K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2012, 17:53   #11
Wins
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Lokation: Middelfart
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 12
Styrke: 13
Wins er ny på vejen
Hej. Hvornår skal du på Vejle fjord. Jeg venter på brev fra dem om hvornår jeg skal derover til forundersøgelse. Har hørt der er 3 til 6 måneders ventetid. Venligst Wins. Hvilke hjerneskader har du hvis jeg må spørge
Wins er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 17:55   #12
Wins
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Lokation: Middelfart
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 12
Styrke: 13
Wins er ny på vejen
Hej igen. Ja det kan sagtens være jeg kan komme i flexible. Prøvede at være i praktik 12 til 15 timer i ugen men det kunne jeg slet ikke. Det jeg laver i praktikken er kun lidt madlavning og oprydning men med hjælp fra andre. På papperne fra jobcentret stor der uarbejdsdygtig. Og neurologerne skriver at jeg som det ser ud nu ikke kan arbejde. Hvis jeg skal i flexjob er det så mindst 12 timer i ugen jeg skal arbejde og bliver der taget hensyn til mig. Venligst wins
Wins er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 18:14   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wins Se meddelelser
Hej igen. Ja det kan sagtens være jeg kan komme i flexible. Prøvede at være i praktik 12 til 15 timer i ugen men det kunne jeg slet ikke. Det jeg laver i praktikken er kun lidt madlavning og oprydning men med hjælp fra andre. På papperne fra jobcentret stor der uarbejdsdygtig. Og neurologerne skriver at jeg som det ser ud nu ikke kan arbejde. Hvis jeg skal i flexjob er det så mindst 12 timer i ugen jeg skal arbejde og bliver der taget hensyn til mig. Venligst wins
Ja i dag siger man cirka 12 timer
dog kommer der en ny reform, som skal gøre det lettere med mindre timer


men synes du skal holde fokus på din behandling og når den så er dømt
varig. så kan du begynde og tænke på fleks eller det kan jo være det bliver pension i den sidste ende.

jeg skrev et lidt surt svar tidligere, men var ikke møntet på din sag på nogen måde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 18:49   #14
Wins
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Lokation: Middelfart
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 12
Styrke: 13
Wins er ny på vejen
Hej. Jeg koncentrere mig også om behandling og glæder mig helt vildt meget til at skal på Vejle fjord. Men alt det her uvisse er temmelig svært synes jeg. Godt nok er jeg Hjerneskadet meeeen jeg fangede at den ikke var møntet på mig. Venligst Wins
Wins er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 20:12   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
en pension er vel ikke noget man vælger, fordi man ikke gider fleks
pension er til dem uden arbejdsevne og ikke 12-15 timer om ugen

Men ja det bliver meget svært og få pension efter de nye regler

men så længe man ikke er stationær, så kan man hverken få pension eller fleks
samt der skal også laves arbejdsprøvinger senere når tilstand er stationær
så det er alt for tidligt og tænke på hvad man skal
men i stedet holde fokus på behandling

men håber kommunen forlænger sygedagpengene


Men desværre er det ikke et 'ta' selv bord'......
fatter ikke man kan sidde og skrive det
pension er kun til de dårlige og fordi det tidligere måske har været et 'ta' selv bord'

så skal os der netop er kandidat, trækkes i gennem mange år
fordi man skal være sikker på man aldrig får det bedre
Du forstår så absolut ikke min pointe og går helt i selvsving

Du skriver til trådstarteren ''også for din egen skyld, da det er hammer svært og få pension i dag''

Og på det kommenterer jeg (at hvis det skulle være for ens egen skyld, så ville pension nok give mere fred end fleks - da de vil blive jagtet vildt mht nye reformer).
- og slutter af med, at det ikke er et ta' selv bord. Underforstået, man skal hele møllen igennem uanset hvad.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 11:32   #16
Wins
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Lokation: Middelfart
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 12
Styrke: 13
Wins er ny på vejen
Så er der sket lidt nyt i min sag

Nu er jeg gået fra 10 timer i ugen(praktik) til 6 timer i ugen. Min læge har udtalt i brev til kommunen at jeg skal på vejlefjord og ellers er alle behandlings
Muligheder udtømte. Oveni at jeg er Hjerneskadet har min psykolog skrevet til kommunen at jeg har ptsd og at hun anbefaler pension. Skal til møde med kommunen sidst i juni og er meget spændt på at høre fradrag de siger. Sagsbehandleren fra kommunen der er med til møder på min arbejdsplads sagde i sidste uge farvel til mig og sagde hun nu ville skrive en funktions beskrivelse på mig og sagde at jeg også kunne afslutte praktikken nu. Glemte at spørge om hvad hun mente med dette
Venligst winnie
Wins er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 12:22   #17
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Wins
Du skal afslutte praktikken, det betyder du ikke skal komme der mere, det nok pga du er så skadet, at det er formålsløst at du fortsætter, men jeg vil i dit tilfælde lige ringe til kommunen og hører hvad der så skal ske med dig fremover, jeg tror faktisk at de allerede er kommet dertil at de overvejer pension, men pga det du skriver sammeholdt med din måde at skrive på (det ikke din skyld) så ring til kommunen i morgen, når du får fat på din sagsbehandler så få ALT PÅ SKRIFT, SIG DET TIL HENDE, for som du selv siger, så er din korttidshukommelse gået sig en tur, at du oven i det, har PSTD som forstærker din hukommelses problemer, og skyder på også, at koncentrationen er forsvundet
HELD OG LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 14:14   #18
Wins
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Lokation: Middelfart
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 12
Styrke: 13
Wins er ny på vejen
Tak for svar:-) jeg sagde til Sagsbehandleren at jeg fortsætter indtil videre fordi det er rart at komme væk hjemmefra 2 gange i ugen. Min tidligere arbejdsplads hvor jeg er i praktik både henter og bringer mug og er generalt utroligt forstående. Sagsbehandleren sagde også på det sidste møde at jeg ikke møder hende mere og at sende mig i arbejdsprøvning godt kan gå godt men det kan også gå rigtig dårligt( som om hun var i tvivl om jeg evt skal det på sigt. Ja så det kan godt være at de tænker pension. Lægen skrev også: som han ser hele billeder kan jeg ikke arbejde nu eller fremover.
Du har ret jeg husker dårligt og kan ikke koncenteret mig ret meget. Og så sover jeg en del.
Venligst Wins
Wins er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 17:49   #19
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Det helt fint du fortsætter, bare der er en forsikring på arbejdet/praktikken som du også er omfattet af, for hvis der sker et eller andet mærkeligt og du kommer til skade, så det noget GYLDE hvis du ikke er omfattet, der er flere her på forum, som er kommet ud for en skade.. Har f.eks selv lige været 10 uger (ud af 13) i en arbejdsprøvning, og kunne kun komme til skade, hvis jeg havde nyst for hårdt  men alligevel blev der lavet en forsikring.. Så få lige tjekket det, der hvor du nu er, bare spørg arbejdsgiveren
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 19:12   #20
Wins
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Lokation: Middelfart
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 12
Styrke: 13
Wins er ny på vejen
Hej. Jeg er forsikret. Jeg er nemlig i praktik hvor jeg arbejdede inden overfaldet. Så jeg er ikke blevet fyret men er der bare i praktik og stadig forsikret som før.
Wins
Wins er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tid til at gennemlæse en ressourse profil kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 04-02-2013 21:36
måske er vejen mod førtidspension slut.... heidi kastrup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 27-12-2011 18:38
Måske førtidspension??????? sabsi1969 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 20-09-2011 20:13
Måske en dag førtidspension.... Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-11-2009 00:08
Førtidspension/arv eller måske lottogevinst? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 24-05-2007 21:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension