K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2010, 22:08   #21
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Hvis ikke du har bedt om det, så bed om aktindsigt lige med det samme, så kan du se hvad der er tilføjet i din ressourceprofil.

Det eneste du har skrevet under på er så det du selv har lavet. Alene der har de begået en fejl.

Men brug formularen her på siden og bed om aktindsigt, de har herefter 10 kalenderdage til at sende papirerne til dig, gør de ikke, så ryk for dem. De skal begrunde hvis ikke du modtager papirerne indenfor de 10 kalenderdage!

Du kan læse mere her, hvis du orker
Forvaltningsloven
http://www.socialjura.dk/index.php?i...8b6318b6a#6921

Og vejledningen til forvaltningsloven:
http://www.socialjura.dk/index.php?id=2479#13076

I forvaltningsloven står også omkring partsrepræsentant (man giver fuldmagt til at en anden kan gå ind og "overtage" ens sag og træffe beslutninger på ens vegne) og mange andre gode ting i den forbindelse.

Der er ufatteligt meget læsestof omkring hele dette område og man bliver næsten bims af at læse alle de lovtekster og vejledninger, men noget af det kan være nyttigt.

Florkens link til arbejdsevnemetoden er heller ikke af vejen, det er skrevet på et mere forståeligt sprog og samtidig er der henvisninger til de love der gælder på området:http://www.bm.dk/Sitetools/~/media/B...ode_pjece.ashx

Ja, det var en hel bunke links og de kan i sig selv være uoverskuelige.

Det kræver virkeligt sin M/K at være syg i vores lille land og der er vist flere af os som efterhånden har en ret stor viden om lovgivningen, selvom det jo ikke burde være nødvendigt


AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 22:33   #22
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ang smerteklinik er kun noget at varm anbefalet herfra da jeg var på en var det lige folk kom i kørestol og sprang ud da de skulle hjem uden kørestol hvis du ikke har været sådan et sted er det en ide at prøve jeg fik meget ud af det lige fra papir fra pys osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 00:05   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Julca.

Jeg ved at du har kikket i min tråd, og håber at du finder noget brugbart, ellers er du velkommen til at skrive privat.

Din sag er stort set ligesom min.

jeg fik efter 3 indstilling, af sagsbehandler, endelig medhold i Statsforvaltningen.

Så det kan lykkes, bare klø på, få hjælp hvor du kan mv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 11:24   #24
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Hej igen alle sammen.

Åhh hvor jeg dog er glad for i tager jer sådan tid til råd og støtte. Kæmpe kram til jer alle herfra.

Jeg har såmænd aktindsigt, men min sagsbehandler husker aldrig at sende de nyeste papirer. Så jeg har i dag bedt om at få alle papirerne fra Egen læge, Reumatologisk afdeling, Jobkonsulenten og lægekonsulenten.

Der kom et brev igår med side 4 og 5 fra lægekonsulenten, men ikke side 1, 2 og 3, og kunne se i begyndelsen af side 4 at jeg ikke har fået alt derfra heller. Ligeledes kunne jeg så læse mig frem til i samme dokument at jeg heller ikke havde fået det nyeste fra Reumatologisk adeling. Så nu har jeg bedt om det hele.

Klagen komme rtil at indeholde det hele, også den kæmpe fejl med ressourceprofilen. Jeg har IKKE godkendt/skrevet under på noget som helst, det var jo meningen at hun skulle have sendt den til mig. Så det kommer også med klagen.

Jeg er så glad for at høre at det godt kan lade sig gøre, og jeg er mere end glad på jeres vegne hvor det er lykkedes for. Det kan give os andre håb.

Jeg har min mor og to af de mest vidunderlige mennesker som kommer til at være mine partsrepræsentanter på det møde, så jeg er ikke alene. Disse to mennesker kommer hele vejen fra sjælland til Nordjylland for at hjælp mig. Er der nogen der ved om der er et max antal at man må have med til det møde? For jeg har min egen læge som måske gerne vil med til det møde også. Jeg skal ind til ham i dag for at få ham til at skrive endnu mere omkring smerteklinikken og medicinen.

Superkok: Som jeg også skriver har det hele tiden været planen jeg at skal på smerteklinik, og at det er noget jeg ser frem til. Men som jeg også skriver og som egen læge, reumatologisk afdeling og psykiateen skriver kan de intet gøre for mig smertebehandlingsmæssigt. Alt der prøvet og der er ingen chance overhovedet.Men det de kan for mig er jo at gå ind og støtte mig psykisk og give redskaber til hvordan jeg kan leve bedst mulig måde med smerterne. Jeg kommer til at været i stærke stærke smerter for resten af mit liv, og de bliver nok enda værre jo mere og mere skade mine sygdomme gøre på min krop. Så det vil virkelig kunne gøre en forskel psykisk. Men pointen her er at det ikke er et smertebehandlingsforløb men et smertecooping forløb, og det samt alle lægernes vurderinger har kommunen valgt at ignorere. Men du kan tro jeg ser frem til at starte op derinde.

Medicinen som psykiateren foreslog som et alternativ til min morfin kommer af at jeg så har noget at skifte med, Morfin er meget kras og kan ødelægge mere end det gavner med tiden samt jeg skal have mere og mere af det. Så derfor kom han med det forslag til en alternativ, men det er langt fra sikkert det vil virke og det vil underingen omstændigheder betyde bedre smertedækning, som der igen er dokumentation på.

Kom i tanke om at hun også nævnte at jeg jo havde så mange ressourcer???????????????Øhhh så jeg skal nu straffes for at have haft taget nogle uddannelser og for at jeg har haft en høj arbejdsmoral. Men hvilke eksakte ressourcer hun henviser til ved jeg jo ikke da jeg ikke har godkendt rp´en.

Forresten, når jeg selv sammensætter den her §17, er det så oensinsnævnet jeg skal adressere den til eller hvad? Jeg skal aflevere den nede i borgerservice og så få en kvittering ikke?

Klagen til borgmesteren, kommunalbestyrelsen og byrådsmedlemmerne skal vel vedlægges §17 ansøgningen ikke? Så de kan se hvilke fejl der er lavet.

Jeg er igang med at prøve at få et overblik over det hele, over hvad der skal gøres, indhentes, skrives i klagen, og papirer der skal i §17 ansøgningen.

Popiae: Ja din sag minder meget om min og du kan tro jeg kan bruge dine tråde og indformationer til noget, og jeg er SÅ glad for din hjælp. Du hører ret sikkert snart fra mig:-)

Og ja, bede om hjælp er hvad jeg er nødt til nu, og sluge den forbandende stolthed. Jeg håber bare så inderigt at når jeg forhåbentlig en dag for fred at jeg kan hjælpe andre på samme måde som jeg er blevet.

Danmark skal råbes op, og jeg håber lille mig kan være en hjælp på en eller anden måde. Men lige nu er jeg nødt til at bruge den lille energi på at kæmpe alt hvad jeg har lært.

Tak igen alle sammen for alt jeres hjælp, kan ikke sætte ord på hvad det gør for mig. Det gør jeg lige får lidt til at kunne komme igennem det her. Tak
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 11:37   #25
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
godt at høre, julcha, at du er lidt oven vande igen -og SÅ skal der kæmpes

Lyder som om du har fået fat i en pejlesnor for hvad og hvordan du/i vil gøre så det er bare med at komme i gang.

Mange tanker med mottoet:
"vi overgir os aldrig og vi tar ingen fanger!" -dét motto tror jeg godt dine venner kan huske -og ps: hiiiiils, de to skønne vidunderlige mennesker



ps: husk også at indhente papirer på den tildelte hjemmehjælp etc, fra den afdeling, det skal jo også med i din rp mm!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 08-09-2010 kl. 11:39.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 11:57   #26
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Det er bare så godt du er kommet ovenpå igen og klar til at KÆMPE FOR DIN RET.

Hvor er det flot du får så meget støtte og godt de kommer helt fra Sjælland for at være bisiddere......tror ikke der er et max antal man må have med....

Jeg har haft egen læge, en fra min fagforening og en god ven med til mine sager, så måtte man bare flytte hen, hvor der var plads til flere mennesker.

Og ang smerteklinikken, som du siger det fjerner jo ikke dine smerter, men de kan lærer en at accepterer( hvis man kan det) at man har smerter, og man får gode redskaber, så man lærer at sige fra og ikke kører sig total ud på et sidespor og skal kæmpe endu merer for at komme op igen.......håber det er Ålborg smerteklinik du skal på. De er rigtig gode.

Ser frem til at høre, hvad der sker i sagen.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 13:20   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Julcha, hvis nu at kommunen snøvler i det, og ikke sender dig aktindsigt m.m. rettidigt, så har du ret til at få udsat mødet og forlænget ankefristen.

Jeg mener, at der er noget med, at kommunen skal orienteres om partsrepræsentant inden mødet, bare lige for god ordens skyld.

Ja, jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du har mange ressourcer.
Bare man har et godt hoved, så er man (set med kommunale øjne) smækfyldt med ressourcer, og så er de totalt blinde for, om de ressourcer kan bruges til noget.

Kroniske smerter påvirker hovedet, i en grad så man har svært ved at tro det hvis man ikke har prøvet det.

§17 ansøgningen aflever du bare i receptionen, og ja, du sørger lige for kvittering på, at du har afleveret den. Meget vigtigt.

Jeg mener ikke, at du skal lægge din §17-ansøgning sammen med klagerne, men du kan jo fint gøre de forskellige opmærksomme på, at du har set dig nødsaget til, at søge en §17.

Og hvis/når først du har tjek på (via aktindsigt) at der ligger det i din sag, som der skal til for at få en §17 igennem, så skulle det ikke være nødvendigt at aflevere nogle papirer sammen med ansøgningen.

Hvis du derimod har konstateret (via aktindsigt) at der er akter der mangler i din sag, så fremskaffer du akterne og afleverer dem på kommunen, selvfølgelig mod kvittering, og ikke nødvendigvis sammen med §17-ansøgningen.

Hovedsagen er, at du, ved hjælp af kvitteringer og modtaget aktindsigt, kan bevise, at de relevante akter findes i din sag, at du kan bevise at der er hvad der skal være for at få fp'en igennem.

Jeg ønsker dig meget held og lykke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 14:40   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Julcha,

Hvor er det godt at høre at du er i tvivl om du har for mange venner/ familie der må komme med til mødet, jeg ved ikke hvor mange der må komme med, men spørg evt. på kommunen, eller vent på nogle K10 bud.

Jeg vil bare lige sige til dig at hvis dine deltagere ikke har været med på sådan et møde før og gerne må udtale sig, så er det vigtigt at de ved at kommunen er fuldstændig ligeglad med hvad du fejler og hvor dårligt du umiddelbart har det. De går op i hvad du kan præstere, så hvis du har en "dårlig" arbejdsprøvning (det husker jeg ikke), så er det det de skal køre på og så kan det tilføjes at du evt. blev mere dårlig heraf.

Jeg har haft en veninde med som bisidder i et af mine møde med min første sagsbehandlere og det var så jeg krummede lidt tæer, for "allerede" dengang vidste jeg jo godt hvordan systemet "arbejder", hvor andre "normale", vores dejlige venner og familie, stadig tror at man ser på hvor syge folk er. Dog skal det naturligvis også løftes op i øjen højde at alle behandlingsmuligheder er UDTØMTE og at din(e) lidelse(r) er varig(e).

Held og lykke med klagen og mødet.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 21:49   #29
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Buster: Jeg er sikker på jeg skal hilse igen Ja de er dælme dejlige, selvom de ikke vil høre på det.

Suncil: Ja det er nemlig Aalborg jeg skal på, har kun hørt så mange gode ting derfra og jeg ser virkelig frem til det må jeg indrømme, da, som i alle ved, det er SÅ hårdt at leve med de dumme smerter. Jeg lover at jeg uanset hvor få kræfter jeg har, vil opdatere jer herinde med det seneste nye. Måske kan andre jo bruge mine erfaringer til noget.


Vovse: Nå okay, ja for jeg bad første gang om aktindsigt for lidt over et år siden og jeg har siden da selv skulle sørge for at få de nyeste papirer. Det kommer med i klagen.

Mht §17 ansøgningen, har jeg valgt ikke at stole på at rådgiver lægger alt det vigtigste i den, så jeg sammensætter den selv, simpelthen. Det vil sige alle lægepapirerne, fra egen læge, reumatologisk afdeling og psykiater. Bevillingspapirerne omkring hjælpe midler også selvfølgelig. Min egen læge som jeg var inde hos i dag er gået med til endnu en gang at skrive en form for sammenfatning hvor han igen kommenterer smerteklinikken og det alternativ til morfinen og hans mening om det som han så sammenfatter med de andre lægelige dokumenter (han har jo fået kopier fra reum. afdeling samt psyk.) Så jeg har endnu et dokument på at det ikke kan påvirke min funktionsevne på nogen måde.

Psykiateren prøver jeg også på at få til at komme med endnu tilføjelse hvor han igen igen uddyber det hele. Og så også rp´en. Samt klagen vil jeg også sende med så de kan se hvad og hvorfor jeg har klaget over. Så eg går udenom rådgiver her. Så er det stadig inde ved receptionen jeg skal aflevere §17? Eller er det pensionsnævnet, beskæftigelsesankenævnet eller hvad?? Jeg blev rådet til selv at sammensætte sagen for at sikre det hele var med. Rådgiver behøver da ikke være indenover når det er §17, det er jo borgeren der selv søger, frem for at §18 er rådgiveren. Eller er jeg gal på den???

Enteneller: Ja det er simpelthen fantastik. Jeg har været mutters alene de sidste 5 år af mit liv med undtagelse af min dejlige mor. Så kommer jeg på K10 og møder disse to skønne skønne mennesker som jeg plejer at kalde for mine bonusforældre efterhånden. Og de tilbyder at de kommer. Min geniale læge der i dag sagde ja til at komme med på mødet fortjener godt nok også en kæmpe tak. Utroligt at han sagde ja, kan stadig ikke forstå det. Og så kommer min mor med Tak er et fattigt ord.

Det du skriver mht mødet har jeg lige skrevet ned. Lægen, og Hyanna og Viper er jeg sikker på er med på hvad der skal ske. Men min mor og jeg er rookies her, så det har vi bestemt taget til eftertragtning.


Modtog i dag ressourceprofilen, og hold nu fast. Der står i brevet at de påtænker at stoppe min revalideringsydelse d. 19.09.10. Hvilket vil sige §17 skal afleveres inden den dato, så jeg bliver låst fast i min revalideringsydelse indtil der foreligger svar på ansøgningen ikke?

Derudover stod der at såfremt jeg har noget at tilføje rp´en skal det ske inden d. 13.09.10, hvilket vil sige på mandag. Er det ikke en lige lovlig kort tidsfrist???? Nå pyt.
Men nu kommer det sjove. De har truffet afgørelse om at indstille mig til fp INDEN jeg havde fået muligheden for at kommentere på rp´en, så rp´en var ikke blevet godkendt da de holdte mødet. Derudover kan jeg se at nogle af punkterne er skrevet d. 07.09.10, hvilket vil sige dagen EFTER mødet. Som jeg kender min initiativløse rådgiver så har hun bare gengivet hvad de andre har sagt til det møde, frem for selv at vurdere. Så dette kommer bestemt med i klagen. Det kan da ikke være helt lovligt vel?

Skal i lige høre et lille udpluk???

Taget fra punkterne: den samlede rp og arbejdsevnevurdering:

Der er behandingsmuligheder med henvisning til forløb på Smertecentret samt ændring i medicineringen. xxxxx kan forhåbentlig via forløb på Smertecentret få et mere positivt syn på hendes fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet.

Det vurderes at der er behandlingsmuligheder som ville kunne forbedre funktionsevnen.

Det vurderes ikke på nuværede tidspunkt at der er grundlag for at igangsætte revalideringsmæssige foranstaltninger i forlængelse af nuværende praktik som udløber d. 19.09.10. Når der har været igangsat forløb ved Smertecentret og ændring i medicinen er det formentlig muligt at vurdere om der evt. vil kunne iværksættes et revalideringsforløb på ny, det vurderes dog at det formentlig vil blive af afprøvende karakter i form af et forrevalideringsforløb.

Jeg er uden ord. Den mest brugte sætning i min sag er at der er ikke flere behandlignsmuligheder. ALT er prøvet.

Nå, nu kan jeg ikke mere. Jeg får dæmle travlt de næste dage. Alt i mens mine smerter er ved at drive mig til vanvid. Sover ikke, spiser ikke, ja jeg er helt i en anden verden nu.

God nat alle sammen.
til hver og en af jer.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 22:07   #30
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Kender det kun alt for godt, men tanken om at de ellers vil løbe om hjørner med én og man bliver pisket mere rundt, det kan drive hjulene. Du skal så bare være forberedt på at du klapper sammen bagefter og give dig selv lov til at gøre det.

Jeg ville medsende kopi af det du lige har sat ind og stille spørgsmål om der har været en lægefaglig person med til dette møde, for det er uforståeligt at de ignorerer alle de lægefaglige oplysninger der ligger i din sag, som klart og tydeligt siger at der ikke er flere behandlingsmuligheder.

Og at det er besynderligt at de mener et postivit syn på livet er nok til at fjerne alle smerter, der må være noget både egne læge, psykiater og andre speciallæger du har været hos, ikke har kendskab til som mulig behandling i den forbindelse og hvis et positivt syn skulle være mirakelmedicin så er det da uforståeligt at man ikke giver den til alle kroniske smertepatienter landet over, så var de jo alle smertefrie og klar til at arbejde!

Det lyder altså lidt som dengang Claus Hjort m.fl. mente at hvis vi nu siger sygdom ikke findes, så har vi ingen syge mennesker!!!

Kommunen skal ikke orienteres om man tager en bisidder med til et møde, det har de ikke krav på. Derimod skal der være en skriftlig fuldmagt, hvis du vælger at lade f.eks. din mor føre din sag overfor kommunen, så bliver hun nemlig partsrepræsentant.
Mener at have læst et sted at man må have max. 2 bisiddere med, men spørg på kommunen hvor mange du må tage med!

Hvis du vælger f.eks. at lade din mor være partsrepræsentant, så skal kommunen sende papirer til hende fremover (bed i øvrigt om løbende aktindsigt) og samtidig skal de sørge for at du også får. I kan også i stedet vælge at breve sendes til dig, selvom hun har fuldmagten (det har vi nemlig bedt om i min datters sag *SS*)

KH
AM - der krydser for at du får papirarbejdet klaret og alt forløber som det skal

Sidst redigeret af Anne Mette; 08-09-2010 kl. 22:08. Årsag: glemte noget
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slidt og ved ikke hvad man skal gøre. Byggemand Bob Alt det andet 6 19-12-2012 19:41
Sygepengestop, ved ikke hvad vi skal gøre. JensJakob Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 01-03-2011 23:33
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05
ved ikke hvad jeg skal gøre nillee At søge førtidspension 11 04-02-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension