K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2018, 11:43   #1
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Hej på K10

Jeg ved ikke helt om det er det rette fora, men håber i har erfaringer alligevel.

Efter lang tid med sygdom (kræft) har jeg endelig får pension (under 40 år) og kan derfor endelig se mulighed for at afdrage på min gæld.

Jeg kan godt regne ud at det smarteste er dem med de dyreste renter først (og ikke fx skattegæld).

Men hvordan får jeg overhovedet et overblik? Altså selom jeg får førtidspension er det jo ikke uanede mængeder jeg kan afdrage med.

Jeg har lige prøvet at ringe til et par inkasso firmaer og det var også fint med dem, men jeg kan da ikke huske om der er FLERE.

/muligvis begyndende demens ;(

Jeg er kommet ud af hjemløshed og dermed meget turbulent økonomi, hvor regninger var en by i rusland, og vil gerne have rettet op på det, men jeg kan ikke rigtigt på at overblik over det hele?
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2018, 11:51   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
https://gaeld.taenk.dk/
Måske kan de hjælpe
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2018, 11:54   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Hej på K10

Jeg ved ikke helt om det er det rette fora, men håber i har erfaringer alligevel.

Efter lang tid med sygdom (kræft) har jeg endelig får pension (under 40 år) og kan derfor endelig se mulighed for at afdrage på min gæld.

Jeg kan godt regne ud at det smarteste er dem med de dyreste renter først (og ikke fx skattegæld).

Men hvordan får jeg overhovedet et overblik? Altså selom jeg får førtidspension er det jo ikke uanede mængeder jeg kan afdrage med.

Jeg har lige prøvet at ringe til et par inkasso firmaer og det var også fint med dem, men jeg kan da ikke huske om der er FLERE.

/muligvis begyndende demens ;(
Som en start er det vigtigste at du laver et budget, hvor ALT er med. Udover de faste udgifter skal du anføre alt du ved kommer, så som tandlæge, frisør, julegaver, reperation af cykel, ja ALT. Desuden sætter du et beløb til uforudset udgifter og kostpenge.
Således kan du klart se hvad du har til kreditorerne.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2018, 12:18   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Prøv at kigge på din årsopgørelse, for mener de fleste lånefirmaer idag automatisk oplyser skat om renterne du betaler, mener der et sted på årsopgørelsen er en knap ifm fradrag der handler om hvor får skat oplysningerne fra og så burde hvertfirma stå som har indberettet at de har krævet renter fra dig

Fandt lige dette: http://skat.dk/skat.aspx?oid=2234769

& dette: http://www.budgethuset.dk/saadan-fin...-gaeldsposter/
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 08-06-2018 kl. 12:20.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2018, 17:26   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
På skat.dk kan du få det fulde overblik over, hvilke beløb dine evt kreditorer har indberettet som udeståender. Du kan så se den enkelte kreditor.

En god ide først at tage fat i skat, da de som de eneste har lov at modregne fx overskydende skat i dit udestående.
Har du lavet aftaler med dine private kreditorer og ikke med skat, kan du komme ud for, at du betaler dine egne aftaler og skat så derudover selv tager noget af deres udestående.
Kan være surt.

God ide derefter at tage de dyreste kreditorer først.
Du får først det skattemæssige rentefradrag, når renterne er betalt til kreditor.
Rentetilskrivninger, der ligger mere end 3 år tilbage skal slettes.

Der er flere gratis gældshjælp. Prøv dem. De professionelle kan have rimelig pebrede priser og ikke nødvendigvis et bedre resultat.

Held og lykke..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2018, 21:22   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
http://www.socialeretshjaelp.dk/Gæld...ning.2023.aspx

Den Sociale Retshjælp har jeg gode erfaringer med.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension