K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2013, 17:50   #1
100872
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
100872 er ny på vejen
Job i ressourceforløb ????

Hej

jeg er lige blevet tildelt et ressourceforløb på ca 2 år. Jeg er nu på sygedagpenge, men skal overgå til bistand her til sommer, da sygedagpengene ophører. Jeg har nu lidt arbejde ved siden af sygedagpengene, men hvordan er det med arbejde ved siden af ressourceforløb. Jeg kan ikke finde noget om reglerne. Håber der nogen der ved besked. På forhånd tak
100872 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 18:08   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det skal du tale med din sagsbehandler om.

Ressourceforløb tilbydes jo folk, så de på sigt kan komme i arbejde eller i uddannelse - folk er dem der ellers er i risikozonen for at ende på førtidspension.

Men spørg hvordan reglerne ser ud hvis du godt vil arbejde ved siden af ressourceforløbet, det har de helt styr på
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 18:17   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvad er formålet med dit ressourceforløb, for de tildeles normalt kun til folk hvor det er sidste udkald inden pension.

Du kunne bede om at få dine arbejdstimer med i forløbet, altså så ressourceforløbet var arbejde mm, så kan der jo ikke blive nogle problemer med det.

Jeg tror ikke du skal regne med at finde regler for sideløbende indtægt fra løngivende arbejde og dennes modregning i forhold til ressourceforløb, idet ressourceforløb er tænkt til mennesker der er i risiko for at ryge ud af arbejdsmarkedet og INGEN arbejdsevne har.

PS
Hvis du er tildelt ressourceforløb så skal du da ikke overgå til bistand til sommer, der er noget der ikke stemmer !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 20:04   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej man skal ikke på "bistand" hvis man med det mener kontanthjælp....

Man får ressourceforløbsydelse imens man er i ressourceforløb....og denne er ikke reguleret af ægtefælleindkomst og formue...

Der skulle være rig mulighed for at arbejde undervejs...ihvertfald hvis man skal tro på hele aftalen om disse ressourceforløb...

Det giver så bare ikke den store mening for mig...da man netop kun giver disse ressourceforløb til folk der ellers ville have fået en pension hvis det havde været sidste år.....eller er lige på vippen til den...og de kan som regel ikke arbejde...

Man skal have brugt alle muligheder inden for beskæftigelses området før man kan tildele et ressourceforløb...

Men da de lavede aftalen snakkede de om at der skulle være rig mulighed for at arbejde undervejs i et ressourceforløb...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 20:10   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
man kan så vende den om og sige
at hvis man har været i et ressourceforløb og man ikke skal have en pension
så er er det en succes for alle.
hvis man kommer tilbage på arbejdsmarkedet i en eller anden form
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 20:17   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan man sagtens sige....men så kan man også sige at de ikke har gjort deres arbejde ordentligt fra starten af....for det skulle de have fundet ud af via den alm beskæftigelses lovgivning...

Sådan som det er udformet....og når man først kan give det så sent i forløbet for borgerne....ja så er det desværre bare et opbevaringssted inden man giver en pension....

Man kan håbe at det ændre sig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 20:36   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg er helt enig med dig, at hvis man kan arbejde lidt på sygedagpenge
og hvis alle andre muligheder ikke er udtømte
så undre det også mig, at man bliver tildelt et ressourceforløb så tidligt i forløbet
men det er kommunen som har vurderet det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 20:40   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ja det lyder da lige lovlig "flinkt" fra kommunens side, med sådan et forløb, for hvad er formålet ?

Nå, men det får vi jo nok svar på når trådstarter kommer på banen igen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 20:55   #9
100872
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
100872 er ny på vejen
Min situation er den at jeg har været sygemeldt i ca 1,5 år. Jeg har fået konstateret fib i min krop, og har haft et krævende job i over 20 år. Jeg kan ikke arbejde som jeg gjorde tidligere da min krop har sagt stop. Jeg ville alt helst have et fleksjob så jeg ikke behøvede at arbejde så mange timer. jeg har været sygemeldt indtil nu - men er nu tildelt ressourceforløb. Jeg har ved siden af mine sygedagpenge haft nogle timer i en juniorklub som kender min situation og er meget forståelige, Jeg vil helst ikke miste mit job i juniorklub samtidig med resourceforløbet - men hvordan er det resourceforløb og job. Jeg søgt om fleksjob -men er blevet tildelt ressourceforløb -som teamet i kommunen sagde "der er flere krummer i dig"
100872 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 21:11   #10
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Har du under din sygemeldinger været i jobprøvning?? Er lidt nysgerrig da jeg selv har søgt om flexjob, men min sag har endnu ikke været for rehabiliteringsteamet.. Og jeg frygter for et ressourceforløb..
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension