K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2007, 01:41   #61
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

Du er bare god, Saftbyen.

Hatten af for dig.


Man burde pudse fiskerikontrollen på kommunen.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2007, 14:04   #62
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

naaar.. jeg ve.. nu ikke om jeg er GO.. men sindsyg er jeg på vej til..
Dette brev har jeg sent til min Kommune.
-------------------------------------------------------------------------------
Hej, til det høje... Jeg saftbyen xxxxxxxx xxxxxxx. Vil her med klage over min sagsbehandler.



Sagsbehandleren har klldt mig til møde flere gang uden jeg har vist hvad de møder har gået ud på, bla, et med en læge, hvor det viste sig senere at de fra den dag hade søgt en pension til mig... men der gik en halv mdr før jeg fik besked om dette,

Og til et hvor der var 2 kvinder og sagsbehandleren og en anden mand, det startede med at den ene kvinde sage ” nå så du har søgt pension ?” jeg svarede ” nej det er da jer der har det” og jeg tængte, ” hvad er det for tumper.. de ved sgu ikke en fis.. de har ikke læst nogetsom helst..” Jeg blev på mødet også beskylt for af min sagsbehandler for at være (skæv og på stoffer) som han sage ” du virker temlig påvirket” det viste sig senere at det var det møde hvor Kommunen tar stilling til om man skal ha pension eller ej.. , jeg blev først klar over dette, da da dumbede et afslag på pension ind af døren..., når jeg ringer til min sagsbehandler så siger han gerne ” du spiller min tid” og ” jeg kan ikke hjælpe dig” og ” hvad vil du ha jeg skal hjælpe dig med”



Jeg skrev safølig en klage over det afslag som jeg fik på ansøning om pension. Det virker sgu som om at min sagsbehandler eller hvem det nu er på Kommunen ikke har læst noget som helst i mine papire... eller også er det lige nettup det de har, for de er godt igang med at ta livet af mig.



Min krop er i konstant arlarmbereskab, jeg lider af stress og angst, jeg er karakterafviger og bliver hurtig så hidsig at mit hovde er ved at sprænge, lægerne siger jeg har er kronisk hjerneskade og det er det der er orsag til min svimmelhed, ja jeg har PTSD og Kommunen ved det og køre konstant på det ihåbet om at jeg krasser af , af stress inden længe....



I har ikke ville behandle min klage over afslag på pension, inden 4 uger, tros det at i hade låvet det en gang den 28.06.07 ” men det nåde vi ik” siger i Kommunen. Så flytter i det til 21 august og ikke noget med at det er forde i er ved at undersøge eller noget... Det har jeg så bare hørt at det i har gang i er ikke lovligt.!! Men ” i har altid ret”



Desverre jeg tror ikke en dyt på jer og det i står for, nemlig det Danske velfærssamfund.



I gemmen årene har jeg fået den ene løjn efter den anden lige op i mit ansigt !! bla, lige da jeg var begyndt at blive svimmel..., jeg hade fået atvide ved min læge at det kunne være en virus på balangse nærven, så jeg fik tid ved en ørelæge, jeg var så DUM at fortælde det til min sagsbehandler Bxxxxxx xxxx, hun sag at ”Det var der ikke noget der heder... DU ER FULD AF LØGN” det må jeg jo så fortælle den dame at det er der altså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! , ja der røj min tillid til SYSTEMET der... nå enanden gang var jeg ved at bukkeunder i mit arbejde og kunne sempelhen ikke mere.. så jeg spurte min sagsbehandler Lxxx xxxxxxx, hvad sker der hvis jeg nu bliver fyret... ? ja så får du ledighedsyddelse svarede hun.. jeg blev så fyret og røj på KONTANTHJÆLP I 3 ÅR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ” hun hade sørme taget fejl” hun sage at man skulle ha været i fleksjob i et år for at få det, enu en FEJL. Hun fandt længe efter ud af at det var 9 mdr man skulle ha arbejdet... (jeg hade været der 8 mdr og 8 dage) som sagt tiderliger så kom jeg på KONTANTHJÆLP i 3 ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! når jeg spurte Lxxx om hvorfor jeg så ikke blev sendt ud i noget.... så svarede Hun at VI HAR VODERET AT DU ER FOR DÅRLIG TIL AT ARBEJDE...... MEN FOR RASK TIL PENSION. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



DET ER JO TÅBELIGT............... jeg søgte selv...(dec,2002) eller det vil sige det var faktisk Lxxx der søgte, men det så på papiret ud som mig, en pension............... jeg fik afslag ... forde der ikke VAR PRØVET NOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nej nej nej siger jeg safølig er der ikke prøvet nok... for HVEM ER DET DER SKAL PRØVE MIG AF............... DET ER SAMFUNDET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!





MEN DE ER IKKE INTERESERET I AT VIDE AT MAN IKKE KAN BRØDFØDE SIG SELV !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





JEG forlanger kun at i snart får fingeren ud................... den har settet oppe i røven på jer KOMMUNEN længe nok!!



Se dog og få behandlet min klage... og gør med den hvad i selv syndtes........ det er bare et svar jeg vil ha.







Ja som i sikkere ved skriver jeg alt dette her forde, jeg ikke stoler på jer overhovdet.... ?? OG har jeg nogensinde haft en grund til det ??? I har så tit været SÅ fulde af løjn



Venlig hilsen
saftbyen
-----------------------------------------------------------------------------

ja sådan..
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2007, 14:57   #63
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

jeg har lige læst tråden igennem igen og dette svar fra Hejdien må da være aktuelt nu saftbyen ?

Lagt på d. 05-07-2007 22:27 Citer
De har fire uger til at revudere din sag , det vil sige at du skal sende din anke til dem (sådan som du har gjort) har de så ikke inden for de 4 uger de må bruge , skal de skrive til dig igen om hvorfor de ikke har behandlet din anke (feks pga indhentning af yderlig papir ) og en dato for hvornår de så vil gøre det...

Som jeg læser det du har skrevet så har de til den 10 juli til at få revuderet din sag , og få den sendt videre, og du skal så inden for kort til modtage en kvittering fra beskæftigelseankenævnet om at den er modtaget og vil blive behandlet...

Høre du ikke inden den 10 Juli fra kommunen med en forklaring om hvorfor de ikke har behandlet din anke og en præcis dato for hvornår de behandler den , kan du vælge at skrive din anke direkte til nævnet og bede dem om at tage stilling til din anke ud fra at du har lov til at tage det som et aflag på din anke fra kommunen når du ikke har hørt fra dem inden for den fastsatte frist...

Så faktisk har kommunen ikke lavet noget forkert denne gang, et er først den 10 juli de har overskredet fristen på de 4 uger og dermed er ude i dårlig sagsbehandling ...

Med venlig hilsen
Hejdien
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 02:19   #64
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
åh.. jeg trode jeg ville få et svar idag den 21 august, men nej.. de har holdt eller skulle holde det møde sen eftermidag, fik jeg atvide da jeg ringede for at få svar... så jeg prøver imorgen..

jeg har det elendigt.. i weekenden fik jeg undt i brystet og snuren i fingererne og op i armen... tog på skadestugen da jeg faktisk gik ud kortvarigt... men de sage efter at have undersøgt mig at mit hjerte ikke fejlede noget... men at jeg en anden gang skulle ringe 112 istedet for at køre selv... ?? nå men.. det er jo nok angst og stress det kommer af, .. men det er fandme ikke sjovt at få det sådan... men de kunne ikke sende mig på pysiskskadestuge... de skal gå gemmen min egen læge, men nu er det sådan at min egen læge ikke kan henvise mig der til, da min kommune er under noget der heder akutteam.. og det har jeg snakket med... jeg kan ikke blive undersøgt der for jeg har haft det sådan i en 6-7 år og så det jo ik akut!! så jeg kan aldrig komme på pysykiatrisk afdeling og få stildet en digonose... hvis jeg da ellers fejler noget psykisk.... men noget kunne jo tyde på det efter som at mit hjerte ikke fejler noget.... ja jeg siger bare at det er DA ET FANDENS GODT SYSTEM VI HAR VAR!!
nu jeg ikke er kommed ind fra starten..... ja så kan jeg ikke komme ind nu da det ikke er AKUT (da jeg jo har været syg i en 6-7 år) LOL sikken en lorte KOMMUNE....

jeg kan sempelhen ikke leve med de angst anfald og smerter.. og hvis det er psygisk så må jeg da for fanden ku få HJÆLP.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 08:03   #65
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej saftbyen..

Det er da noget af en øv weekend du har haft hva ?

jeg kiggede lige over på depnet`s hjemmeside for at se om ikke der var noget i deres forum som kunne bruges , for selvfølgelig skal du have noget hjælp når du har det så skidt og det er hvad enten det er fra psyk skadestuen eller en psykiater , jeg fandt det her på deres forum skrevet af en psykiater så jeg formoder at han ved hvad han snakker om ...

Måske det kunne være en god ide at melde sig ind derover og se om de kan råde dig til noget via deres forum

men her er hvad der står



Vi har 3 "niveauer" i systemet: egen læge, praktiserende speciallæge og hospital. Når alt andet svigter, kan man altid henvende sig til den lokale psykiatriske skadestue, som normaltvis har døgnåbent.

Som oftest har man også mulighed for at få en akut/subakut tid hos sin praktiserende psykiater.

Jeg vil foreslå, at du drøfter din tilstand og nuværende bekymring med din læge og beder om henvisning til en psykiater.


læg lige mærke til hvad psykiateren skriver til denne bruger, det råd sender jeg med til dig , for jeg tror at rådet til dig vil være det samme, få en henvisning til en psykiater ...


Det er ikke holdbart at gå og have det som du har det, og lige for god ordens skyld vil jeg sige , at oplever du sådan noget igen som det du har oplevet her i weekenden , ja så tag til akuttemaet (som må være jeres psykskadestue) for det er akut, det er en forværring af din situation og dermed bliver det akut ...

Jeg håber og krydser fingere for at du høre noget fra kommunen i dag , ellers må du lige skriver herinde og så må vi se om ikke vi kan sætte noget sammen så du kan anke afslaget uden om kommunen.

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 13:09   #66
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
ja... jeg har forsøgt at få fat på nogen på Kommunen som kan fortælde mig om det personsags-møde... men nej det er ikke lykkedes.... har ringet hele dagen der er enten optaget eller også ringer den bare ud, de tar ikke telefonen.... de få der har taget den ( for jeg ringede til alle numre næsten) ved ikke noget... og kan ikke hjælpe mig med et svar på det møde som de holdt igår...

gadvide om de har holdt det møde..???
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 13:28   #67
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Åhh hvor jeg forstår dig på alle måder. Min sag ligner på næsten alle områder din, borset fra diagnose. Men ellers er vores sager ret ens!

Jeg fik dog i går et brev fra borgmesteren, med beklagelser - altså svar på min klage over sagsbehandlingen.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 13:30   #68
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Dette fik jeg med posten idag den 23 august.
------------------------------------------------------------------------
Vedrorende tilkendelse af fortidspension.

Jeg kan hermed meddele dig, at Personudvalget i Kerterninde Kommune har truffet afgorelse om, at du tilkendes fortidspension jf. Lov om social pension § 18, efter sagen har vaeret forelagt d. 21. august 2007.

Du tilkendes fortidspension efter Lov om social pension §20 stk.1jf.§ 16stk. pkf.T og2.
Dette vil betyde, at du vil vasre berettiget til fortidspension fra d. 01.09.07

Afgorelsen er truffet efter samlet faglig vurdering, af de foreliggende opiysninger, hvor det blev vurderet, at din arbejdsevne er ubetydelig i sadant et omfang, at du ikke vil kunne blive selvforsorgende og hermed er berettiget til fortidspension.

Du vil blive kontaktet af en pensionsmedarbejder vedrorende udregning af din pension.

Safremt du onsker at klage over afgorelsen der er truffet, kan klagen indsendes til Jobcenteret, Bycentret 302, 5330 Munkebo, inden 4 uger fra den dag du har modtaget afgorelsen.

Journalnr. xxxxxx-xxxx

Med venlig hilsen
sagsbehandler.
-------------------------------------------------------------------------

så fik jeg det altså--- men hvorfor har de mon været så langtid om det..??

nå... jeg fik nogle piller igår for angst... uha de slog mig i gulvet... så prøver med en halv idag...
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 13:31   #69
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af saftbyen Se meddelelser
Dette fik jeg med posten idag den 23 august.
------------------------------------------------------------------------
Vedrorende tilkendelse af fortidspension.

Jeg kan hermed meddele dig, at Personudvalget i Kerterninde Kommune har truffet afgorelse om, at du tilkendes fortidspension jf. Lov om social pension § 18, efter sagen har vaeret forelagt d. 21. august 2007.

Du tilkendes fortidspension efter Lov om social pension §20 stk.1jf.§ 16stk. pkf.T og2.
Dette vil betyde, at du vil vasre berettiget til fortidspension fra d. 01.09.07

Afgorelsen er truffet efter samlet faglig vurdering, af de foreliggende opiysninger, hvor det blev vurderet, at din arbejdsevne er ubetydelig i sadant et omfang, at du ikke vil kunne blive selvforsorgende og hermed er berettiget til fortidspension.

Du vil blive kontaktet af en pensionsmedarbejder vedrorende udregning af din pension.

Safremt du onsker at klage over afgorelsen der er truffet, kan klagen indsendes til Jobcenteret, Bycentret 302, 5330 Munkebo, inden 4 uger fra den dag du har modtaget afgorelsen.

Journalnr. xxxxxx-xxxx

Med venlig hilsen
sagsbehandler.
-------------------------------------------------------------------------

så fik jeg det altså--- men hvorfor har de mon været så langtid om det..??

nå... jeg fik nogle piller igår for angst... uha de slog mig i gulvet... så prøver med en halv idag...
TILLYKKE!!!!!!!!!!!! og så håber jeg at min sag vil følge din - men jeg tviler desværre efter alt det jeg har været igennem med den kommune!
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 13:33   #70
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
ja jeg har sent flere klager til Borgmesteren..... men aldrig fået svar på nogle af dem.... så du er heldig Rikke.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Sidste nyt !!!! brøkpensionist Politik og Samfund 5 08-10-2010 22:30
Min sidste dag :) Helle Smith Dit og Dat 23 03-08-2010 13:17
Sidste nye. Mella Midlertidig Førtidspension 14 20-08-2008 07:09
"Sidste chance for de sidste" zuza Politik og Samfund 0 10-03-2008 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension