K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2009, 14:59   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
hvorfor vil de have psykisk diagnose på folk

Synes rigtig mange sager (min incl) prøver kommunen at vende fysiske lidelser til at blive psykiske lidelser. Hvad er fordelen for dem ved at tildele flexjob eller pension på et psykisk grundlag.

De får så tit det psykiske da de bryder folk ned psykisk ned. Men hvorfor er en fysisk ikke nok noget må de da vinde på at tilføje psykiske brister siden de prøver så hårdt

Sidst redigeret af Tzari; 05-07-2009 kl. 15:13.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 15:07   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De fleste sagsbehandlere forsøger at få div diagnoser drejet over på en psykisk lidelse, da det snart er den eneste måde de kan hjælpe klienterne til en førtidspension!!!
En fysisk lidelser er langt sværre at få igennem end en psykisk.....

Grunden er ofte, at de psykiske diagnoser er meget bedre beskrevet end de fysiske, og at man bedre kender varigheden og fremtidsprognoserne for en psykisk lidelse end en fysisk....

Som du sikkert har lagt mærke til, så bliver de fleste førtidspensioner givet til folk med psykiske diagnoser.....og det TROR JEG (uden at vide det med sikkerhed), skyldes at det er blevet den eneste reelle mulighed for at få førtidspensionen igennem 'uden for meget sved og tårer''......

Jeg har talt med en sagsbehandler der åbenlyst sagde til mig ,,åååh gudskelov du lider af noget psykisk, ellers ville jeg ikke kunne hjælpe dig''........

- og det er jo tankevækkende ikke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 15:12   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
NB

Som med mig - jeg har store problemer med min ryg i perioder, hvilket også er blevet oplyst i min sag. Jeg har gået til fys gennem mange år og har problemer med discusprolaps.....og jeg har pænt takket nej til operation fordi den er vurderet til at være særlig farlig.

Altså, dét er kommunen altså fuldstændig kolde overfor. Den slags diagnoser er uforudsiglige!

Men da min psykiater fik drejet det hele over på, at jeg led af stressrelaterede muskelsmerter grundet mine psykiske lidelser, jamen SÅ var problemet løst!!!!!

Og det blev endda nævnt i min ressourceprofil og af lægekonsulenten.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 15:14   #4
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
tankevækkende men med en psykisk lidelse mister man så ikke mulighederne for hjælpemidler osv ?
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 15:21   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ikke hvis du har en psykisk lidelse sammen med en fysisk!! Eller hvis den psykiske lidelse, giver sig udslag i noget fysisk.....

Nu har jeg så ikke selv brug for hjælpemidler (endnu), da min ryg arter sig lige for tiden.
Men jeg står ikke dårligere end andre, hvis jeg engang skulle få brug for ekstra hjælp....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 20:13   #6
wating
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
wating er ny på vejen
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
NB

Som med mig - jeg har store problemer med min ryg i perioder, hvilket også er blevet oplyst i min sag. Jeg har gået til fys gennem mange år og har problemer med discusprolaps.....og jeg har pænt takket nej til operation fordi den er vurderet til at være særlig farlig.

Altså, dét er kommunen altså fuldstændig kolde overfor. Den slags diagnoser er uforudsiglige!

Men da min psykiater fik drejet det hele over på, at jeg led af stressrelaterede muskelsmerter grundet mine psykiske lidelser, jamen SÅ var problemet løst!!!!!

Og det blev endda nævnt i min ressourceprofil og af lægekonsulenten.
Hej

Jeg har en Flexjob/Førtidspension sag kørende nu på 2 år
jeg har en smadret skulder og der for også smerter i skulder og ryg søvnbesvær forhøjetblodtryk og angst

de er nu kommet frem til at jeg skal til psykolog min 5 gange og der så skal komme en udtalese fra psykologen

socialkontoret forlanger at jeg går i banken for at få et lån eller et afslag på lån!.... jeg er på kontanthjælp og har ikke råd til lån

hvis socialkontoret vil give hjælp til psykolog hjælp i tilfælde af afslag fra banken så vil jeg blive trukket for en del af beløbet i kontanthjælp!...det har jeg heller ikke råd til

jeg syntes det er grotesk at det kan tage så lang tid og man så oveni købet skal ydmyges ved at skulle i banken og spørge om lån....har nogen et godt råd????

ps sidste år opgav jeg at få tilskud til min medicin da de vil have man søger på ny hvert år og her skal man også komme med et afslag fra banken om lån

hvem i hulen har fundet på den lov at syge mennesker skal troppe op i banken hvert år selv om der ingen ændring er i ens øknomiske forhol det er ydmygende
wating er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 22:50   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kunne man forestille sig, at psykologen kunne udskiftes med en gratis psykiater??

Jeg kan se du også lider af angst, som jo også høre ind under psykiatri - og fysiske smerter, belaster jo også psykisk.

Det synes jeg du skulle prøve at vinde gehør for!

At tage banklån er jo en alvorlig sag, med konsekvenser for din fremtidige økonomi (afdrag, renter mm) - har du fået alt sammen på skift, hvor de direkte skriver at du skal tage et banklån eller forventes at blive modregnet for de 5 psykologbehandlinger ud af din ydelse??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 00:19   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Til spørgsmålet vedr. psykisk lidelse fremfor fysisk.

Jo, der er en forskel når ydelser skal søges efter den sociale lovgivning.
Argumenter er netop, hvis du får pension på psykisk lidelse oveni, at du jo ikke var fysisk syg/handicappet nok, ergo kan du altså ikke få hjælp under den sociale lovgivning.
(det er ikke altid sådan, men desværre ret udbredt).

I gamle dage fik du jo enten invalide pension, med særskilt støtte, eller social pension. Dermed ser i nok forskellen.

Idag kæmper selv førtidspensionister med invalidebil og merudgifter mv.

En førtidspensionist alene tilkendt på fysisk lidelse, er dermed, som udgangspunkt, dyrer for kommunen.

Vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 09-07-2009 kl. 00:21.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 09:31   #9
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Hmm synes det er meget mærkeligt, da det næsten var 100% modsat i min sag.

Jeg har ADHD i svær grad. Der gik næsten 2 år før kommunen ville indhente en rapport fra psykiateren. -på min admodning!

Ellers står der alverden om min dårlige fin og grov motorik, mine massive ballanceproblemer og mine smerter.

I arbejdsprøvning ville de kun give mig skånehensyn i forhold til det fysikske og overså de skånehensyn psykiateren havde beskrevet ( Et lille sted, uden mange indtryk og uden noget virvar, og helt faste rutiner) De satte mig i en brugs

Den eneste grund til min sagsbehandler skrev min ADHD i ressourceprofilen var, fordi min mand skar i gannem også med hensyn til arbejdsprøvningerne osv.

Men underligt nok står der på min kendelse Tilkendt pension pga alvorlig ADHD og følgerne heraf. Ikke et ord om de fysiske lidelser....
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 16:28   #10
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Det kan også være fordi at Kommunen ønsker at trække en sag i langdrag. Jeg kender en, som havde fysisk sygdom "nok" til en pension, hun fik en test for at de skulle finde ud af om hun havde en depression fex. Det havde hun ikke, men var det blevet påvist, kunne Kommunen jo forlange at hun skulle ud af sin depression, før der kunne tages endelig stilling til ftp.

De fleste i det system ender med en depression og den kan helbredes, vupti.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fysisk til psykisk diagnose... cats Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-01-2012 10:23
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
hvordan ser en kommene på en psykisk diagnose MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 08-04-2011 15:53
Hvorfor en psykisk diagnose? zuza Det er da strengt ! 2 10-06-2009 16:25
Mænd, smerter og psykisk diagnose zuza Dit og Dat 11 24-04-2008 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension