K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2016, 15:56   #11
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Super MistyMiss - det er så fedt når vi kan samarbejde på denne måde - tak
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2016, 19:59   #12
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hej Domesticus.
Den personprofil jeg henviser til, har ikke været på tale på K10. Det er en person, som ikke ejer evner til empati, mangler samvittighed, handler kun til eget bedste, og erkender ikke egne fejl og mange andre usympatiske kendetegn. De kan være svære at spotte, da de ofte har en charmerende fremtoning. . De tåler dog ikke, at blive truet. Der er skrevet adskillige bøger om emnet, og man regner med, at ca. 10 % af chefer har denne profil. Der er faldet domme, for at kalde folk , det unævnelige, så det holder jeg mig fra. Håber du kommer igennem forløbet uden alt for mange søvnløse nætter.

Sidst redigeret af vasen; 25-02-2016 kl. 20:01. Årsag: fejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 13:21   #13
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hmm. På mit møde lod man skinne igennem, at flex er en placering og "det bedste man kan" under nuværende lovgivning :-/
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 15:52   #14
Leneka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Leneka er ny på vejen
Jeg har desværre også været til rehabiliteringsmøde i Gentofte Kommune for 3 uger siden. Det var så forfærdeligt, så det har knækket mig fuldstændig. Havde indstillet mig til fleksjob, kan arbejde 15-19 timer pr. uge. De 7 personer havde på forhånd planlagt ress.forløb, det fornemmede jeg klart. Ingen fleksjob før ny arbejdsprøvning suk. Har været gennem 2 arbejdsprøvninger, som jeg ikke klarede på grund af stress og angst. Har intet hørt fra kommunen til samtale, har kun fået kopi af afgørelsen. Hilsen fra Lene
Leneka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2016, 18:07   #15
Domesticus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Lokation: Kbh.
Indlæg: 26
Styrke: 14
Domesticus er ny på vejen
Jeg har nu hørt fra Rehab teamet der skriver:

"Du har d. 23.02.2016 været til møde med rehabiliteringsteamet, for at få en afklaring i din sag. Rehabiliteringsteamet har nu udformet en anbefaling (indstilling) og vi er klar til at træffe afgørelse. Inden vi træffer afgørelsen, har du ret til at komme med bemærkninger til vores anbefaling. Hvis du har bemærkninger til vores anbefaling, skal vi have dem senest d. 11/03/16."

Mit spørgsmål er: Er det vigtigt at komme med kommentarer på nuværende tidspunkt?
Selve det at anke afgørelsen er vel ikke det det samme som at komme med bemærkninger nu?

Jeg bliver stresset fordi jeg kun har en uge til at komme med bemærkninger og jeg fik skrivelsen fredag eftermiddag, lige før en weekend.

MistyMiss:
Der er sat hak ved at det er efter LAB §68, som kun for personer under 40 år (jeg er 55). I den lovgivningstekst du citerer står der så at ”Stk. 9. For personer over 40 år gælder stk. 1-7 tilsvarende”, jeg går ud fra det betyder at den paragraf gælder for alle?

Gana, du skriver:
”MEN der skal være en rimelig grund til at tro at et tværfagligt forløb vil kunne øge din arbejdsevne, og det er ikke nok at man tror noget, det skal begrundes sagligt!
og det skal faktisk begrundes i afgørelsen du modtager (om ressforløb).”


Men der er slet ingen begrundelse for det i afgørelsen!

Rehabiliteringsteamet vurderer ikke det nødvendigt at sagen skal genforelægges.
Domesticus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2016, 01:11   #16
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Domesticus Se meddelelser
Jeg har nu hørt fra Rehab teamet der skriver:

"Du har d. 23.02.2016 været til møde med rehabiliteringsteamet, for at få en afklaring i din sag. Rehabiliteringsteamet har nu udformet en anbefaling (indstilling) og vi er klar til at træffe afgørelse. Inden vi træffer afgørelsen, har du ret til at komme med bemærkninger til vores anbefaling. Hvis du har bemærkninger til vores anbefaling, skal vi have dem senest d. 11/03/16."

Mit spørgsmål er: Er det vigtigt at komme med kommentarer på nuværende tidspunkt?
Selve det at anke afgørelsen er vel ikke det det samme som at komme med bemærkninger nu?

Jeg bliver stresset fordi jeg kun har en uge til at komme med bemærkninger og jeg fik skrivelsen fredag eftermiddag, lige før en weekend.


Gana, du skriver:
”MEN der skal være en rimelig grund til at tro at et tværfagligt forløb vil kunne øge din arbejdsevne, og det er ikke nok at man tror noget, det skal begrundes sagligt!
og det skal faktisk begrundes i afgørelsen du modtager (om ressforløb).”


Men der er slet ingen begrundelse for det i afgørelsen!

Rehabiliteringsteamet vurderer ikke det nødvendigt at sagen skal genforelægges.
Det er vigtigt at du kommenterer nu! Det er rigtigt, at det ikke er en afgørelse, så du kan ikke anke endnu. Men hvis du ikke siger fra i din partshøring, er det det samme som, at du accepterer og godkender deres udlægning af din sag.

Du skal kommentere - sagligt - på alt det, du mener er forkert; på alle forhold hvor de ser bort fra lægelige konklusioner; på alle udsagn, som mangler begrundelse etc.

Jeg ved hvor stressende en situation det er, men det kan godt lade sig gøre inden fristen (som desværre ikke er ulovlig)

Gør således:

Understreg/markér alle de steder, hvor der er ukorrekte udsagn eller hvor der mangler lægefaglig begrundelse, og så skriv en kladde, hvor du kommenterer på det - udsagn for udsagn.

Lad kladden hvile til næste dag. Læs det så igennem og sørg for at din tone er saglig (svært når man er følelsesmæssigt påvirket, men rens teksten for diverse udbrud.)

Mail den inden fristen! Eller aflever den på rådhuset og sørg for at få kvittering.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Leneka Se meddelelser
Jeg har desværre også været til rehabiliteringsmøde i Gentofte Kommune for 3 uger siden. Det var så forfærdeligt, så det har knækket mig fuldstændig. Havde indstillet mig til fleksjob, kan arbejde 15-19 timer pr. uge. De 7 personer havde på forhånd planlagt ress.forløb, det fornemmede jeg klart. Ingen fleksjob før ny arbejdsprøvning suk. Har været gennem 2 arbejdsprøvninger, som jeg ikke klarede på grund af stress og angst. Har intet hørt fra kommunen til samtale, har kun fået kopi af afgørelsen. Hilsen fra Lene
Kære Leneka

Det gør mig ondt at høre, hvor dårligt, du er blevet behandlet.
Forstår godt, at du er slået ud, men det er vigtigt, at du reagerer på den kopi af afgørelsen, du har fået. Se evt. mit svar ovenfor til Domesticus om partshøring/kommentering. Få evt hjælp til det.

Uanset hvad, er det ikke rimeligt at man er mere syg efter møde med kommunen end før. Hvis du magter det, skal du klage over, at tonen/formen på mødet har knækket dig. Meningen med rehabmødet er også at inddrage og lytte til borgeren. Hvis alt er afgjort på forhånd, giver mødet ikke mening. Jeg har selv klaget over rehab-teamet i Gentofte K med godt resultat. (De vil gerne fremstå som "pæne mennesker", og det gør indtryk, når borgerne klager over umenneskelig behandling, det opfattes som pinligt for kommunen). Hvis der ikke står en frist i afgørelsen, kan du sagtens sende dine kommentarer nu (jeg sendte efter ca en måned). Tag en bisidder med til næste rehabmøde. Jeg sender også lige en privat besked til dig.

Kontakt din praktiserende læge og få ham/hende til at notere, at du bliver syg og nedbrudt af rehabteamets behandling af dig. Og drøft med lægen om timetallet/belastningen i arbejdsprøvningen er sat for højt, siden du ikke kan klare det? Som jeg har læst det her på siden, kan man ikke få flexjob uden gennemført arbejdsprøvning.

Håber andre byder ind med rådgivning. Måske skal du starte din egen tråd (hvis du ikke allerede har).
Knus ❤️
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2016, 11:42   #17
Værdighed
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Værdighed er ny på vejen
Møde med rehabiliteringsteam

Hej med jer

Sidder og læser og læser her i tråden for at få indblik i, hvad jeg har i vente til det kommende møde ... Bliver mere og mere nevøs. Skal til møde med R-teamet i denne uge. Og har mistet tilliden til systemet gennem årerne.. og jeg er nok heller ikke den eneste med denne følelse af afmagt og frustration.

Er der nogen der ved om det er tilladt at optage samtalen?

På forhånd tak.

Værdighed
Værdighed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2016, 12:26   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er der nogen der ved om det er tilladt at optage samtalen?

Du kan prøve at læse praksisnyt nr 54 fra DUKH

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...inde-sted/view
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2016, 12:32   #19
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Domesticus Se meddelelser
Jeg har nu hørt fra Rehab teamet der skriver:

"Du har d. 23.02.2016 været til møde med rehabiliteringsteamet, for at få en afklaring i din sag. Rehabiliteringsteamet har nu udformet en anbefaling (indstilling) og vi er klar til at træffe afgørelse. Inden vi træffer afgørelsen, har du ret til at komme med bemærkninger til vores anbefaling. Hvis du har bemærkninger til vores anbefaling, skal vi have dem senest d. 11/03/16."

Mit spørgsmål er: Er det vigtigt at komme med kommentarer på nuværende tidspunkt?
Selve det at anke afgørelsen er vel ikke det det samme som at komme med bemærkninger nu?

Jeg bliver stresset fordi jeg kun har en uge til at komme med bemærkninger og jeg fik skrivelsen fredag eftermiddag, lige før en weekend.

MistyMiss:
Der er sat hak ved at det er efter LAB §68, som kun for personer under 40 år (jeg er 55). I den lovgivningstekst du citerer står der så at ”Stk. 9. For personer over 40 år gælder stk. 1-7 tilsvarende”, jeg går ud fra det betyder at den paragraf gælder for alle?

Gana, du skriver:
”MEN der skal være en rimelig grund til at tro at et tværfagligt forløb vil kunne øge din arbejdsevne, og det er ikke nok at man tror noget, det skal begrundes sagligt!
og det skal faktisk begrundes i afgørelsen du modtager (om ressforløb).”


Men der er slet ingen begrundelse for det i afgørelsen!

Rehabiliteringsteamet vurderer ikke det nødvendigt at sagen skal genforelægges.
Ang tid til at gøre indsigelse:
Jeg kan huske at jeg læste et sted, at hvis man som borger ikke følte at man havde tid nok til at klage over en afgørelse ift klagefristen, kunne man kontakte dem man skulle klage til, og høre om man kunne få lidt længere tid.
Jeg kan selvfølgelig ikke lige finde den nu.

Men som jeg forstår det, er det en partshøring du har fået. Dvs de spørger om du har noget af tilføje til sagen.
Det kræver selvfølgelig at du bliver informeret om, hvilke oplysninger de overvejer at træffe afgørelse ud fra.
Prøver lige at komme med et eksempel:
En er udeblevet fra et møde, og modtager derfor en partshøring inden afgørelse om sanktion. I partshøringen beskriver de at de overvejer at sanktionere, grundet ubegrundet udeblivelse. Lad os så sige at vedkommende i dette tilfælde meldte sig syg, og har også gjort det skriftligt. Så kan vedkommende i partshøringen sige "jeg meldte mig syg, og havde derfor grund til udeblivelsen" og evt tilføje dokumentation på det.

Så det er lidt for at sikre, at de har alle nødvendige informationer, til at træffe afgørelsen ud fra.
Har du fået teamets indstilling? I min står der f.eks. hvad de mener ville være relevant i mit forløb. Hvis du har fået det, kan du evt argumentere mod det.

Grunden til at jeg tror det er en partshøring du har modtaget, er at de skriver: " Inden vi træffer afgørelsen, har du ret til at komme med bemærkninger til vores anbefaling." Så de har altså endnu ikke truffet en afgørelse der kan klages over.
Fra forvaltningsloven:
"§ 19. Kan en part ikke antages at være bekendt med, at myndigheden er i besiddelse af bestemte oplysninger om en sags faktiske grundlag eller eksterne faglige vurderinger, må der ikke træffes afgørelse, før myndigheden har gjort parten bekendt med oplysningerne eller vurderingerne og givet denne lejlighed til at fremkomme med en udtalelse. Det gælder dog kun, hvis oplysningerne eller vurderingerne er til ugunst for den pågældende part og er af væsentlig betydning for sagens afgørelse. Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse. "

Som jeg forstår det, skal de netop i partshøringen gøre dig bekendt med oplysninger og vurderinger de vil træffe afgørelsen ud fra.
Som jeg forstår det, er det teamets indstilling de træffer afgørelse ud fra. Så hvis du har fået deres indstilling, så er det den du skal "pille fra hinanden" så at sige

----

Ang det jeg skrev:
Alt det her med ressourceforløb, gælder også personer over 40 år.
Der er dog den undtagelse, at hvis man er over 40 år, er kun det første ressourceforløb "tvunget". Hvis de vil give flere, skal det være som et tilbud, som du kan sige nej til.
Så ja, første ressourceforløb gælder alle
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2016, 14:36   #20
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Det er en partshøring du har modtaget... og du kan godt bede om at få mere tid til at komme med dine kommentarer til en partshøring også. Det skriver du bare og beder om, men sæt selv en dato på hvornår du forventer at være klar med et svar. Feks en uge længere fremme.

Og ja - partshøringen her er ment som en "advarsel" om hvad afgørelsen kommer til at lyde på, nogen gange kan det være bedst at reagere på partshøringen, andre gange at vente på afgørelsen.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension