K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2010, 08:35   #1
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Jeg håber håber håber...

Pyyha, Jeg føler mig meget lettere omkring hele min krop. Jeg bliver indstillet til pension uden arbejdsprøvning.

Jeg blev syg med fødselsdepression for 25 år siden og blev aldrig rask igen. Det blev fatalt med hjerneskade at gå med ubehandlet svær depression og angst. Jeg kom 20 uger i gruppeterapi på Stolpegården. Muligt det hjælper nogle, men jeg hader det sted. Jeg fik det kun værre og blev indlagt på Bispebjerg bagefter.

Jeg kan ikke holde rent og rydde op i mit hjem og den personlige hygiejne kniber det også med.

Når jeg er presset ligger jeg bare i min seng, som jeg har gjort, da man ville sende mig i arb.prøvning. Jeg er helt panikslagen. Tre gange kunne jeg ikke møde op.

I mandags var jeg til møde med sagsbehandler og hende fra reva. Jeg var på stesolid for overhovedet at turde møde op.

Igennem de 25 år hed det i 1986 angsneurose og reaktiv depression. I 2007 middelsvær depression. I 2010 ængsteligt (evasiv) personlighedsforstyrrelse, kronisk stresbelastning (neurestenia), bipolar type 2 og borderline personlighedsforstyrrelse.

Nu kontakter sagsbehandleren min psykiater, jeg tror han støtter mig i pensionsansøgningen, det håber jeg.

Men jeg er ikke naiv, så jeg er udemærket klar over, at jeg meget nemt kan få afslag, fordi jeg ikke har været i arbejdsprøvning - men så tager jeg den derfra.

Kh Lærke
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 10:38   #2
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
hej Hanne

det lyder ikke til, at du har det rart. Har ikke nogen gode råd, krydser bare fingre for dig, og så får du lige et her fra
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 11:05   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Øv, hvor lyder det ikke rart for dig.
Hvad pokker gjore Du med dit barn, da Du havde det så skidt ?

Jeg kryder for dig
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 15:48   #4
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Når jeg tænker tilbage på det i dag, kommer jeg altid til at græde, fordi jeg har jo den dejligste datter i hele verden. Men lige da hun var født, ville jeg ikke have hende. De skulle gå væk med hende, jeg ville ikke have noget med hende at gøre. De plantede henden på sengen og gik - værsgo.

Da hun var 6 uger, slog det klik for mig på vej hjem i en bus. Jeg græd og græd og angsten voksede bare for hvert minut. Min kæreste var i Jylland. Jeg fik det værre og værre, for 24 år siden vidste man intet om fødselsdepressioner.

Jeg ringede alle steder hen psykologer, psykiatere og henvendte mig på hospitalet. Ventetid og ventetid eller bare hjem igen.
Alle mine følelser var døde, datteren var en dukke. Så kom jeg i gruppeterapi 10 uger på stolpegården. Jeg fik det bare værre, så fik jeg 10 uger til på Stolpegården. SÅ blev jeg syg og indlagt på Bispebjerg hospital. I fire måneder boede min datter hos sin farmor og jeg var ligeglad.

Min daværende svigermor fik en tid til mig hos den knalddygtige psykiater Tom Bolvig, men det måtte jeg ikke , de sagde på stoplegården, at jeg ikke skulle ride på to heste. Dengang gjorde jeg som der blev sagt. Men havde jeg dog bare taget derop og fået medicin for angst og depression - gerne sideløbende med terapi (for der var nok at tage fat på). Men på Stoplegården var medicin af det onde. Stolpegården skulle efter sigende have ændret sig. Men den behandling jeg fik var skandaløs. Vi måtte ikke sige, jeg har fået en depression. Nej, jeg skulle sidde og sige: jeg har valgt at gøre mig selv deprimeret, angst osv.

Jeg besøgte min lille prinsesse hos farmoderen en dag og hun anede ikke, hvem jeg var. Det var så sørgeligt. Jeg pakkede hende sammen og tog hende med hjem. Jeg satte hende på gulvet, så sad vi der og kiggede på hinanden. Hun havde en bamse med huller ørerne kunne stikke ud af. Den trak jeg over hovedet så jeg kunne titte ud af hullerne til ørerne. Hun grinede helt vildt og så voksede kærligheden frem derfra og hun er meget nem at elske.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 17:15   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke det nok skal gå. Min historie kan minde lidt om din mht diagnoser, og jeg slap for arbejdsprøvningen og fik førtidspensionen uden, selvom jeg ikke havde været i nogle former for prøvning i 8 år inden pensionsansøgningen.
Så det KAN lade sig gøre uden, med lidt ordkløveri fra psykiaterens side.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et nyt liv håber jeg. mrlart Din historie 14 21-05-2012 13:19
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber håber... Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-02-2011 12:01
håber på den rette vej sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 07-12-2010 19:21
håber på råd.. nissepigen Alt det andet 11 07-09-2010 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension