K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2019, 18:41   #1
Nunca
Ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 11
Nunca er ny på vejen
Førtidspension m. tilbagevirkende kræft?

Når man er ét stort spørgsmålstegn, er det nu så rart med alle jer her på K10. Trods jeg ikke har været meget aktiv har jeg haft stor glæde af de mange tråde her inde i, som man kan finde gode råd i.

Men jeg har brug for lidt mere direkte forklaring eller råd, min private SB snakkede om at hun syntes jeg skulle søge om FP med tilbagevirkende kræft, da hun mener min sag har været noget værre HØ! Og mener jeg altså havde været berettiget til dette noget før MEN hvad vil det sige at gå igang med det?

Jeg er bare så mæt og træt af systemet 13års kamp har sat sine spor, og jeg kan ikke helt overskue om det overhoved vil være den kamp værd at søge om dette? Jeg har jo intet at miste, end min tid. Men omvendt jeg skal vel selv stå for udgifter til advokat ect? Og hvad kan man vinde? Jeg modregnes vel bare?

Nogle der kan gøre mig mere klog på processen, gode links ect. Så jeg kan træffe mit valg ud fra et korrekt oplyst grundlag.

Nunca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2019, 07:37   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Har du fået pension?
Har du søgt før
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2019, 17:27   #3
Nunca
Ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 11
Nunca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Har du fået pension?
Har du søgt før
Jeg venter på endelig afgørelse fra pensionsnævnet, indstillet af Rehabiliteringsteam.

Der er ikke søgt før da jeg altid har fået fortalt af mine sagsbehandler det ikke kunne lade sig gøre, og der manglede dit og dat + sidste møde med Rehab' team netop endte med 5års resurseforløb trods selv samme dokumenter er brugt ved det nye møde her i ny kommune og det tog dem ingen tid at indstille til FP da alt netop ER dokumenteret, så må sande de netop har kørt mig rundt i manegen, og jeg har været alt for syg til selv at tage kampen og desværre taget deres ord for gode vare. De var der jo for at hjælpe - NOT!

2006: Syg

2009: Modtager offentlig forsørgelse

2011: Speciallægeerklæring = ingen behandlingsmuligheder, kronisk, funktionsniveau nedsat til det ubetydelige.

������������������������������

2014: Endnu en diagnose, lægeattest, LÆ265 = kronisk, ingen behandlingsmuligheder samt funktionsniveau nedsat til ubetydelige ➡️Indstilling og afgørelse til fem års ressourceforløb.

2014-2019: Indsats i ressourceforløb; en madplan...
Diætist forløb 3 uger fordi jeg fik konstateret PCOS.
Nunca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2019, 18:55   #4
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Jeg vil helt og aldeles være ovenud tilfreds og lykkelig med "bare" at få en førtidspension igennem.

Derefter at så igen begynde, at slås for noget, som ligger bagud, og som skal (igen) dokumenteres og bruges ressourcer (personlige) på, vil jeg simpelthen ikke orke.

MEN - det er blot min holdning!
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2019, 22:55   #5
Nunca
Ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 11
Nunca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Jeg vil helt og aldeles være ovenud tilfreds og lykkelig med "bare" at få en førtidspension igennem.

Derefter at så igen begynde, at slås for noget, som ligger bagud, og som skal (igen) dokumenteres og bruges ressourcer (personlige) på, vil jeg simpelthen ikke orke.

MEN - det er blot min holdning!
Og som jeg netop skriver, er det sådan jeg har det!
Men jeg ved jo ej heller hvad det kræver ect. og hvad jeg kan få ud af at kører sådan én sag. Og det er netop 'det' jeg gerne vil prøve at have forklaring på. for jeg netop kan tage én endelig beslutning på ét oplyst grundlag. Frem for bare at gå med mavefornemmelsen her og nu og sige farvel og tak. (min mavefornemmelse ændre sig nok ikke, men så sidder jeg ikke bag efter og tænker ØV hvorfor undersøgte jeg det ikke mere til bunds hvis nu jeg skulle fortryde).

Så igen, hvad kræver det ? Hvad kan man vinde? Hvad kan man tabe?
Nunca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2019, 09:30   #6
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Hvis I mener at kommunen har lavet noget møg, og at du bør være berettiget, så er det ankestyrelsen der skal rettes henvendelse til. Dette gøres selvfølgelig efter at din FP. er gået i gennem, og hvis kommunen ikke allerede har vurderet at den skal være med tilbagevirkende kraft.

I skal sammensætte en klage med indhold af jeres vurderinger, til punkt og prikke, og med dokumentation og redegørelse for hvorfor i mener at du bør have FP. med tilbagevirkende kraft.

Om du er berettiget er umuligt at sige, da man ikke ved hvad ankestyrelsen vurderer udfra osv.

Man kan vel med lidt andre ord sige, at al den energi du/I har lagt for dagen for at komme frem til en FP., den skal du ligeledes bruge på at få underbygget din/Jeres vurdering til, at du/I mener at være berettiget til FP. bagudrettet.

Hvis du har fået din FB. og ankestyrelsen afslår at du er berettiget bagudrettet, ja - så har du din FP. fra den dag kommunen afgjorde din sag.

Hvis ankestyrelsen mener at du er berettiget, så vil du få FP. fra den dag ankestyrelsen fastsætter, det betyder at du vil få udbetalt differencen mellem din nuværende "indtægt" og FP.

... Giver det dig svar på dine tanker?

Sidst redigeret af fatternada; 08-11-2019 kl. 09:43.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2019, 12:12   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nunca Se meddelelser
Og som jeg netop skriver, er det sådan jeg har det!
Men jeg ved jo ej heller hvad det kræver ect. og hvad jeg kan få ud af at kører sådan én sag. Og det er netop 'det' jeg gerne vil prøve at have forklaring på. for jeg netop kan tage én endelig beslutning på ét oplyst grundlag. Frem for bare at gå med mavefornemmelsen her og nu og sige farvel og tak. (min mavefornemmelse ændre sig nok ikke, men så sidder jeg ikke bag efter og tænker ØV hvorfor undersøgte jeg det ikke mere til bunds hvis nu jeg skulle fortryde).

Så igen, hvad kræver det ? Hvad kan man vinde? Hvad kan man tabe?
Jeg mener at den problemstilling har været debatteret herinde for meget længe siden.
Hvis du påstår, at du er berettiget til fp bagudvirkende, og vil søge om det, så skal du kunne dokumentere, at du har været berettiget til det.

Kan du det?

D.v.s. at du skal kunne dokumentere, at din arbejdsevne på et et tidligere tidspunkt var nedsat i en grad så du var berettiget til fp. Og her handler det ikke om hvad en læge evt. har skrevet.

Godt nok har du kun din tid at miste, men min egen erfaring er, at man bruger ufatteligt meget tid og mange kræfter på, at kæmpe med kommunen. Det er ikke kun dét, at man bruger noget tid, man går jo og spekulerer, bliver frustreret og prøver at forberede sig på kommunens næste træk.

Jeg kæmpede med kommunen og deres rævekager i ca. 15 år, min påstand er, at jeg var berettiget til den efter den første arbejdsprøvning, altså efter 1-2 år i systemets kløer, men når sb har vurderet min arbejdsevne bedre end den var, så vil jeg jo ikke kunne dokumentere det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2019, 23:25   #8
Nunca
Ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 11
Nunca er ny på vejen
Det giver mening, altså jeg har jo netop fået anbefalet dette af min private sagsbehandler. Så hun må jo netop havde vurderet at der er noget dokumentation, ellers regner jeg ikke med hun anbefaler det. Jeg skal snakke med hende når FP er gået igennem. Men derfor tænkte jeg at det ikke gjorde noget lige at lave noget forarbejde da de jo har til Januar.

Jeg har læge, speciallæge, psykolog, psykiatri speciallæge erklæringer ect. at arbejdsevne er ikke eksisterende det fik jeg i 2009

Ny kommune har netop indstillet til FP på samme speciallæge parpirre som gammle kommune havde. Og med supplerende ny LÆ som henviser til samtlige udtagelser fra gammel læge, samt de 4-5 andre speciallæger. Det er vel dokumentation nok? Når alle siger ingen arbejdsevne, men trods dette indstiller sidste Rehab til 5års Rs'forløb uden nogle tiltag da ingen vil ''have mig'' fordi jeg jo netop er for syg og ingen arbejdsevne har i de 5år fik jeg 14dage ish med en diætist. Så de burde jo havde henstillet mig til teamet igen efter 1-2år ? Og ærligt havde jeg ikke tilfældigt flyttede kommune tror jeg faktisk de ville have forlænget mit forløb med 5år mere for det snakkede min gammel SB nemlig om inden flytning.
Nunca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2019, 07:23   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Kender en der fik det med 2 års tilbagevirkende
Hun fik det fordi hun havde søgt før, trot det er det springende punkt, at der er søgt og givet afslag.

Du kan jo ikke få det før du søger,så ttor det vil være spilt tid.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2019, 11:05   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nunca Se meddelelser
Det giver mening, altså jeg har jo netop fået anbefalet dette af min private sagsbehandler. Så hun må jo netop havde vurderet at der er noget dokumentation, ellers regner jeg ikke med hun anbefaler det. Jeg skal snakke med hende når FP er gået igennem. Men derfor tænkte jeg at det ikke gjorde noget lige at lave noget forarbejde da de jo har til Januar.

Jeg har læge, speciallæge, psykolog, psykiatri speciallæge erklæringer ect. at arbejdsevne er ikke eksisterende det fik jeg i 2009

Ny kommune har netop indstillet til FP på samme speciallæge parpirre som gammle kommune havde. Og med supplerende ny LÆ som henviser til samtlige udtagelser fra gammel læge, samt de 4-5 andre speciallæger. Det er vel dokumentation nok? Når alle siger ingen arbejdsevne, men trods dette indstiller sidste Rehab til 5års Rs'forløb uden nogle tiltag da ingen vil ''have mig'' fordi jeg jo netop er for syg og ingen arbejdsevne har i de 5år fik jeg 14dage ish med en diætist. Så de burde jo havde henstillet mig til teamet igen efter 1-2år ? Og ærligt havde jeg ikke tilfældigt flyttede kommune tror jeg faktisk de ville have forlænget mit forløb med 5år mere for det snakkede min gammel SB nemlig om inden flytning.
Det er muligt det kan lade sig gøre, det kan da være et forsøg værd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension