K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2008, 19:13   #1
klarkurs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2007
Lokation: Jeg bor i Københavns Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 17
klarkurs er ny på vejen
Exclamation interviewperson til blad om 'anden aktør'?

Kære K10 (sygemeldte-ledige fleksjobber-almindelig arbejdsløse-kontanthjælpsmodtager eller andet)!
.
Jeg har fået henvendelse fra en journalist, som søger folk med erfaring fra sygedagpengeopfølgning/arbejdsprøvning/afklaring gennem 'anden aktør' (måske mest fra utilfredsstillende forløb?) til artikel i et fagblad for flere tusind jobkonsulenter! - Bladet hedder 'JOB SPOT'.
.
Jeg vil anbefale dig at rette direkte henvendelse til hende ret hurtigt, hvis du er frisk på at stå frem med dine erfaringer.
Nedenfor ser du hendes kontaktoplysninger:

Berit Andersen
KOMMa v/Berit Andersen

Kommunikation, journalistik, PR

Niels Hemmingsens Gade 20 B, Sidehuset 2. sal

1153 København K

Tlf. 3313 4544

Mo. 2811 4544

mail: [email protected]



Jeg håber at 'Nogen' vil henvende sig....så kan de lære om hvordan det er!



Allerbedste hilsner fra

Susanne


Susanne Kjær

www.CafeSygemeldt.dk
tlf. 22 39 07 17
klarkurs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 23:56   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Klarkurs og tak for tippet

Til jer andre, jeg vil høre om der er nogen af jer der er ved privat aktør som har lyst til at skrive og som evt har skrevet , hvis det er så er det måske lige en god ide at lade en bemærkning falde om det her i tråden, det ville jo være brand ærgeligt hvis der ikke var nogen der skrev fordi vi hver især sidder og tror at alle andre gør det , og ingen tvivl om at der er nogen jobkonsulenter der kunne have god gavn af at vide hvordan det er at sidde i systemet...

Jeg skulle gerne selv gøre det , men er ikke ved privat aktør,men overvejer nu alligevel at fortælle mit eget forløb her det sidst år så kunne de jo evt se forskellen på private aktøre og kommunale he he

Men syntes at det vigtigste må være at få den målgruppe der efterlyses på banen..

Så vil du skrive eller har allerede skrevet så giv lige et pip her i tråden
  Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 00:13   #3
klarkurs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2007
Lokation: Jeg bor i Københavns Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 17
klarkurs er ny på vejen
Hej-dien!
God idé! - Jeg synes det er vigtigt at komme på banen direkte til jobkonsulenterne - selv om temaet er 'anden aktør' så kan det formentlig give stof til eftertanke, uanset hvem der udsætter folk i en sårbar situation for utilstrækkelig eller ligefrem dårlig behandling!

SÅ henvendelse direkte til journalisten (gerne mange) og også en bemærkning her på K10 om henvendelsen!
fredagsnattehilsner fra
Susanne
klarkurs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 10:22   #4
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Nogen der ved hvad bladet "JOB SPOT" er for noget ?
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 11:40   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det står jo at det er et fagblad for jobkonsulenter..
men da jeg ikke er jobkonsulent, har jeg ikke læst det. men jeg overvejer at søge job som jobkonsulent, jeg har nemlig viden om at det umuligt kan være særlig hårdt, ej heller behøver man være klog. og jeg skal bare selv tilpasse mig med hvilepauser, skånehensyn, og selektiv arbejdsplacering.. og så måske søge en §§ 56 oveni..

ja, det er da hvad min jobkonsulent skriver..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 14:55   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
http://www.e-pages.dk/hk/15/ det er 1. udgave af bladet
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 17:03   #7
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Ok et blad udgivet af HK til den gruppe på jobcentrene der er organiseret der.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 12:04   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er der overhovedet ikke nogen der er friske på at svare på den her ?

Nå men så gør jeg det (skal bare lige have hovedet i gang ) men det er helt klart til et godt formål det samme gælder andet indlæg fra Klarkurs hvor hun beder om input , er der ikke nogen der har noget til den heller ? hvis man har noget men ikke bryder sig om at sende det ud i det åbne så kan man sende det direkte til de omtalte personer så det behøver ikke at være det der holder nogen tilbage , nu er der en chance for at få fortalt lidt bredre omkring de mange tåbelige feks arbejds prøvninger og komme med nogen gode ideer så fat lige tastaturet hvis du har noget ikk

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 15:38   #9
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg tror godt at, jeg kan fortælle dig søde Heidi, hvorfor jeg tror der ikke er nogen der svarer.

Jeg selv vil ikke svare fordi det ikke kan gøres anonymt, og uanset om det kunne det, ville jeg være hunderæd / paranoid.. for at evt. jobkonsulenter, ville kunne genkende min sag.

Jeg selv har i forvejen en anke kørende ang. ferieret, som ikke er blevet besvaret endnu, så jeg har rigeligt at se til, når jeg engang kommer til samtale med.. hvem det nu må være jobkonsulent?

Men hun kan jo evt. læse om mine første kommentarer under AS3, derfra gik det sq kun nedad, og jeg sendte 194 ansøgninger ( uopfordrede) men fik nada fleksjob af den grund, derudover var det spild af tid.. der startede hele tiden nye kursister op, der var hele tiden sygdom/ ferie fra rådgiveres side, vikarer o.s.v.

Vi / jeg kunne sidde i 1½ time ( var der 2½) og håbe på hjælp til at brevflette etc. på Deres web.direkt program.

Jeg fik dog det ud af det at: jeg fik lavet nogle bedre ansøgninger og kontakt til andre fleksere ( 4 styk) ellers var det rent til grin og spild af tid, energi og penge fra statens/ eu`s side.

mvh. Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 21:40   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, er ikke lige klar over om mit indslag kan bruges til noget som helst men kan da godt forsøge atgive et lille bidrag -så du ikke føler dig helt alene i verden, hejdien

Jeg har jo tidligere herinde på siden skrevet vores historie så må tilstå at den har jeg ikke så megt lyst til at gentage.
Hvis der decideret er brug for at vide hvordan det har virket med privat aktør i forhold til kommunal tja, så kan jeg godt fortælle lidt om det, hvis det er det der efterlyses.
Er lidt fatsvag for tiden(skyldes nok morfinen og vejrskiftet, tiligiv).

Min mand blev syg år 2000(sygemeldt) og derefter fulgte en del år med revalideringsforsøg og aktivering mm for derefter at blive tilkendt ftpension(meget kort version).

Generelt kan siges om både den kommunale men så sandelig også om den private aktør at hans oplevelser var at de ingen relevans havde for hans fremtid!
Han skulle ved den første aktør -lære at lave ansøgninger samt at benytte sig af pc! Skal lige tilføjes at min mand havde på daværende tidspunkt en uddannelse indenfor EDB(hed det engang) samt været på arbejdsmarkedet i ca 25 år.
Han blev IKKE spurgt om dette kunne bruges(for afklare men også nærme sig arbejdsmarkedet igen incl skånehensyn) men det var et system for et systems skyld.
Den næste aktivering(af os benævnt sådan men sidenhen af kommunen benævnt som arbejdsprøvning!) var et kommunalt samarbejde med en privat og igen, var det ingen succes oplevelse.
Han skulle lægge karklude sammen og stedet var at betragte som ren opbevaring for de "uønskede" og INGEN relevans i forhold til noget som helst.

Den tredje aktør var privat -altså han var henvist til denne via kommunens jobcenter - og det blev det bestemt ikke bedre af.
Jeg henviser til vores historie, for det vil være for omfattende igen at fortælle, men kort fortalt har vi intet positivt at sige om hverken de kommunale eller private aktører -JO én enkelt person fra AOF, og jeg siger en enkelt, udaf de ca 4 han mødte i dette regi.

Generelt bliver man mødt med mistro, en talen ned til, man ønsker tilsyneladende ikke at overholde rettigheder, aftaler mm -kort sagt, min respekt kan ligge på et meget lille sted for disse såkaldte konsulenter/aktører eller hvilken titel man nu foretrækker.

TOTALT MENINGSLØST CIRKUS. Har på ingen måde følt at noget af alt dette har været en hjælp(får grønne knopper når systemet siger hjælp) -tværtimod har det været et forhindringsløb uden mål!

Jeg/vi står gerne til rådighed med vores historie, kan det være til gavn for nogen som helst -og ikke mindst jobkonsulenter, for Gud forbyde det at de selv skulle havne i "møllen".

Blot min korte version og den står jeg/vi ved.

Mvh
Buster/merete og Peter
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 2 26-06-2013 11:29
Anden aktør JKR Spørgsmål ang fleksjob 11 29-01-2011 11:44
Anden aktør rose Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2009 22:51
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 15 21-08-2009 11:22
Anden aktør. Wersi 56 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-10-2008 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension