K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2010, 16:12   #1
maltheemily
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2010
Indlæg: 11
Styrke: 15
maltheemily er ny på vejen
på vej mod flexjob forhåbentlig

Hej.

Jeg er i min forhåbentlig sidste jobprøvning. Jeg er på revalidering og i mine papiere står mhb på ordinært arbejde fuldtid. Sidste møde med min sagsbehandler sagde både hun og jobkonsulenten at de godt ved det er usandsynligt og at flexjob er mere realistisk. Jeg ved de kan visitere til flexjob direkte fra revalidering. Men hvad så, hedder det så ledighedsydelse eller hvad??? Jeg er berettiget til dagpenge hvis jeg vel og mærke kunne arbejde fuldtid.
Og det sted jeg er nu er jeg super glad for og kan overraskende nok holde til det stort set. Det er ved kommunen, på kontor. Hvor store er mine chancer for et flexjob der??? Og har i nogle gode råd til hvordan jeg evt kan få muligheden af at blive der??
Jeg døjer med gigt og har 16 timer på en 4 dages uge.

Mvh Marlene
maltheemily er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 19:05   #2
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
Hej.

Det er dejligt, at høre at du trives med jobbet.
Men du skriver:

"Jeg er på revalidering og i mine papiere står mhb på ordinært arbejde fuldtid."

Det syntes jeg du skulle sørge for, at sagsbehandleren får ændret ordene " mhb på ordinært arbejd" i forhold til de mål hun mener er realistiske ( mod flexjob )

Min personlige erfaring er i hvert fald, at min sagsbehandlig ændrede karakter
da jeg krævede overskriften ( målet ) ændret


Mvh LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 19:38   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maltheemily Se meddelelser
Hej.

Jeg er i min forhåbentlig sidste jobprøvning. Jeg er på revalidering og i mine papiere står mhb på ordinært arbejde fuldtid. Sidste møde med min sagsbehandler sagde både hun og jobkonsulenten at de godt ved det er usandsynligt og at flexjob er mere realistisk. Jeg ved de kan visitere til flexjob direkte fra revalidering. Men hvad så, hedder det så ledighedsydelse eller hvad??? Jeg er berettiget til dagpenge hvis jeg vel og mærke kunne arbejde fuldtid.
Du vil kunne komme på ledighedsydelse, når du kommer fra revalideringsydelse.

§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, mens de venter på et fleksjob. Det er en betingelse for retten til ledighedsydelse efter visitationen, at personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob

1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,

2) modtager sygedagpenge,

3) deltager i revalidering efter en jobplan efter § 27 og § 28, stk. 3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller


Citat:
Oprindeligt indsendt af maltheemily Se meddelelser

Og det sted jeg er nu er jeg super glad for og kan overraskende nok holde til det stort set. Det er ved kommunen, på kontor. Hvor store er mine chancer for et flexjob der??? Og har i nogle gode råd til hvordan jeg evt kan få muligheden af at blive der??
Jeg døjer med gigt og har 16 timer på en 4 dages uge.

Mvh Marlene
Såfremt du bliver visiteret som fleksjobber kan du jo spørge pænt chefen, om du har muligheden for at få en fast job hos dem. Du kunne også skrive en uformel ansøgning og aflevere det til chefen og fortælle, du søger, fordi du er glad for at være der. Nu kender de dig, så måske kan der være en chance. Men normalt skal de indenfor det offentlige indrykke en stillingsannonce, når der er brug for en. Men prøv alligevel, man ved jo aldrig. Jeg kender selv en, der var i arbejdsprøvning i kommunen og senere har fået fast ansættelse der som fleksjobber. Så det kan lade sig gøre....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 17:00   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Linus: Det er dog ikke sikkert at det er en god ide.
Ifm. revalidering, så er sigtet altid ordinært arbejde (med mindre man i forvejen er fleksjobbrerettiget), men man kan lave en "luk øjnene og håbe på det bedste" revalidering, især når sygedagpengene er i fare, eller hvis borgeren selv virkelig gerne vil.
Så KAN det jo godt være, at det så bliver en slags arbejdsprøvning til fleksjob, men det må man jo tage med.

Men du har også ret i, at der kan findes lumske sagsbehandlere, som under bordet lover fleksjob, men som ikke mener det i sidste ende.

Men kan i hvert fald sige, at jeg kender en del af den anden slags revalideringer, både i egen og andres kommuner, og at det er et problem, hvis der begynder at stå noget med, at man ikke tror på ordinært i sagen - for så har man faktisk ikke ret til revalidering mere.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 17:18   #5
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
Hej

"Linus: Det er dog ikke sikkert at det er en god ide."
"Men kan i hvert fald sige, at jeg kender en del af den anden slags revalideringer, både i egen og andres kommuner, og at det er et problem, hvis der begynder at stå noget med, at man ikke tror på ordinært i sagen - for så har man faktisk ikke ret til revalidering mere. "


Sorry - Du har selvfølgeligt ret

Men du har også ret i, at der kan findes lumske sagsbehandlere, som under bordet lover fleksjob, men som ikke mener det i sidste ende.

Og den type har jeg til gengæld set masser af - Det er derfor jeg er så
stor tilhænger af rene linier

SORRY
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 17:45   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Er jeg egentlig også Men nogen gange er det bedre at tie stille, både som sagsbehandler og som borger.

Så i sidste ende kommer det nok mest an på mavefornemmelsen ift. sagsbehandleren... Tror man, at man kan stole på ham/hende? Hvis man har den fornemmelse, så ville jeg vælge, i hvert fald i dette tilfælde, at lade troen komme sagsbehandleren til gode...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 04:26   #7
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
" Men nogen gange er det bedre at tie stille, både som sagsbehandler og som borger."

Tja - Nok sandt - Men temmelig sørgeligt.

"Så i sidste ende kommer det nok mest an på mavefornemmelsen ift. sagsbehandleren..".

Enig

MVH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 20:30   #8
maltheemily
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2010
Indlæg: 11
Styrke: 15
maltheemily er ny på vejen
Hej!!

Mht hvad der står i mine papirer, så har jeg en social rådgiver fra min fagforening med ved alle møder og hun ville råbe vagt i gevær, hvis det ikke er ok...
Jeg håber det ender som hun mener det gør, men ved også godt at intet er sikkert... Jeg føler bare jeg er tættere på en slutning end jeg har været før og er virkelig glad for mit nye jobprøvningssted og vil ønske jeg kan blive der, men det vigtigste er at flexjobbet falder på plads... Tak for svar alle og kom endelig med mere input hvis i har det.. Mvh Marlene
maltheemily er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension