og det da rigtigt .... men tænk hvis alle holdt deres ferie,over hele landet,så var der sikkert plads til flere ansatte og det samme med 37 timers uge tænk hvis det blev holdt,isteden for folk slider sig selv ned med 45 og 60 timer om ugen......penge er ikk alt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 11:02   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du skal straks tage kontakt med din jobkonsulent/sagsbehandler på kommunen og fortælle dem, at du er blevet opsagt fra din arbejdsplads - da du skal overgå til ledighedsydelse.

Det burde være lønkontoret på din arbejdsplads, der har ansvaret for at sørge for refusion, når du har været syg - ikke dig. Jeg har aldrig selv skullet skrive under på noget, om hvornår jeg var syg osv. Når jeg har været syg, fik jeg senere et digitalt brev fra jobcenter med dato og hvor længe, jeg var syg osv. Det var én gang, hvor datoen for, hvornår jeg blev rask var forkert. Det skulle man blot meddele jobcentret, og det var hurtig klaret. Din arbejdsplads burde selv have ansvaret for at meddele jobcentret, når der har været fejl.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opsagt adhsl Spørgsmål ang fleksjob 3 17-12-2012 08:26
Opsagt og med fleksjobsbevis sweet girl Spørgsmål ang fleksjob 12 01-09-2012 18:38
Opsagt i fleksjob mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 2 30-06-2012 16:18
Netop opsagt fra flexjob aas Spørgsmål ang fleksjob 12 17-02-2011 15:27
opsagt hwm Alt det andet 13 28-08-2009 16:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension