K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2011, 16:01   #1
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Yes Yes Yes

Ved ikke om jeg smider dette i den rigtige tråd. Har ikke været så meget herinde da jeg er kørt helt i sænk over kommunens aktiverings-cirkus.

Men, i dag har jeg fået det bedste julebrev jeg kan ønske mig.
Min sag har været oppe i pensionsteamet, og er blevet sendt videre til godkendelse i midten af januar.

Håbet er lysegrønt
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 18:04   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Tillykke med at være halvvejen, håber det går hele vejen.....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 21:03   #3
nolle123
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 37
Styrke: 13
nolle123 er ny på vejen
Stort tillykke, håber snart du når hele vejen igennem...

Jeg venter selv på svar dog med Fleks!!! Så venter i spæding og håberrrrr virkelig
nolle123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 21:10   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Håber det bedste for dig, men husk intet er besluttet før det er fastlagt.

Jeg fik selv afslag på pension efter indstilling iht. §18 i foråret, desværre, noget jeg slet ikke havde forventet.

Held og lykke til dig, kender følelsen når man er så tæt på afgørelsen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 22:51   #5
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Tak skal i have.

Det vil være "en kold tyrker" hvis jeg får afslag.

Jeg er kørt så langt ned at det med at jeg er et nervevrag når jeg venter på svar, har været helt ude af drift.
Burde egentlig være skide nervøs over svaret da det har tærret så hårdt på parforholdet med aktivering, at gemalen har sagt fra hvis ikke pensionen går igennem. Han har også dårligt helbred, men skulle gerne kunne holde de sidste 2 år inden han kan gå på efterløn.

Hvis pensionen ikke går igennem hedder det skilsmisse, hvilket jeg efterhånden har vænnet mig til tanken om, selv om det gør ondt.
Er allerede igang med at se på lejeboliger på nettet, så jeg er forberedt i forhold til afslag - det er nok at jeg bliver kørt endnu mere i sænk, manden skal have lov til at have et liv.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 18:07   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
Tak skal i have.

Det vil være "en kold tyrker" hvis jeg får afslag.

Jeg er kørt så langt ned at det med at jeg er et nervevrag når jeg venter på svar, har været helt ude af drift.
Burde egentlig være skide nervøs over svaret da det har tærret så hårdt på parforholdet med aktivering, at gemalen har sagt fra hvis ikke pensionen går igennem. Han har også dårligt helbred, men skulle gerne kunne holde de sidste 2 år inden han kan gå på efterløn.

Hvis pensionen ikke går igennem hedder det skilsmisse, hvilket jeg efterhånden har vænnet mig til tanken om, selv om det gør ondt.
Er allerede igang med at se på lejeboliger på nettet, så jeg er forberedt i forhold til afslag - det er nok at jeg bliver kørt endnu mere i sænk, manden skal have lov til at have et liv.
Sikke et pres du er under, jeg håber dog at I kan blive sammen når du får din pension.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 19:55   #7
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hobby4me

Hvor det dog lyder hårdt at dit liv hverken fungerer på den ene eller den anden måde.

Må dog lige spørge dig - hvorfor har aktivering dog taget så hårdt på dig og forholdet - er du ikke så god til at sige fra ?

Håber det bedste for dig - og at alt går glat igennem - både med pension og dit ægteskab
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 00:14   #8
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Jeg er ikke god til at sige fra, og har aldrig været det.

Blev sygemeldt i 2002, visiteret til fleksjob i 2003 og fik straks fleksjob.

Desværre var misundelsen for stor blandt kollegaer, så jeg blev mobbet ud efter 3½ år, men skulle have sagt fra længe før.

Herefter 4½ år i aktivering - 1 år hvert sted. Hver gang sagde anden aktør at det er en pension du skal have, selv min egen sagsbehandler nåede dertil i januar i år, men der skete intet. Den sidste aktivering var i kommunens egen "virksomhed". De havde ikke skrevet et eneste ord ned om hvordan forløbet var gået ! ! !

Jeg kunne ikke kapere den sidste aktivering. Græd før, under og efter aktivering hver dag, men sagsbehandleren forlangte at jeg skulle fortsætte og min læge kunne ikke se det var et problem. Lå blot på sofaen når jeg kom hjem. Efter sagsbehandlers udmelding om pension, ventede og ventede og . . .
Efter sommerferien trak jeg mig op og kontaktede min fagforening og bad om hjælp til selv at søge pension. De mente at hvis jeg fik afslag ville kommunen sende mig til et sted for folk med psykiske problemer og jeg ville måske derefter blive tilkendt pension. Var hos psykiater for knapt 1 år siden på kommunens foranledning. Det var en god oplevelse, og han sagde/skrev at der var ikke mere tilbage i mig da hverdagen for mig selv og min mand var en kamp og tærrede dermed hårdt på de få kræfter jeg havde.
Sagde i fagforeningen at hvis kommunen forlangte "psykisk kursus" ville jeg ikke nægte, men kunne bedre se logikken i at søge pension og så få på skrift nøjagtigt hvad de manglede.
Der var dog ikke helt forståelse for at søge pension - de sagde: "du får alligevel dine penge og nu er du hjemme hele tiden". Mit svar var at det ville koste mit ægteskab hvis det fortsætter på denne måde. Manden har 2 kroniske sygdomme og skal passe et fuldtidsarbejde, så han kan ikke passe det hele derhjemme.

Så vågnede de op i fagforeningen og sagde at de nok skulle snakke for min sag med sagsbehandleren, hvilket lykkedes. De synes det var bedst at sagsbehandleren søgte pension, hvilket hun nu har gjort.

Oveni at min mand ikke havde mere overskud til at hjælpe mig, at fagforeningen ikke helt kunne se problemet og den evige jagt og manglende forståelse fra kommunen, var jeg så uheldig at have en læge der ikke bakkede mig op - tværtimod!
Eneste redningsplanke igennem det sidste år, var den ene gang hos psykiateren. Han forstod mig, uden at jeg behøvede at sige ret meget. Ellers har jeg følt mig som "Palle alene i verden" og kunne ikke tage mig sammen til at skifte læge.

Ovenstående fortæller kort hvorfor det hele er kørt fuldstændig af sporet.

Sidst redigeret af hobby4me; 19-12-2011 kl. 00:24.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 00:20   #9
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
det lyder som om at både dig og din mand har det hardt p.t. krydser fingre for jeg begge.

Er det sådan at hvis du ikke er i arbejdsprøvning og alt det andet - så kan du klare det derhjemme - så din mand kan "nøjes" med at gå på arbejde
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 00:28   #10
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Jeg kan ikke klare det hele herhjemme - langt fra. Har desuden alverdens tekniske hjælpemidler i køkkenet.

Men bare det at jeg kan finde ud af at gå og rydde lidt op, smøre madpakke, starte vaskemaskinen,
komme i bad hver dag og især at kunne tørre mig selv efterfølgende, læse en bog, gå en tur og lave lidt
hobby giver et mere positivt menneske og dermed overskud til at snakke med manden om hans problemer
og dermed give ham lidt overskud.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension