K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2010, 17:53   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Frk. Norden,

Jeg ville bare sige, at jeg er dybt imponeret over den kamp og den gejst du ligger for dagen. Du har skrevet en super indsigelse og det skal forhåbentlig nok gå, at du får forlænget dine sygedagpenge.

Jeg røg selv ud af sdp i 2007, men dengang vidste jeg slet ikke, at man under ingen omstændigheder "bare" kan være syg når man er på sygedagpenge. Det har så indtil videre kostet mig et par 100 tusinde, da jeg ikke kan få kontant hjælp, men jeg håber at folk der kan være berettiget til sdp. forlængelse var lige så kompetente som du og vil kæmpe for det.

Mht. din berettigelse i paragraffen omkring behandling og ventetid, så kan det altså ikke være meningen at det kun er transplanterede patienter der er berettiget i denne §. Vi psykisk syge, må jo også vente, hvis vi ikke har råd til at få psykolog behandling, for os gælder kun bruger betaling, med al respekt for transplanterede patienter.

Jeg håber det bedste for dig, nu bor du i Århus og tidligere i hus i Malmø, har du også hus i Århus eller bor til leje ? Håber bolig situationen er ok for dig.

Mht. til at kontakte øvre instanser, der ville jeg i dit sted indtil videre, koncentrere mig om min egen sag og går den ikke som den skal er det videre!. Selvom vi psykisk belastede tiltider føler os forudrettede, er det vigtigt at vi holder os til vores egen sag og får den cleanet. Politikkerne vil næppe på nuværende tidspunkt forstå dit metie hos dem, de vil måske mene at du blot kan tage et arbejde, men pas på dig selv og skån dig det du kan ikke mindst overfor dine egne tiltag.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 18:16   #22
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Enteneller

Tusind tak for dit dejlige svar. Det er så rart at vide at jeg ikke er helt skævt på den. Du skulle bare vide hvad jeg har skrevet. Er SÅ bange for jeg er gået over stregen, men lige netop idag har jeg haft overskuddet til at brokke mig lidt. Jeg er normalt en nikkedukke og er egentlig mega bange for konflikter, men dette syntes jeg bare kræver en kamp.

Forlænger de så ikke, har jeg i hvert fald kæmpet det bedste jeg har lært

Jeg bor nu i en leje lejlighed i Århus. Jeg måtte sælge min lejlighed i København med et underskud på 150.000. Det er også derfor jeg ikke kan låne mere i banken. De er jo ikke engang sikre på at jeg kan afdrage med den 1000'lap vi har aftalt

Jeg tror jeg vil følge dit råd, og holde mig til min sag for tilfældet og så vente med at råbe højt til de andre indstanser...

Som dig tror jeg heller ikke jeg kan få kontant hjælp, da jeg har boet i Malmö, men jeg er så forvirret efterhånden, så jeg kan ikke rigtig overskue alle regler og muligheder.

Vi psykisk syge har det ikke altid let, da man jo ikke SER vores sygdom... Og jeg er sikker på at jeg med min måde at formulere mig på og min kamp gejst OG med min unge alder, ikke har en chance for støtte eller forlængning...

Jeg håber stadig der er en enkelt eller to, som har så meget overskud og viden om vores system, som vil læse HELE min lange redegørelse. Der står selvfølgelig meget personligt i sagen, men det er jo ikke længere selve sygdommen det handler om, men behandlingen af personen med sygdommen

EE, one day we will be free
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 18:41   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Frk. Norden,

Man skal selvfølgelig også passe på hvilke tillægs ord, man ligger i sin klage for sygedagpenge loven er nu engang som den er. Jeg kan godt se at det handler om at få folk videre, men i min sag havde jeg intet begreb om at de var ud at sdp, hvis ikke man kunne job prøves og det endte en psykiater, desværre rigtigt nok, med at konstatere at det måtte jeg ikke.

Jeg fornemmer at du har styr på det du har "gang i" og så kan du jo ikke andet end at se hvordan det går. Det, det handler om er at få livet til at fungere inden for de rammer vi har, jeg tror desværre ikke at det hjælper at klage, eller gå til øvre instandser, ofte tværtimod.

Kan du søge boligsikring, hvor du bor nu ?. Ved ikke om du har børn, for det er jo ofte alt afgørende. Mht. midlertidig pension, der kan jeg sige dig at det er ofte forbeholdt transplanterede patienter, dette har jeg fra min faglige koordinator fra min sag.

Hold dig til sdp. forlængelse, men følg din "tråd", for psykisk, kan vi være mere rystet end vi selv tror, jeg taler af erfaring, tiltrods for at jeg ofte er den der tror at jeg kan klare "det hele". Måske er du lidt som mig ?. Pas på dig selv.

Kh.EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 18:51   #24
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg får boligstøtte som det er nu, men skal jo ud og "finde" penge, hvis jeg blir smidt af sygedagpengene...

Åh, jeg hører jo hvad det er du siger, men DAMN, hvor ville jeg bare gerne vinde dette her Og JO, jeg minder jo en del om dig
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 18:55   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det tror jeg også med mine bedste intentioner at du gør. Hvad faen, er det også for en lov vi har, når jeg er nede har jeg sku ikke energi til at kæmpe, som du gør. Der er ikke noget at sige til at folk går fra hus og hjem og bliver hjemløse.

Jeg håber det bedste for dig, selvom jeg ikke aner hvad DUKH er.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 18:59   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det tror jeg også med mine bedste intentioner at du gør. Hvad faen, er det også for en lov vi har, når jeg er nede har jeg sku ikke energi til at kæmpe, som du gør. Der er ikke noget at sige til at folk går fra hus og hjem og bliver hjemløse.

Jeg håber det bedste for dig, selvom jeg ikke aner hvad DUKH er.
DUKH er Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet...



http://www.dukh.dk/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 19:46   #27
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Ja jeg VED endnu ikke om de kan hjælpe mig, så det skal blive spændende at snakke med dem i morgen. Deres eventuelle tips vil jeg jo kunne nå at få med i mine indsigelser :-)
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 19:50   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Frk. Norden, hvis du ikke har fået talt med Dukh om din sag førend i morgen, så tror jeg altså ikke at du skal forvente ret meget af dem sådan som i morgen, hvor det er første gang du møder dem.

Jeg havde i 2006 haft en del møder med min fagforening Hk, som jeg havde havde igennem 14 år og de havde ikke mange gyldne ord at kaste i kampen. Jeg håber naturligvis det bedste for dig i morgen hos Dukh, men forvent ikke at det er dem er lige redder dig på målstregen, tro på dig selv og lad os håbe at din egen sag er nok i sig selv.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 19:54   #29
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg tror du har HELT ret Enteneller.

Jeg håber måske mere på at få en fremtidig sparringspartner over for kommunen. Og siger DUKH imorgen at kommunen har gjort hvad de skal, Tjaa, så er jeg jo lige så vidt som jeg er nu
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 15:55   #30
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
PUUUUH HA, hvor er jeg bare nervøs nu!! Jeg har netop indsendt indsigelse.

Jeg fik rigtig god hjælp af DUKH og endda med nogle ting jeg ikke var klar over, så er spændt på begge kommuners reaktion.

Shiiiiiiiiiiit, mit hjerte klapper og sidder i halsen af mig, jeg ryster og har ISkolde og blå fingre....

Nu har jeg i hvert fald kæmpet kampen om de "latterlige" småkroner jeg får i sygedagpenge... Tænk at det skal være så hårdt at være syg - hahahaha

Tusind tak til ildsjælene på k10 for jeres hjælp. Heidien, bla. din mail var GULD værd for mig

FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre KattenJames De Unge 11 07-08-2013 12:00
Hvordan skal jeg gøre? mhn Spørgsmål ang fleksjob 4 25-10-2011 12:55
hvad skal jeg gøre logan Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-05-2011 15:48
Hvad skal jeg skrive.... Susanne2412 Alt det andet 3 29-11-2010 13:08
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension