K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2012, 17:08   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mette Frederiksen på P1 NU om ny ftp. reform.

I politisk debat som skrevet ovenfor.

Ja og det var så de 10 min. Det gik mest på at unge ikke skal på førtidspension, men på en overgangs ydelse..

De unge blev omtalt primært som 19 - 20 årige !! Dette nævnte hun ofte under interviewet.

Dog talte hun også en hel del om psykiske lidelser og disse jo var til at kurere ikke mindst på et "ungt" menneske. Det var klart at hvis man var multi handikappet med både psykiske og fysiske lidelser, så var der måske ikke nogen vej uden om en førtidpspension, men de fleste lidelser står jo heldigvis til at kurere - i flg. Mette Frederiksen altså.

Gid hun havde været min psykiater at psykolog siger jeg bare, selvom jeg ikke er så ung som hun talte om "man skulle være".

Som jeg husker det, så offentliggøres reformen efter vinterferien, hvilket vel så er i uge 9? Den har vidst så kostet ca. 10 milliarder mere en budgetteret, tjaa vi må se....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 18-02-2012 kl. 17:22.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 17:54   #2
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Bliver spændende og se hvad det hele ender op med ....kommer det hele kun til at handle om de unge eller også "de gamle" ?
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 18:17   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke det mest kommer til at handle om ''unge under 40'', det er i hvert fald den gruppe jagten er sat ind overfor....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 18:51   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
og mette frederiksen siger at hun er villig til at arbejde i netto...........menøhh tror desvære ikke netto er villig til at beskæftige hende, jeg ville i hvert fald ikke handle der mere hvis det møgdyr blev ansat
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 21:33   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
og mette frederiksen siger at hun er villig til at arbejde i netto...........menøhh tror desvære ikke netto er villig til at beskæftige hende, jeg ville i hvert fald ikke handle der mere hvis det møgdyr blev ansat
Hvis hun har sagt det, så siger hun jo nærmest at os der er kandidater til ftp. ikke gider ret meget!! Ikke fordi der ikke er noget at lave i Netto, tvært i mod, men måske er det der man ender hvis man "bare" vil have et job. Så fy Mette Frederiksen, det er sku ikke værdigt at hænge netto jobs ud på denne måde hvis du har gjort det!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 23:26   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvem gad og ansatte hende i en butik med den nedladende holdning til netto

hvad er der glat i og arbejde i netto, men det er måske fordi det er fysisk arbejde
det kender socialdemokraterne jo intet til

soc var engang et arbejder parti, hold da op hvor har de travlt med at sparke til dem som ligger ned
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 00:48   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg er nu glad for at jeg "kun" er førtidspensionist og ikke hende der skal lave en lov som det de er i gang med pt.. eller er færdig med..

De kan jo ikke gøre alle tilfredse... der vil altid være nogen der er utilfredse..
Men fra at være utilfreds og så til at kalde Mette F et møjdyr .. det er godt nok under lavmålet...

Vil det være så slemt at unge mennesker med psykiske eller fysiske diagnoser arbejdede et x-antal timer om ugen... på en eller anden ydelse...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 01:53   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja nu bliver jeg også lidt gal..

hvorfor skal man som ung med psykiske og fysiske diagnoser gå for en eller anden ydelse som er lavere end den de kan få nu?
de fleste kan ikke klare sig for de beløb, når der kommer medicinforbrug o.a. oveni..

de bor måske for sig selv, deres lys og varme er også steget, deres mad ligeså..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 10:27   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Pensionsreform kan give stor gevinst
Der kan ligge en stor menneskelig og økonomisk gevinst lige om hjørnet, hvis politikerne ændrer det system, der parkerer tusindvis af unge mennesker med psykiske lidelser på livslang førtidspension.
http://jp.dk/indland/article2699352.ece

"Sjovt", at en reform kan helbrede... Gad vide, hvor pengene til den udviddede psykiatrisektor skal komme fra...?

Mht. det med akademikere og netto: Hvad er logikken lige i, at (bl.a.) Mette Frederiksen nærmest kun med dages mellemrum går ud og siger, at nu skal de unge tvinges til at tage en uddannelse, og når de så har taget uddannelsen, og der ingen praktikplads eller job er til dem, så er svaret: tag et ufaglært job i netto...?! Hvorfor skulle de så "tvinges" til en uddannelse, når enden er, at de skal tage jobbene fra de ufaglærte...?! Jeg forstår mindre og mindre, hvad den regering har gang i...



Ps. Var der ikke for et par måneder siden noget om, at forhenværende ministre og folketingsmedlemmer havde svært ved at finde job, efter deres folketingskarriere...? Måske nogle af de nuværende ministre (nævner ingen navne) virkeligt ender i netto en dag...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 10:43   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Post

Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser

Ps. Var der ikke for et par måneder siden noget om, at forhenværende ministre og folketingsmedlemmer havde svært ved at finde job, efter deres folketingskarriere...? Måske nogle af de nuværende ministre (nævner ingen navne) virkeligt ender i netto en dag...
Jo korrekt bla Henriette Kjær, men tror altså ikke at NETTO tør ansatte hende for så bedrager manden nok Netto
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Svar fra Mette Frederiksen logikeren Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-12-2012 22:58
Kan Mette Frederiksen kurere handícap? Ida Politik og Samfund 27 10-05-2012 09:09
Mette Frederiksen i Tv Avisen supersus Politik og Samfund 14 27-02-2012 07:42
Mette Frederiksen om brøkpension Karo Politik og Samfund 2 05-11-2011 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension