K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2011, 00:33   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Han burde forlænges ift §27 stk 4.

herudover er det vigtigt at påpege §28(sygedagpengeloven), samt 7a i retsikkerhedsloven.

PS vær iøvrigt opmærksom på, at vendtetiden på behandling, operation o.l skal fratrækkes ift varighedbegrænsningen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 19:11   #12
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Nu har vi gang i en partshøring.
Sagsbehandleren fra fagforeningen har lavet en god lang oplistning af sygdomsforløbet - men jeg tror ikke på noget når det gælder Hjørring Kommune. Så vi forbereder os på en klagesag.
Det er utroligt frustrerende, og manden bliver ikke mere rask af det her.
Vores egen læge lavede en rigtig god udtalelse om hans meget dårlige ryg, og manglende erhvervsevne - men de sylter alt hvad de kan og venter på at han selvfølgelig bliver 100% rask igen.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 21:59   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Mariannenm,

Af egen erfaring vil jeg kun lige bemærke at ikke alle sagsbehandlere i eller fagforeninger for den sags skyld, har erfaringer med sygedagpengeloven.

Det kan meget vel være at de siger at de har styr på sagerne og klager iht. kommunens foreskrifter. Jeg kan dog kun sige at man selv skal have styr på sin sag og de frister, afgørelser mm. der ligger til grund herfor. Det er "farligt" at ligge det hele over til ens personlige sagsbehandler i en fagforening, de dækker jo ikke noget hvis "det går galt".

Jeg håber at jeres sag forløber som den skal, vi føler med jer og ved at det er hårdt ikke mindst medens det står på. Er der noget vi kan hjælpe med skriver du/I jo bare på din tråd

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 13:30   #14
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det virker som om hun ved en del om det.
En anden ting er - dagpengene blev stoppet med 28. 12.10 som sidste dag. Papirerne til partshøringen skulle være kommunen i hænde 04.02.11. - hvilket de var.
Vi har i dag stadig intet hørt fra kommunen, og de fire uger som de kan udsætte udbetalingerne er gået forlængst. Har et sted læst noget om seks uger, men de er også gået.
Nogen der har en god forklaring herpå?
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 05:53   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej MarianneNM.

Du skriver flg.:
Citat:
dagpengene blev stoppet med 28. 12.10 som sidste dag. Papirerne til partshøringen skulle være kommunen i hænde 04.02.11.
En partshøring skal gå forud for en afgørelse (her stop af SDP), hvorfor jeg finder det meget uhensigtmæssigt (læs lige m. ingen partshøring), at de stopper SDP FØR partshøringen har fundet sted via jeres brev afl. d. 04.02.11

Har fagoreningen forholdt sig til dette meget væsentlige pkt.?

Det handler om forvaltningensloven §19, som jeg ikke mener kommunene for overholdt, når de stopper SDP forud for en partshøring, da en sådan jo dermed ikke har nogen reel funktion.

Du skriver også flg.:
Citat:
de fire uger som de kan udsætte udbetalingerne er gået forlængst
. Jeg forstår ikke, hvad du henviser til her? Kunne du uddybe?
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 16:55   #16
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Vi fik brev dateret d. 25. november 2010, hvori man meddeler os at man agter at standse udbetalingerne 29. december 2010.

Udbetalingerne blev standset pr. 29. december 2010.

Vi blev oplyst at man på teammøde d. 27. januar ikke ville forlænge sygedagpengeudbetalingen.

Vi fik brev dateret d. 27. januar 2011 : om at man påtænker at træffe afgørelse i sygedagpengesagen. Man påtænker at standse udbetalingerne med sidste beregningsdato d. 29. december 2010. Dette brev sendes, så du har mulighed for at komme med yderligere oplysninger til sagen (såkaldt partshøring),inden der træffes en endelig afgørelse, jævnfør Forvaltningslovens § 19.
Dette er et afskrift af formuleringen i brevet.

Vi fik brev dateret d. 10. februar 2011 om at man har besluttet at standse udbetalingerne pr. 29. december 2010 da man ikke mener at der er forlængelsesmuligheder.

Jeg har nu selv været i gang med en klageskrivelse, og påpeget store mangler i deres vurdering af hans helbredstilstand. Man mener ikke at hans tilstand er stationær, og så forventer de at han bliver 100% helbredt efter rehabiliteringsperioden på 3-6 måneder - og så kan han komme igen hvis han har lyst til den tid.

Manden er stadig 100% uarbejdsdygtig og nyopereret.


De 6 uger jeg omtaler er den tid der er gået fra sidste dag (29. dec. 2010) og frem til d. 10. februar 2011.
I brevet d. 25. november 2010 omtaler sagsbehandleren at man kan udsætte afgørelsen i fire uger/1 måned fra varighedsbegrænsningens indtræden. Hvis det er rigtigt mener jeg at fristen er overskredet.

Det er en uhyggelig jungle at blive fanget i, og dejligt med dette forum hvor man kan få hjælp fra andre.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 23:35   #17
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Det virker umiddelbart som en sag hvor kommune før jul træffer afgørelse om stop jf. § 24, og samtidig udskyder afgørelsen efter § 27 om forlængelsesmulighederne indtil sagen er bedre oplyst. De træffer herefter den 10. februar afgørelse om at der ikke er forlængelsesmuligheder tilbage fra den 29. december (og partshører inden).

Hvis dette er tilfældet ser det ud som om kommunens afgørelse rent teknisk set er i orden.

Der er ikke krav om partshøring i forbindelse med en afgørelse udelukkende efter § 24.

Kommunen har mulighed for at udskyde afgørelsen om forlængelsesmulighederne jf § 27 i en kortvarig periode efter tidspunktet for generel varighed - normalt i op til 4 uger (jeg går ud fra at det er de fire uger du hentyder til?). Det forhold at der her går lidt mere tid vil ikke umiddelbart have nogen betydning for afgørelsen - udover at nævnet muligvis vil påtale det.





Det eneste problem i kommunens afgørelse er at de ifølge dig vurderer, at din mand vil blive 100% helbredt efter 3-6 ugers genoptræning, men at de ikke har forlænget efter 27, stk. 1, nr. 3 (Jeg synes dog at en sådan vurdering lyder ekstremt tvivlsomt umiddelbart efter en 4. operation i ryggen....).
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 09:45   #18
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej MarianneNM.

Tak for udførlig afklaring af datoer, er af samme obeservans som Undertegnede, men tænker også på om hospital/læge ikke har udtalt i hvilket omfang alle operationer har for hans arbejsevnen fremover? El. om der nogen steder står at han vil genvinde arbejsevnen 100 % i forhold til det samlede sygdomsbillede?
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 12:31   #19
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Vi har desværre det problem lige nu at speciallægen blev bedt om en udtalelse om tilstand og fremtidsmuligheder dagen inden den sidste operation. (til partshøringen)

Og da han jo ikke kunne udtale sig om resultatet på forhånd skrev han : at man selvfølgelig opererer for at give bedst mulig funktion og slippe mest muligt af med smerterne og hvis vi er heldige vil patienten opnå fuld arbejdsevne i fremtiden. Man må nok overveje om patienten skal have en omskoling og under alle omstændigheder kan det næppe forventes at han vil kunne udføre tungt rygbelastende arbejde fremover.
Patienten forventes at være sygemeldt i 3-6 måneder. Dette er afhængig af patientens smerter i det postoperative forløb, og der kan gives et bedre skøn af dette efter 3 måneder.

Mandens problem er bare at han udover rygsmerterne har/får voldsomme migrænelignende anfald ved almindelige aktiviteter i dagligdagen. Denne hovedpine var også grunden til at han kun kunne holde til tre timers skånearbejde ved arbejdsprøvningen sidste sommer.
Denne hovedpine er kommet i forbindelse med en skade på rygmarvshinden som skete under en rygoperation for et år siden.

Nu prøver jeg så at råbe højt til kommunen om denne skade, da den er konstant, stationær og ikke til at ændre på. Og kommunen har helt glemt denne del af sygdomsforløbet.

Men kommunen vil kun se på udtalelsen om fuld arbejdsdygtighed om 6 måneder. Og p.g.a. der er tale om 6 måneder kan han ikke forlænges.

Håber at det ikke er skrevet alt for forvirrende.
Marianne

Nogen som kan svare på dette?

Hvis det viser sig ved 3-måneders kontrollen hos speciallægen at manden stadig er for dårlig til arbejdsmarkedet og ikke kan blive arbejdsduelig på normale vilkår igen - får man så sygedagpengene med tilbagevirkende kraft, eller skal man starte helt forfra i systemet?
Marianne

Sidst redigeret af Webmaster; 21-06-2011 kl. 15:40. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 17:59   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Nogen som kan svare på dette?

Hvis det viser sig ved 3-måneders kontrollen hos speciallægen at manden stadig er for dårlig til arbejdsmarkedet og ikke kan blive arbejdsduelig på normale vilkår igen - får man så sygedagpengene med tilbagevirkende kraft, eller skal man starte helt forfra i systemet?
Marianne
Hej Marianne,

Såfremt de stadig vurdere at han er uarbejds dygtig på normale vilkår, så kunne man håbe på at de ville forlænge han på §27 stk. 4 med henblik på afklaring mod fleks eller pension !!??

Desværre kunne man også frygte at de ikke ville forlænge da det ikke lægeligt kan dokumenteres at han er klar iht. kommunens "ønsker".

Det er svært at få forlænget sine sygedagpenge ikke mindst når man er syg i forhold til afklaring. At lidelsen er stationær er dog yderst vigtigt at få pointeret i forhold til klagen/forlængelsen.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen sygedagpenge som flekser? femalen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-11-2009 11:27
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension