K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2016, 12:12   #21
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144929
Hej
det link jeg har sat ind kræver såvidt jeg kan se ikke striber af dokumentation!
hvis du selv betaler de 600 kr og 35 procent af beløbet fra tandlægen
i en af mine tråde, hvis du ser under mit navn er der noget om det mit en veninde jeg har der fik hjælp.
det er da kun hvis du søger om hjælp til at betale din del af regningen de skal se om du selv har råd eller ej
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2016, 13:24   #22
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Ha ha, jeg spiste både lakrids og karameller, så jeg var åbenbart 100% sikker på,at den ville ryge ud grin

Lille update kom endelig igennem til kommunen.. de ville se 3mdr konto udtog plus alle vores udgifter og et overslag fra en tandlæge inden der kunne startes noget som helst jeg hader bare at lade kommunen snuse i ens privat liv, jeg har intet at skjule, men hader det bare alligevel plus at det tager så lang tid
Den dokumentation giver mening, ift at søge om egenbetalingen også
Blev der noteret på ansøgningen, at du ikke kun søger §82, men også §82a?
Som modtager af ressourceforløbsydelse, skal de sikre at du ikke har formue, ift §82a delen. Også selvom du ikke søger egenbetalingen.
Så de 3 mdr konto udtog, er for at se at man ikke lige har flyttet en formue kort tid før. De bruger det også til at se, at du ikke har andre indtægter end de oplyste
Det er irrelevant om du har handlet i fakta eller kvickly. Det er formuedelen og indtægtsdelen de er interesserede i
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2016, 21:34   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Lille update kom endelig igennem til kommunen.. de ville se 3mdr konto udtog plus alle vores udgifter og et overslag fra en tandlæge inden der kunne startes noget som helst jeg hader bare at lade kommunen snuse i ens privat liv, jeg har intet at skjule, men hader det bare alligevel plus at det tager så lang tid
Det kommer man ikke udenom når man søger om enkeltydelse.

Du kan også risikere, at de vil have deres chef-tandlæge (skole-tandlæge) til at se dine tænder, for at vurdere behovet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2016, 22:50   #24
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Principafgørelse om, hvad tandlægekonsulenter må og ikke må:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=176836
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 13:29   #25
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tusinde tak for jeres svar og hjælp her inde

Skylder at svare og komme med en update

Puhaa var endelig ved tandlægen igår og fik et kæmpe chok!

Jeg vidste at jeg skulle have lavet det hul,hvor jeg havde tabt den plump plus,at jeg kunne mærke et hul mere. Men han undersøgte mig og sagde stille og roligt,at " ja, du har jo et par huller vi skal have kigget på plus en tandrensning også skulle det være det " jeg blev glad for så passede min mavefornemmelse godt nok.
Jeg spurgte så hvor mange huller der var også siger han 7 huller! Jeg fik det rigtig dårligt og spurgte hvorfor jeg ikke havde mærket noget og hvordan kunne der komme så mange huller, når jeg børster tænder morgen og aften? Svaret var at pga det stærke smertestillende jeg er på,så mærker jeg det ikke plus noget af det jeg får, gør som jeg forstod det,at jeg havde nemmere ved at bløde og at det så nærmest er åben ned til mine tænder, hvor alt muligt kan trænge ind og sætte sig.
Og ang blodet har han ret, for det ligner det Stockholmske blodbad hver gang jeg børster tænder.
Regningen lød på 8800kr plus måske en rodbehandling

Jeg har lige været på kommunen for at aflevere de papirer, som jeg skulle finde frem og der jeg kommer derind, så skulle jeg udfylde endnu et ansøgnings skema, som kræver en masse info fra min kæreste også. Så må vente på hun får fri,så jeg forhåbentlig kan få styr på det sidste.

Hvis kommunen siger nej til,at hjælpe så jeg virkelig ingen anelse om hvordan,at jeg skal skaffe den slags penge
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2018, 16:10   #26
Siv40
siv40
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2018
Indlæg: 5
Styrke: 0
Siv40 er ny på vejen
Jeg følger med her. Tak for råd. Jeg har betalt min tandlæge regning selv på over 10.000
Tror I man kigger på ægtefældes indkomst? Ellers skulle jeg være berettiget udfra de regler i har vedhæftet. Er i ressurceforløb som svarer til kontanthjælp. Pga medicin bliver min tænder dårligere desværre.
Siv40 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2018, 16:15   #27
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv40 Se meddelelser
Jeg følger med her. Tak for råd. Jeg har betalt min tandlæge regning selv på over 10.000
Tror I man kigger på ægtefældes indkomst? Ellers skulle jeg være berettiget udfra de regler i har vedhæftet. Er i ressurceforløb som svarer til kontanthjælp. Pga medicin bliver min tænder dårligere desværre.
Hvis behandlingsforløbet overstiger 10.000 kr, skal kommunen forhåndsgodkende det, ift §82a delen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension