K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2010, 16:30   #111
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg vil også gerne stå frem og sige at der stadig laves RP hos de private aktører....

Min er lavet af Markman i København... Og med henstilling til hvad der yderligere skal ske... Og Nåååååå ja, den er lavet af en SOSU studerende, som var i sit praktikforløb hos Markman. Hun står nu på deres hjemmeside som "telekonsulent"....

Gad vide hvad der siges til det???
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 19:36   #112
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg har ikk over skud til at læse hele tråder ,men for mig har det været sådanne at anden aktør har lavet resurse profil. og sendt den til job centert hvor jobkonsulenten sagde ,ja men er også sagsbehandler, og vi gemmen gik profilen ,og så skrev vi bægge under.
men jeg spurte bag efter i for kontoret ,hvad er hun så hende jeg talte med sagsbehandler eller jobkonsulent, og svaret var Jobkonsulent..

Så de tager da gladeligt en et hvis sted..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 20:07   #113
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg har fået lavet min RP hos vores projektafdeling her i frederikshavn kommune, lavede den selv på deres pc også blev den set igennem af en ansat og givet videre til sagsbehandler og socialfaglig konsulent og gennemgået der ud fra de papir de har på mig og fik at vide den var iorden men sagsbehandleren har jo så ikke lavet denne men er lavet på det såkaldte profil forløb i kommunen, det er 4 gang den bliver lavet på ny.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 12:38   #114
lillemillemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
lillemillemor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Jeg vil også gerne stå frem og sige at der stadig laves RP hos de private aktører....

Min er lavet af Markman i København... Og med henstilling til hvad der yderligere skal ske... Og Nåååååå ja, den er lavet af en SOSU studerende, som var i sit praktikforløb hos Markman. Hun står nu på deres hjemmeside som "telekonsulent"....

Gad vide hvad der siges til det???
Hej FrkNorden

Hvis kommunerne kan blæse højt og flot på, at Beskæftigelsesankenævnet har truffet en afgørelse om, at ressourceprofiler ikke må laves af private aktører, så er Danmark ikke længere et retssamfund, men en bananrepublik!
Det ligner organiseret kriminalitet, med misbrug af skatteydernes penge at HKI ,og andre aktører, stadig benyttes til at udarbejde RP for kommunerne. De eneste som opnår noget ved, at de ulovlige RP udarbejdes, er de private aktører, fordi penge flyttes fra kommunekassen til aktørens lommer. Den RP de udarbejder, er lige til skraldespanden, da den jo er ulovlig.

Det der ud til, at alle og enhver kan oprette et firma, og etablere sig som privat aktør. Kommunerne kræver tilsynelanende heller ikke, at personalet hos aktørerne har særlig uddannelse i f.eks. Arbejdsevnemetoden.
Gad vide om nogen en dag finder på at åbne et firma, der sælger ressourceprofiler på postordre :-)


Med hilsen fra


Mille

Graver dybt for at finde retfærdigheden
lillemillemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 13:27   #115
Zeus33
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 24
Styrke: 15
Zeus33 er ny på vejen
Ulovlig eller ej?

Uha, jeg bli'r helt bims i låget - mere end jeg er i forevejen - og kan man virkelig det

Jeg er i øjeblikket ved at få behandlet min sag om evt. fleksbevilling.

Min første ressourceprofil er lavet af HKI, privat aktør, hvorigennem jeg også var i arb. prøvning - er denne så ulovlig?

Min anden ressourceprofil er lavet af Plan & Handling, som er en privat aktør, -er denne så også ulovlig? Det er igennem dem jeg også har været i arb.prøvning.

I øjeblikket er Kommunen igang med at lave hele 'slutrapporten', hvori disse ressourceprofiler indgår.

Åh, jeg er forvirret.....og hvad skal jeg gøre, hvis de er ulovlige?
Zeus33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 13:56   #116
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
zeus 33 - det er ikke noget problem , men det kan det blive hvis,man vil søge pension..

Men det er jo den sidste under skreft,der har betydning..og den søger komunen for at få sat,i den sidste ende har jeg indtryk af..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 14:06   #117
jabma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
jabma er ny på vejen
Da jeg var til møde hos kommunen, fik jeg bare en ressourceprofil med hjem jeg skulle udfylde og aflevere... Vi har aldrig talt om den, eller gennemgået den...

Sygedagpengene standsede hun den 23-4, med virkning fra den 31-3
jabma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 12:28   #118
lillemillemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
lillemillemor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zeus33 Se meddelelser
Uha, jeg bli'r helt bims i låget - mere end jeg er i forevejen - og kan man virkelig det

Jeg er i øjeblikket ved at få behandlet min sag om evt. fleksbevilling.

Min første ressourceprofil er lavet af HKI, privat aktør, hvorigennem jeg også var i arb. prøvning - er denne så ulovlig?

Min anden ressourceprofil er lavet af Plan & Handling, som er en privat aktør, -er denne så også ulovlig? Det er igennem dem jeg også har været i arb.prøvning.

I øjeblikket er Kommunen igang med at lave hele 'slutrapporten', hvori disse ressourceprofiler indgår.

Åh, jeg er forvirret.....og hvad skal jeg gøre, hvis de er ulovlige?
Hej Zeus33
Du har ikke begået noget ulovligt. Det er kommunens sagsbehandler, der bryder loven, når arbejdet med at udarbejde din RP overlades til private aktører. Desuden opfordrer den private aktør, HKI, sagsbehandlerne til at bryde loven, når de på deres hjemmeside www.hki.dk tilbyder at udarbejde ulovlige ressourceprofil(udkast). Sagsbehandlerne og de private aktører er med andre ord lige gode om at overtræde lovgivningen.
Når HKI, og andre private aktører, stadig markedsfører tilbudet om at udarbejde ulovlige ressourceprofiler tjener det kun et formål. Det er ren kassetænkning hvor penge fra skatteyderne havner i lommerne på private aktører. Det er ufatteligt, at politikerne på Christiansborg ikke stopper misbruget af offentlige midler, og forlanger tilbagebetaling af penge, som aktører har modtaget for udarbejdelse af ulovlige RP. De har kendt reglerne, siden afgørelsen blev truffet i Beskæftigelsesankenævnet, og handler dermed i ond tro,så derfor fortjener de også en straf!

Hvis du er utilfreds med indholdet i din ”slutrapport” så forlang en ny lovlig RP.


Mille


Graver dybt for at finde retfærdigheden
lillemillemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 16:24   #119
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lige for god ordens skyld så tror jeg at det i juni 09 blev lovliggjort at de private aktøre lavede ressourceprofiler men at kommunen drog konklusion (det sidste i ressourceprofilen )

Hvis man bliver bedt om at lave en ny så hold fast på at en ressourceprofil er en fortløbende proces og at den blot skal opdateres ...

ser lige om jeg kan finde det fra juni 09 og lægger ind .. kommer bare lige til at gå nogen timer

Nå jeg sætter lige det her ind det er ikke om hvem der må lave hvad men noget i kan bruge hvis jeres ressourceprofil eller andet laves af private aktøre



Citat:
Andre aktører får sammen med opgaverne også kompetencen til at træffe afgørelser om beskæftigelsesindsatsen. De kan fx træffe afgørelser om at sætte tilbud, som fx virksomhedspraktik eller løntilskud, i gang og forpligte den ledige eller sygemeldte til at møde. Når andre aktører træffer afgørelser i forhold til borgerne, udfører de såkaldte myndighedsopgaver. Overdragelse af myndighedsopgaver til andre aktører kræver, at det er udtrykkelig angivet i love og regler.
Da ressourceprofil er en myndighedsopgave kan i kræve at få oplyst på skrift efter hvilke love og regler det er at de gør det...

Jeg så i sidste uge et samråd med Inger Støjberg hvor hun hævde at det siden 09 juni var sådan at private aktøre kunne lave ressourceprofiler og jeg kan altså ikke findet noget om det i loven .. men men ... nu skriver jeg til damen hun må jo vide det ...


Så er der sendt mail afsted så må vi se om nogen er hurtige til at svare


Citat:
Vi er nogen mennesker der i privat regi sidder og prøver at hjælpe andre der er kommet i klemme i systemet i et forum på nettet ..
Vi har indtil nu oplyst om at ressourceprofil er en myndigheds opgave der IKKE kan uddelegeres og kun kan varetages af en kommunal sagsbehandler da den ellers vil lide af sådanne mangler at afgørelser truffet på baggrund af denne er ugyldige, og der ligger da også stadig en gældende ankestyrelse -afgørelse på dette http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Men nu er forvirringen total for jeg sad og så et samråd om den nye partshøring efter problemer med ulovlig stop af sygedagpenge fra anden aktør, med Inger Støjberg og her oplyste hun at siden juni/juli 09 var det muligt for private aktøre at lave ressourceprofil.

Nu har jeg længe søgt nettet og lovgivninger igennem og kan desværre ikke findet det, så derfor vil jeg gerne oplyses om hvor i loven jeg kan finde dette ?

Jeg vil jo mene at disse oplysninger må være en fortalelse fra Inger Støjbergs side.

.
Så jeg vil se frem til at få en henvisning til den gældene lov omkring dette så vi fremover kan rådgive vores bruger med den gældene lovgivning.


Jeg vidste ikke hvem jeg skulle stille denne mail til , og hvem der kunne svare, derfor er den sendt til følgende Inger Støjberg Lennar-Damsbo Andersen, Line Barfod,Torben Hansen,Bjarne Laustsen, Bent Bøgsted og Helle Sjelle da jeg formoder at de der deltog i det samråd må have svaret.

Giver dette mere arbejde end nødvendigt beklager jeg.



PS denne mail og svar vil blive offentliggjort på www.k10.dk i tråden http://www.k10.dk/showthread.php?t=6980&page=12

Sidst redigeret af Hejdien; 11-05-2010 kl. 17:12. Årsag: kommer hele tiden i tanke om mere ;)
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 19:25   #120
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAAAAAK, hejdien, for din evige spørgen ind til -for at få sandheden!

-så kan vi jo kun håbe at de ansvarlige véd hvad den er
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansatte presses til ulovligheder - ressourceprofiler zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 6 24-01-2010 16:28
DUKH om Ressourceprofiler - arbejdsevnemetoden zuza Nyt om loven 0 18-04-2008 14:11
Borgerinddragelse i ressourceprofiler zuza Nyt om loven 11 19-02-2008 14:23
ressourceprofiler Flisbeth Alt det andet 4 04-11-2007 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension