K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2012, 12:11   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Alternativt kunne man måske få lægen til, at notere det i journalen, og derefter få aktindsigt.

Eller endnu bedre, hvis det allerede er noteret korrekt i journalen for længe siden, så få aktindsigt.

Jeg ved ikke, om dette er en mulighed.

Ellers tænker jeg, at i tilfælde af afslag, så må det med i anken, at kommunen ikke har indhentet en ny attest, for at få tingene klarlagt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 12:30   #22
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tak Vovse - også super ide :-)

Så fik jeg talt med læge. Hun var super forstående og beklagede fejlen, som hun retter. Derefter sender hun mig et udskrift af journalen :-)

Jeg har bedt om aktindsigt i forhold til merudgifter og hjælpemidler, som jeg venter på - håber meget, at der i deres papirer er nogle ting, der kan hjælpe mig i forhold til ansøgning nu, hvor jeg jo ikke har nået arbejdsprøvning.
Jeg har i hvert fald fået at vide, at jeg tilhører kredsen, der er berettiget til merudgifter (om jeg så får dem afhænger dog af, hvor mange merudgifter jeg har). Jeg har også fået en hel masse hjælpemidler og de har anbefalet, at jeg søger invalidebil.
Eftersom de ud fra lægepapirer mm jo har tilkendt mig alle disse ting, håber jeg, at der i deres journal står tydelig beskrevet, hvor dårlig min funktionsevne rent faktisk er, og at en sådan evt. beskrivelse vil kunne bruges positivt i forhold til evt. pensionsansøgning...

Det helt afgørende punkt er dog nok, hvorvidt smertecentret på torsdag skriver, at alle behandlingsmuligheder nu er udtømte... Finder de på, at jeg lige skal prøve endnu en slags medicin, ja så er løbet vist kørt - håber virkelig, at de har forståelse for min situaiton. Har i øvrigt efter lægesamtale en tid hos smertecentrets socialrådgiver, så om ikke andet kan jeg jo håbe, at han/hun kan gøre et eller andet...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 15:17   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej frup,

Jeg syntes at man glemmer lidt at få fortalt at såfremt at du søger en §17 på det foreliggende så lukker dine sygedagpenge hvad enten du bliver tilkendt FØP eller ej.

Derfor er det nok en god idé også at få checket om du "blot" kommer tilbage på ledighedsydelse i tilfælde af afslag.

Jeg tror som sådan ikke at din sber pt. løber om hjørner med dig når hun siger at såfremt der er grønt lys fra smertecenteret så må du komme i afklaring via en arbejdsprøvning og dermed få sdp. forlænget i op til 36 uger (tror dog at hun mener 39 uger).

I ht. §27 stk. 1 er der 7 muligheder for forlængelse af sdp. efter varighedsbegrænsningen af 52 uger. De lyder som flg.

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægeligebehandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Det lyder som om din sber ville forlænge dig iht. nr. 2. Under sdp. kunne du måske komme til afklaring mod en FØP og burde i stedet blive forlænget iht. nr. 4.

Før du evt. søger en §17 på det foreliggende ville jeg dog sikre mig om du røg tilbage på ledighedsydelse for du kan vel ikke gå på kh. når du er fleksvisitertet!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 15:59   #24
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg har tænkt fuldstændig det samme som dig Enteneller både i forhold til, at jeg burde forlænges efter 4 og i forhold til, at jeg er usikker på om et afslag, når jeg er på sd, vil give bagslag i forhold til ledighedsydelse.
I går afleverede jeg et brev ved skranken til min sb, hvor jeg bl.a. spurgte ind til, hvorfor jeg er på sd og ikke led.yd., og hvad der sker, hvis jeg er på sd og får et afslag på fp.

Selvom det giver lidt flere penge at være på sd ville jeg meget hellere bare have været overgået til led.yd, da min lønudbetaling stoppede, fordi jeg så ville føle mig mere sikker. Kan ikke lade være med at have mistanke om, at sb har haft en bagtanke med at give sd . Nå, men nu har jeg i hvert fald spurgt og på et tidspunkt får jeg jo et skriftligt svar, så hvis alt går galt og jeg lige pludselig står med et afslag i hånden og en besked om, at fordi jeg søgte på sd, så kan jeg ikke få led.yd., ja så kan hendes svar forhåbentlig bruges i en anke... Altså hvis hun i brevet skriver til mig, at jeg naturligvis blot vil overgå til led.yd. ved et afslag, og det så viser sig ikke at holde stik, så har jeg jo handlet i god tro, og så bliver det forhåbentligt kommunens hovedpine, hvis de har fejlinformeret mig...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 18:46   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
frup jeg fandt dette på nettet:

"Hvis du er ansat i et fleksjob, får du udbetalt sygedagpenge eller løn fra første fraværsdag. Arbejdsgiveren får refunderet fra den første sygedag.

Hvis du er ledig fleksjobber og modtager ledighedsydelse, vil du fortsat få ledighedsydelsen udbetalt under sygdomsperioden. Du skal sygemelde dig til kommunen på normal vis."

Det lyder jo til at være som du sagde. Spørgsmålet er så hvad der sker bagefter sdp. for dit vedkommende, de kan jo ikke bare tage din visitation til fleks som du allerede har??! Så det må jo være ledigheds ydelse, men kan ikke lige finde noget deromkring.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 18:51   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen de skal vel følge gældende lov...

Hvis man er ledig og melder sig syg...så skal man have ledighedsydelse.....

Så de har lavet en fejl i din kommune....

Link til loven så du selv kan se hvad der er gældende lov https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap7

Citat:
Ledighedsydelse
§ 74. Ledighedsydelse udbetales af kommunen til personer, der er berettiget til fleksjob, jf. kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Ledighedsydelse kan udbetales
1) i perioden efter visitationen, indtil den pågældende ansættes i fleksjob,
2) ved ledighed efter et fleksjob,
3) i perioder med sygdom eller barsel,
4) ved afholdelse af ferie eller
5) ved midlertidige afbrydelser i arbejdet, som ikke kan tilregnes den pågældende.
Stk. 2. Ledighedsydelse udbetales af kommunen til personer, der har været berettiget til ledighedsydelse eller har været ansat i fleksjob, men som er overgået til ansættelse i ustøttet beskæftigelse. Ledighedsydelsen kan udbetales
1) ved ledighed, der indtræffer efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse,
2) i perioder med sygdom eller barsel,
3) ved afholdelse af ferie eller
4) ved midlertidige afbrydelser i arbejdet, som ikke kan tilregnes den pågældende.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 19:17   #27
Sprite
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bagefter sygedagpenge kommer du tilbage på ledighedsydelse
  Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 22:34   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Sprite....problemet er at hun er på sygedagpenge....hvilket man ikke skal være når man er ledig fleksere som melder sig syg....

Man skal opfølges efter sygedagpengereglerne....men man skal have ledighedsydelse imens...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 22:37   #29
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Altså lige fra jeg blev sygemeldt har der været en masse polemik omkring min ret til led.yd., hvor to sb'ere hårdnakket påstod, at det kunne jeg ikke få. Efter en klage til jobcenterchefen, har de så måtte æde den igen og indrømmet, at jeg ER berettiget til led.yd.
Jeg havde så forventet at komme på denne i samme øjeblik som min opsigelse fra mit fleksjob var en realitet, men i stedet blev jeg sat på sd.
Spurgte ind til det under opfølgningsmøde, men fik et ikke-svar. Min repræsentant fra fagforeningen sagde ikke noget til det. Den private soc.rådg. Jeg havde fået tilknyttet min sag sagde heller ikke noget. Jeg valgte derfor at tro på, at alt var som det skulle være - omend jeg stadig stillede mig undrende. De mennesker, der burde vide noget om det, svarede aldrig rigtig konkret på mine spørgsmål.

Planen var, at jeg så skulle overgå til led.yd. d. 1/1, men da der dels har været snakket om, at jeg muligvis skal forlænges på sd og hvis ikke det, at jeg så muligvis skulle søge en paragraf 17, ja så ser det pludselig endnu mere skummelt ud.
Min sb har på intet tidspunkt arbejdet for min sag, men helt klart kørt sin egen dagsorden, så ja et eller andet mystisk er der altså ved det...
Måske hun blev så sur over at blive irettesat over sin fejloplysninger omkring led.yd., at hun forsøger at finde anden udvej til ikke at udbetale denne til mig... Måske jeg ser spøgelser...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 07:09   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er sg sørgeligt at dem der burde sidde med viden om hvordan folk skal behandles i systemet....at de ikke ved det mest elementære....

Det står jo ret tydeligt i loven at hvis man er ledig fleksere...og er sygemeldt....ja så er det ledighedsydelse man skal have....

Men det bliver spændende at se hvad de skriver til dig....for de er nemlig ikke særligt gode til at indrømme når de har lavet fejl...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lumsk Fælde? Eller overdreven mistanke? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-05-2013 01:02
Helle Thorning lokket i fælde Martin Politik og Samfund 9 22-08-2011 10:51
Er det en fælde? Kims Dit og Dat 4 01-01-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension