K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2011, 13:11   #1
pippi20
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
pippi20 er ny på vejen
Sygedagpengestop og manglende resourseprofil

Hej .

Jeg er ny her på siden. - Vil høre om I kan hjælpe mig.

Mine sygedagpenge er stoppet efter de famøse 52 uger. Jeg kom med en udtalelse ang partshøringen bla. med at jeg ville ønske at kommunen ville, indhente nyere oplysninger hos min læge og psykolog. Men dette blev afslået af min kære sagsbehandler. - Nu hvor sygedagpengene er stoppet helt, har jeg klaget over denne afgørelse. Og NU vil de så gerne indhente oplysninger fra min læge og psykolog. Jeg har tillige læst mig til herinde, at kommunen skulle ha lavet en resourseprofil på mig ,inden sygedagpengestoppet. - Men det har de ikke gjort. Jeg er blevet henvist til at søge kontanthjælp af min sagsbehandler. Jeg har pt. ingen indkomst og venter på en afgørelse. Hvordan står jeg?

Venlig hilsen
Pippi
pippi20 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:47   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
velkommen
svært og give et svar på
når man ikke kender dit sygeforløb

men det eneste du kan gøre er at vente om de vurdere sagen anderledes
ellers ryger din sag til BAN
det kan godt tage et halvt år eller mere, før du får et svar derfra

men hvad sker der nu ske i din sag
for du skal rykke hele tiden, hvis du er uden for kontanthjælps reglerne


men bliv på denne tråd, så vi kan følge din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 14:43   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pippi20 Se meddelelser
Hej .

Jeg er ny her på siden. - Vil høre om I kan hjælpe mig.

Mine sygedagpenge er stoppet efter de famøse 52 uger. Jeg kom med en udtalelse ang partshøringen bla. med at jeg ville ønske at kommunen ville, indhente nyere oplysninger hos min læge og psykolog. Men dette blev afslået af min kære sagsbehandler. - Nu hvor sygedagpengene er stoppet helt, har jeg klaget over denne afgørelse. Og NU vil de så gerne indhente oplysninger fra min læge og psykolog. Jeg har tillige læst mig til herinde, at kommunen skulle ha lavet en resourseprofil på mig ,inden sygedagpengestoppet. - Men det har de ikke gjort. Jeg er blevet henvist til at søge kontanthjælp af min sagsbehandler. Jeg har pt. ingen indkomst og venter på en afgørelse. Hvordan står jeg?

Venlig hilsen
Pippi
"Endnu en", tænker jeg opgivende
Ja, kommunen skulle have lavet din ressoureprofil samt indhentet lægeoplysninger FØR dit sygedagpengestop. Men der hersker ganske lovløse forhold uden sanktioner over for de kommuner, der ikke gør deres arbejde - med det resultat at de syge må bære den økonomiske byrde. Du er endnu en, i en endeløs lang række. Jeg vil ikke engang byde dig velkommen, for det er ikke et rart sted at være
Måske du kunne have lyst til at skrive på Mette Frederiksens facebookvæg, at hun kunne have reddet dig, ved at fjerne den varighedsbegrænsning med det samme? Og spørge hvorfor du, og alle dem, der følger det næste år, skal kastes ganske unødigt ud i dette mareridt?

Nå, det var et sidespor (jeg bliver bare så træt af al den ulykke der kastes over folk)

Som MTVRV1 skriver, så kan du se frem til at afvente Beskæftigelsesankenævnets afgørelse. Sagsbehandlingstiden er et sted ml 10- 30 uger - afhængig af hvor i landet du bor
Man kan selvfølgelig håbe på at de besinder sig her i 11. time. Gør de, vil deres afgørelse være med tilbagevirkende kraft fra det øjeblik dine sygedagpenge stoppede
Hvis ikke skal du leve af kontanthjælp/selvforsørgelse indtil BAN har truffet afgørelse

Ryger sagen til BAN skal du endelig bede om aktindsigt hos BAN for at sikre dig, at alle relevante info er med
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 20:52   #4
pippi20
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
pippi20 er ny på vejen
Mange tak for jeres svar. Det er sødt af jer ;O) ... Forfærdeligt at der er så mange mennesker i denne samme båd.

Tænker på om det vil hjælpe på situationen, hvis jeg hyrede en advokat ?

Hilsen Pippi20
pippi20 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 20:58   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Medmindre du har en arbejdsskadessag, eller kender en advokat der har speciale i social sager, så kan det ikke betale sig. Så er du bedre tjent med at hyre en privat socialrådgiver - de kender loven bedre en advokaterne

Jeg har desuden også fra pålidelig kilde fået at vide, at af alle de sager, der havner i Beskæftigelsesankenævnet, har det ikke gjort en forskel i én eneste sag, hvis der har været advokat på
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 21:52   #6
pippi20
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
pippi20 er ny på vejen
Ok. Så sparede jeg da vist lige en masse penger der allerede .... Og en privat socialrådgiver havde jeg da aldrig skænket en tanke, så nu er jeg da blevet lidt klogere ;O) Tak for dette råd ;O)
pippi20 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Manglende kontrakt Kanaljen Spørgsmål ang fleksjob 14 02-02-2013 08:35
Kommunen glemte opdatering af resourseprofil ka'det'passe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 26-06-2012 23:14
manglende grundlag meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-02-2012 14:29
Manglende opfølgning. CHNEVIDE Alt det andet 36 10-12-2009 03:28
Skal have lavet min resourseprofil på torsdag. Camille De Unge 36 06-02-2009 02:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension