K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2008, 12:28   #1
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Venter på visitation

Hej og tak for et godt forum.

Efter mere end 10 års sygdom (med arbejde) og seneste 2½ på kontanthjælp har jeg endelig fået min ressourceprofil tilsendt. Den er så vidersendt til afgørelse i kommunen.
Jeg har søgt flex.
Mit spørgsmål er, hvordan jeg er stillet økonomisk, hvis jeg bliver visiteret til flex?.
Vil jeg fortsat være på kontanthjælp indtil jeg får et flexjob?.
Eller vil jeg modtage ledighedydelse indtil jeg får et flexjob?.
Jeg er ikke i fagforening, bør jeg melde mig ind?. Og hvad med A-kasse?.
Og hvis det er nødvendigt at være i fagforening, hvorlænge skal jeg være der før det udløser evt. understøttelse/ledighedsydelse?.

Jeg er superglad for at jeg fandt dette helt unikke forum, tak!.
Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 12:38   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Gladsaxe og velkommen til.

Du spørger om nogle forskellige ting, som jeg vil besvare i kort form.

Citat:
Vil jeg fortsat være på kontanthjælp indtil jeg får et flexjob?.
Ja, hvis du visiteres til fleksjob og er på kontanthjælp umiddelbart ingen, bevarer du denne, indtil du har været ansat i fleksjob i min. 9 måneder.
Skulle du blive ledig, efter at have været i fleksjob, bliver ledighedsydelsen op til 91 procent af dagpengesatsen.

Citat:
Jeg er ikke i fagforening, bør jeg melde mig ind?
Det er altid en god ide at være medlem af en fagforening, men koster jo også.
Nogle fagforeninger har nedsat takst for fleksjobbere.

Citat:
Og hvad med A-kasse?.
Nej, a-kasse er overflødigt. Ledighedsydelsen udbetales af kommunen og erstatter dagpenge fra A-kasse.

Medlemsskab af fagforening har intet at gøre med ledighedsydelsen, så derfor er der ingen sammenhæng mellem de to ting.

Jeg kan anbefale dig at læse disse to nedenfor her. Der står en hel masse om fleksordningen, også om dine ovenstående spørgsmål.

Den første er en fleksjobpjece:

http://www.clh.dk/?id=1337

Og denne her har HK udgivet:

http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 12:41   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Zuza har besvaret dine spørgsmål, så jeg vil nøjes med at byde dig velkommen til k10
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 12:48   #4
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
flex

Tusind tak for dit hurtige svar Zuza, jeg vil straks gå i gang med læsningen.

Også tak for den varme velkomst fra jer begge..

-G
Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 21:09   #5
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Hej igen.
Jeg har lige et spørgsmål mere.
Er der nogen der ved hvor længe man kan forvente det tager fra resource-profilen er færdig og til der bliver taget en beslutning?.
Venter nu på 4. måned, øv.
Kh. og tak for et godt forum..

-G
Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2008, 00:43   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kan tage meget lang tid, men kort for andre.

Men jeg synes da, at du skulle skrive og rykke for en afgørelse.

Du kan jo skrive i din rykker, at du efter så lang tid på kontanthjælp og sygdom må formode, at der ikke skal indhentes nye papirer.

Og dit lange sygdomsforløb tæller jo med i varighedsbegrebet og din nedsatte arbejdsevne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 16:38   #7
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Holy Crab...
Jeg var lige på vej til at ringe eller skrive til kommunen for at høre hvorledes det stod til i min sag, og så dumpede der et brev ind ad døren igår.
Jeg er bevilliget flexjob!!!! Hurra, hurra...

Brevet der kom, havde de glemt at lukke, og beslutningen var taget d. 4 marts, altså tog det en måned for dem at skrive til mig om beslutningen.

Men hvad betyder det egentlig nu, jeg er en glad mand.

-G
Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 16:47   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
HEJ!!! TILLYKKE !! Det var da dejligt at høre!!

OG velkommen her på K10.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 16:50   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hallo hallo... det var da godt og TILLYKKE Gladsaxe

Du vil blive indkaldt til et møde om det med dem på kommunen der skal hjælpe med at finde fleksjobbet, så får du et brev fra fleksydelseskontoret ( det der svarer til efterløn for fleksere ) så skal I finde ud af om du har ret til det...

Du vil få kontanthjælp hvis du var på kontanthjælp eller ledighedsydelse hvis du var i fagforening og sygemeldt før visitationen......men vær opmærksom på denne lov om den særlige ydelse for fleksere på kontanthjælp...

Særlig ydelse - for dem der ikke får ledighedsydelse

Særlig ydelse er for dem, som er visiteret til et fleksjob og ikke har et forsørgelsesgrundlag i form af sygedagpenge, kontanthjælp og lignende, der er større end kontanthjælpssatsen for ikke-forsørgere (for 2007 er det 8.959 kr. pr. måned). Den særlige ydelse beregnes som forskellen mellem personens indtægt og 8.959 kr.

Hvis personen er under 25 år, kommer personen ind under den særlige ungeregel (kontanthjælpssatsen for personer under 25 år). Det betyder, at man først får ret til den særlige ydelse, hvis indtægten for hjemmeboende er lavere end 2.786 kr. og for udeboende er lavere end 5.773 kr. Her beregnes den særlige ydelse som forskellen mellem den indtægt man har og 2.786 kr., eller for udeboende 5.773 kr.

Hvis personen ved uforskyldt ledighed efter et fleksjob ikke har optjent ret til ledighedsydelse, kan personen også i denne situation modtage den særlige ydelse.

Den særlige ydelse er ikke afhængig af en evt. ægtefælles indtægt og formue eller personens egen formue. Ydelsen er almindelig skattepligtig A-indkomst.

Personer, der er visiteret til et fleksjob før 1. juli 2001, vil kunne modtage den særlige ydelse fra 1. juli 2001, hvis de i øvrigt opfylder betingelserne. Det gælder dog ikke i de situationer, hvor en person har mistet retten til ledighedsydelse, fx på grund af ophør i fleksjob før beskæftigelseskravet var opfyldt.

Staten refunderer kommunens udgift til den særlige ydelse med 35%.


fra bogen Fleksjob nr 17

http://www.clh.dk/?id=1337

Find lige ud af om du skal have den særlige ydelse...

Held og lykke med det hele ellers kom herind og spørg hvis der er noget og fortæl hvordan det går

Sidst redigeret af Stella; 03-04-2008 kl. 17:00.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 17:46   #10
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Jeg får kr. 9200,00 før skat (kontanthjælp), så der er nok ikke noget at hente der.
Så er det lige om hvad der ellers sker; kan man blive sat i aktivering mens man venter på et flexjob?. Og hvis man er i praktik og fortsætter som flexjobber samme sted; tæller praktikperioden så med i de 9 måneder, man skal være i flexjob før man kan få ledighedsydelse?.

Tusind tak for Jeres geniale forum og hjælp. Og det er helt sikkert jeg vil komme her tit, også for at skrive under på Jeres underskriftindsamlinger. Det kan I være sikre på!.
Keep up the good work...

Kh.
-G
Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I visitation til fleksjob iKvinde Alt det andet 18 08-11-2015 03:02
Visitation til Flekstrafik? Ida Alt det andet 5 24-05-2013 23:27
Visitation skp Alt det andet 5 21-07-2012 13:50
Flexjob visitation. le cuere Spørgsmål ang fleksjob 15 22-02-2011 07:57
Visitation til flexjob? momb Spørgsmål ang fleksjob 2 15-01-2011 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension