K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 12:46   #1
Wins
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Lokation: Middelfart
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 12
Styrke: 13
Wins er ny på vejen
Kan kommunen sende mig på kontanthjælp. Gode råd søges

Hej allesammen. Har lige været til møde på jobcentret . Jeg er Hjerneskadet efter forsøg på manddrab og har ptsd. Idag sagde de at de sender mig på kontanthjælp da jeg har fået sygedagpenge i et år nu. Det gør de på baggrund af at min tilstand ikke er stationær. De vil også sende mig i arbejdsprøvning når jeg er færdig på vejlefjord som jeg skal til i september månede. Da jeg har læst en del herinde vidste jeg heldigvis at jeg skulle søge en paragraf 17 og det gjorde jeg så jeg bliver forlænget på sygedagpenge i ca 3 måneder endnu. Sagsbehandleren sagde at når jeg søger en paragraf 17 vil jeg få afslag. Mit spørgsmål er så... Når de vil have mig i arbejdsprøvning kan de så godt stoppe mine sygedagpenge?. Når kommunens lægekonsulenter vurdere mig til at være svært ramt iht arbejdsevne kan de så godt sende mig i arbejdsprøvning. Håber på svar .
Venligst Wins
Wins er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 14:19   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Spørgsmålet er nok hvor stor din hjerneskade er. Det vil de nok prøve at afdække med en arbejdsprøvning

Sålænge du ikke er afklare omkring dine evner så mener jeg de ikke kan afslutte din sag, og skal derfor forlænge dine sygedagpenge.

Du skal have en speciallæge indover, ikke kommunens lægekonsulenter.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 15:10   #3
Wins
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Lokation: Middelfart
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 12
Styrke: 13
Wins er ny på vejen
Tak for svar. Psykolog og læge har skrevet til kommunen at jeg skal have pension. Skal til neurolog her i starten af august og håber på at han skriver stationær da det åbenbart er det ord kommunen eftersøger. Jeg er ramt i kortidshukommelsen og for ny indlæring. Kan ikke koncentrere mig og kan kun holde et fokuspunkt af gangen. Så har jeg også svær ataksi som betyder at jeg er ramt i lillehjernen og dermed i balancen så det føles som om mine ben sejler når jeg går og derfor bruger jeg hænder som styring. Kontakter min fagforening og ser om de kan hjælpe mig
Venligst wins
Wins er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 15:41   #4
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
God ide med en bisidder fra fagforening - eller andre.
Specielt hvis man har problemer med kommunen og hukommelsen.

Hvordan går det med din erstatningssag?
Du har vel en ekstern læge til at vurdere og ikke kun forsikringen?

God Wind

Sidst redigeret af nocturne; 04-07-2012 kl. 15:47.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 16:04   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu når du er så langt lægefagligt
så lade være med gå på den limpind, der hedder arbejdsprøvning

når din tilstand er dømt varig og alså stationær og ydeligere behandlingsmuligheder er udtømte.
Ja så kan du sige ja til en arbejdsprøvning
kommunen kan nemlig ikke vurdere din arbejdsevne før du er stationær og alle behandlingsmuligheder er udtømte.


du skriver
Psykolog og læge har skrevet til kommunen at jeg skal have pension
formoder det er din egen læge
egen læge vægter ikke noget særligt hos kommunen, da det som regel er hvad andre læger har skrevet
der ligger i den status fra egen læge

det skal være en psykiater og denne skal beskrive din funktionsevne
en psykolog er ikke læge og læger må ikke skrive om man skal have en ydelse

så den kan du ikke bruge til ret meget

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-07-2012 kl. 16:10.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 16:05   #6
Wins
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Lokation: Middelfart
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 12
Styrke: 13
Wins er ny på vejen
Hej. Vidste ikke noget om en ekstern læge vurdering . Er det egen læge?? Indtil nu går det godt med forsikringen. Har to ulykkes forsikringer. Min egen og en gennem min arbejdsplads. Min egen udbetaler først ved 10 procent og fik for en uge siden en aconto udbetaling på lidt over 100.000. Da de ikke er i tvivl om at jeg mindst har 10 procent. Den sneen udbetalte for et halvt år siden over 20.000 da de ikke var i tvivl om at jeg havde 5 procent. Så det virker ok indtil videre da de begge også siger at jeg skal være stationær inden de gør det hele op
Wins er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 16:10   #7
Wins
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Lokation: Middelfart
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 12
Styrke: 13
Wins er ny på vejen
Hej. Jeg er ikke stationær endnu og jeg mangler den sidste behandlings mulighed der hedder vejlefjord i 4 uger. Kommunen vil først efter denne behandling sende mig i arbejdsprøvning da de regner med en forbedring.
Wins er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 16:29   #8
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Din kommune skal henvise dig til en speciallæge, som giver den korrekte vurdering af din restarbejdsevne. Det kan være en neurolog eller en måske en psykiater.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 17:49   #9
Wins
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Lokation: Middelfart
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 12
Styrke: 13
Wins er ny på vejen
Det har de intet nævnt om. Min hjerneskade kordinator har 2 gange bedt om at de sender mig til en neuro psykologisk undersøgelse da de 2 jeg har været til ikke er tilstrækkelige( Odense hjerneskade center har afvist mig på samme grundlag) det vil kommunen ikke da det er dyrt og fordi som hun sagde idag på jobcentret at de ikke er i tvivl om at jeg er Hjerneskadet men at de ikke har brug for at vide hvor mine skader sidder og i hvilket omfang. Jeg bad om en henvisning til viso som gerne vil lave den på mig.
Wins er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunen vil sende mig på kontanthjælp oxana Alt det andet 7 12-01-2010 23:14
KontantHjælp-På Falitens rand-Gode råd søges! duedal Alt det andet 3 14-03-2009 12:39
gode råd søges i dag eller i morgen da kommunen kommer tirsdag og laver skema med mig pjuske Alt det andet 13 07-01-2009 14:41
Må hun sende mig på kontanthjælp? Rossi Spørgsmål ang fleksjob 28 05-01-2009 13:11
Skal kommunen ikke sende mig i arbejdsprøvning? Hurtig svar please... Helenevind Alt det andet 3 12-09-2008 07:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension