K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2010, 13:22   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Åbent brev - appel til politikerne på Christiansborg!

Følgende er et åbent brev til politikerne på Christiansborg.

--------------------------------------------------------

Hold jeres magtsyge for jer selv!

Som stærkt sindslidende førtidspensionist er det enormt angstprovokerende at læse og høre om strøtanker fra diverse politikere angående førtidspensionsreformen. Den ene fløj vil have besparelser for øje og når man ringer til dem vil de forsøge at berolige en ved at sige, at har man virkelig brug for pensionen, som jeg har, så skal man selvfølgelig have den. Den anden fløj vil ikke have besparelser for øje, men skræmmer tilgengæld mit blodtryk helt i vejret ved at sige, at den modsatte fløj har besparelser for øje, og at man aldrig ved hvad de kan finde på.

Jeg forstår, så meget (eller lidt) jeg nu er inde i politik, at det handler om at erobre eller generobre magten på Christiansborg, hvor magthaverne forsøger at berolige men samtidig spare, mens de andre vil skræmme, men ikke spare, alene for at kapre vælgere.

Men førtidspensionsreformen er enormt angstprovokerende. Hvis man vil redde dansk økonomi og have besparelser for øje, mener jeg, at man istedet udelukkende skal se på de fremtidige mulige førtidspensionister og ikke de nuværende. At se på de nuværende pensionister er enormt angstprovokerende for dem, der er blevet tilkendt en pension.

Alt hvad jeg som førtidspensionist ønsker mig er ro, fred og fordybelse i mine intellektuelle interesser. Men jeg kan ikke engang se en film fordi jeg er så enormt bange for den reform.

Hjælp mig, kære politikere. Sæt jer ned og lav en plan for hvordan i vil forhandle reformen igennem uden at fremkalde angst. Læg jeres stridigheder bag jer og samarbejd. Om det så er økonomi eller socialt for øje er mig ligegyldigt, bare i ikke har magten for øje!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 17:13   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Meget af tomgangssnakken i den politiske debat, den skyldes manglende jordforbindelse til det virkelige liv.


Vi kunne givet køre "Forretning Danmark" meget bedre, hvis vi tog de rette beslutninger med afsæt i substantiel viden med faktuel relation til den virkelige verden ... frem for at slingre derudad som en anden fulderik i sin værste brandert med en åbenbar G-score under 80, der gør en dyd ud af at træffe beslutninger forankret i rene ammestuehistorier og ren overtro.

Den åbenbart nærværende: førtidspensionsreform og ordflommen i halen på den, fra de politiske tunger, er blot en bekræftigelse af det generelle billedede.


HVIS man gider, kan man blot begynde at tælle op, hvor mange milliarder "Fælleskassen Danmark" spilder og har spildt på 1) forkerte beslutninger og 2) beslutninger der tilgodeser "venner i godt lag".

Der gemmer sig megen tabt dansk velfærd i de tal - kan jeg på forhånd godt røbe ...


Nu sidder vi her og banker i tastaturet - så prøv at se på hvor mange IT-projekter det offentlige har fjumret med i de seneste antal år ... ligesom pengene til IT bare strømmer UD af landet, herunder til Ireland (hvor selskabsskatten er "god"), medens statsforvaltningerne sender emails med lastbil rundt i landet - dog ikke hugget i runer, men tæt derpå, alt imedens Politiet sidder og hygger sig med IT-skandaler og lyst til at blive grinet af.

Helikoptere, Tårnfalke osv der ikke kan flyve, tog der bøvler med at køre (herunder på "moderne" energiformer), elektroniske billetter med snablen nede i pengekassen, motorveje der iflg. dem der har forstand herpå burde prioriteres anderledes, salg af infrastruktur til udenlandske kapitalfonde osv. - listen af inkompetent frås der dræner fælleskasen mere end nødvendigt vil åbenbart ingen ende tage ...

Det er klart, at den inkompetance koster og nogen skal jo bøde for fadæserne og betale regningen - og pilene forsøges derfor bortdrejet fra dem der har hovedansvaret ... og her kommer hetzen imod fx overførselsindkomsterne og psykisk syge, herunder behandlingstilbud til samme gruppe, ind som en kærkommen redningsplanke der kan være med til at dreje opmærksomheden i en anden retning.


Da jeg var barn sagde tyskerne: Die dumme Dänen ... og der er sådan set belæg for at udsagnet fortsat er validt ...


BTW: Det er hjerner som din Danmark har brug for - så må fællesskabet lære at leve med at den engang imellem har brug for at gå på standby, fx fordi der er lidt rod i hjernekemien fra tid til anden :-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 17:20   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
sådan, logikeren, godt at se at du råber op

hm, timeguest, må jeg så lige tilføje ang Statens IT fallitbo:

Hold da magle -hvor de godt nok har mere end kludret i det med den nye Nem ID!

Gud fri mig vel, for en gang ævle bævle snørklet og SÆRDELES ikke logisk tanke/handle måde for hvordan det skal bruges

Altså, det bekræftede desværre alle mine fordomme om at når Stat/Kommune OG TDC går sammen om sådan et projekt, ja, så MÅ det gå galt!

Det er da godt nok ikke de højeste stauder i bedet de har engageret til dette

Ja, jeg er nået så langt, at jeg -sikkert desperat -vil kontakte kommunen og STRAKS bede om at komme ud af det ******* -og give mig min tidligere digitale signatur retur -pronto!!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 17:26   #4
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Man plejer da, i det mindste at sætte adresse på et åbent brev.

Når jeg læser det du har skrevet, så tænker jeg endnu en galning,

men jeg forstår selvfølgelig godt, at du gerne vil være annonym Her
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 18:08   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
@buster

Beslutningstager bag NemID har drukket af natpotten og kreeret en løsning til "mindste fællesnævner" af IT-analfabeter (med køb på borgerens: sikkerhed, idet 3.part her sidder en pseudo Public Key Infrastructure [PKI]) pyntet af med en indbygget mulighed for: Big Brother tiltag (login Java-appletten, har potentiale til at spille rollen som: "trojansk hest", der kan det samme på brugerens PC som brugeren selv - med eller uden dommerkendelse).

Igen må vi sige: Die dumme Dänen - de rykker virkelig, så det basker :-)


@superhoax

Man kan vælge at se bort fra: formen og i stedet rette fokus på: indholdet.

Substantielt hvirvler debatten blot en masse støv og indholdsløst ordflom op, en gerning der blot skaber utryghed og alene har det sigte at markedsføre et givent politiske virke (eller mangel herpå).

Skal man virkelig til at lave reformer, herunder på bla. førtidspensionsområdet, så kræver det lang forberedelsestid, herunder deltagelse af politisk uvildige ekspertudvalg, partshøringer af interessenter osv.

Den aktuelle politiske debat om en "førtidspensionsreform" har kun det korte sigte, at generere en kortsigtet besparelse i den politiske diskussion ... intet andet.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 00:09   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
timeguest -tell me about it

I rest my case
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 00:26   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Man plejer da, i det mindste at sætte adresse på et åbent brev.

Når jeg læser det du har skrevet, så tænker jeg endnu en galning,

men jeg forstår selvfølgelig godt, at du gerne vil være annonym Her
Kan vi ikke bare nøjes med at være søde ved hinanden?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 00:33   #8
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Jo da

Men jeg synes nu det er for let købt og ikke fører nogen steder hen...

Det var desuden ikke logikkeren; men brevet jeg kommenterede på, men man kan selvfølgelig også være sød ved et brev, og lade være med at tænke negativt om det
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 07:37   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænkte nu mere på lidt forstående overfor den der har forfattet det
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 10:06   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Følgende er et åbent brev til politikerne på Christiansborg.

--------------------------------------------------------

Hold jeres magtsyge for jer selv!

Som stærkt sindslidende førtidspensionist er det enormt angstprovokerende at læse og høre om strøtanker fra diverse politikere angående førtidspensionsreformen. Den ene fløj vil have besparelser for øje og når man ringer til dem vil de forsøge at berolige en ved at sige, at har man virkelig brug for pensionen, som jeg har, så skal man selvfølgelig have den. Den anden fløj vil ikke have besparelser for øje, men skræmmer tilgengæld mit blodtryk helt i vejret ved at sige, at den modsatte fløj har besparelser for øje, og at man aldrig ved hvad de kan finde på.

Jeg forstår, så meget (eller lidt) jeg nu er inde i politik, at det handler om at erobre eller generobre magten på Christiansborg, hvor magthaverne forsøger at berolige men samtidig spare, mens de andre vil skræmme, men ikke spare, alene for at kapre vælgere.

Men førtidspensionsreformen er enormt angstprovokerende. Hvis man vil redde dansk økonomi og have besparelser for øje, mener jeg, at man istedet udelukkende skal se på de fremtidige mulige førtidspensionister og ikke de nuværende. At se på de nuværende pensionister er enormt angstprovokerende for dem, der er blevet tilkendt en pension.

Alt hvad jeg som førtidspensionist ønsker mig er ro, fred og fordybelse i mine intellektuelle interesser. Men jeg kan ikke engang se en film fordi jeg er så enormt bange for den reform.

Hjælp mig, kære politikere. Sæt jer ned og lav en plan for hvordan i vil forhandle reformen igennem uden at fremkalde angst. Læg jeres stridigheder bag jer og samarbejd. Om det så er økonomi eller socialt for øje er mig ligegyldigt, bare i ikke har magten for øje!

Godt brølt logikeren også selv om vi ikke er helt enige

Du skriver bla

Citat:

Men førtidspensionsreformen er enormt angstprovokerende. Hvis man vil redde dansk økonomi og have besparelser for øje, mener jeg, at man istedet udelukkende skal se på de fremtidige mulige førtidspensionister og ikke de nuværende. At se på de nuværende pensionister er enormt angstprovokerende for dem, der er blevet tilkendt en pension.
Jeg vil bare sige her at det er normalt at man kigger fremadrettet og ikke tager ydelser fra folk der allerede er tilkendt dem, hvis du kigger på reformen fra 03 så blev alle ftp fra før 03 på den ydelse og de vilkår de havde dengang, deres pension var så bare så dårlig at der er lavet nogle få og meget små forbedringer siden ...

I 06 blev der lavet en ny lov for flekser men de flekser der var i forvejen kom ikke under den nye lov

Og for alt hvad jeg har hørt og læst så er det så det samme denne gang, hvis du er tilkendt så vil der ikke blive rørt ved dig

NÅR det er sagt så syntes jeg godt nok med det vi ser folk kommer og går igennem her på siden for at få en ftp , så bliver det mere end svært at se hvordan de fremadrettet vil gøre det svære at få pension og spare penge på den konto, de kan godt selvfølgelig kan de det , MEN det bliver på bekostning af liv det er helt sikkert, så jeg vil mene at de syge både dem der er i systemet og som er igennem systemet skal stå sammen om at få stoppet det her lalleri ..

Og ok hørte DF i går sige at de ikke kunne støtte en reform hvis ikke det var sådan at dem der blev tilkendt midlertidig (de unge ) ikke havde noget tiltag med det vil sige i følge DF skal det være en anden slags pension man skal ikke have fred men der skal laves tiltag med henblik på at få den syge tilbage til arbejdsmarkedet , så det var så meget for den fred, men da jeg så det sad jeg godt nok og tænkte .. hvorfor er der ikke en journalist der spørger DF ... øøøhhhh støtte en reform i er ikke i forligskredsen og beslutter forligskredsen sig for en reform så burde de jo ikke have problemer med at få den stemt igennem OGSÅ uden DF ...

Jeg for min del er spændt på de forhandlinger en ting er sikkert vi kommer til at se voldsomme forringelse for de syge , så tillykke med skattelettelsen til de rige
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Åbent brev - det batter Bang Er det overhovdet til at få fleksjob? 20 15-06-2011 17:21
Åbent brev Bang Alt det andet 1 19-11-2010 10:37
Nyt brev til Christiansborg lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-09-2007 17:04
Brev til Christiansborg sendt 31.08.07 lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 31-08-2007 23:19
Brev til Christiansborg lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 24-08-2007 07:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension