K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2011, 23:19   #11
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
vi har også billån over 150.000 kr det står i hendes navn men vi betaler begge lån
vi havde aldrig problemer.

kan ikke vente vi har fundet billiger hus . nemlig vi skal låne alle penge i bank også til udbetalint vi fik positiv svar fra banken.
hej dobar.

ang. det med dig og din kæreste og huskøb, må du hellere vente. da loven idag er sådan at hvis" du ejer noget af værdi på over 10.000 kr.
kan du ikke få kontant hjælp.

mvh. annech.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 23:24   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, det kan altid bedst svare sig at sætte sig for noget, hvor man sagtens vil kunne miste den enes indkomst...det giver tryghed i hverdagen, og så kan ulykker, sygdomme mm ikke slå én helt ud økonomisk.

Alt for mange er lidt for optimistiske, og pludselig, knald bum, så sker der noget man ikke lige havde regnet med.

Men ok, hvis huset er billigere end det i sidder i nu, og banken har sagt god for det, så er der vel nok regnet grundigt nok på både skrækscenarier og medgang?!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 00:06   #13
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej dobar.

ang. det med dig og din kæreste og huskøb, må du hellere vente. da loven idag er sådan at hvis" du ejer noget af værdi på over 10.000 kr.
kan du ikke få kontant hjælp.

mvh. annech.
jeg er ikke ejer vi låne alle penge og det er ikke nogen værdi.

min ven købte hus for 2 år siden han er pensoionist hendes koner er på konthj. så de har ikke noget problem med kommunen ang. kontanthjæ.

men jeg tænker at min kærestes navn står som ejer.

skal det gøre de ting med ejendomsmæglærne eller det skal gøre med banken. at min kærstens navn står som ejer men vi begge betaler lån.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 00:15   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er lidt kompliceret.

Hvis hun går fra dig eller er så uheldig at blive ramt af en meteor, så skal du stadig betale halvdelen af lånet, selvom du mister huset....

Når I betaler af på huset, så bliver der jo med tiden en friværdi... det er jo lige som formålet med at betale af..

Du bør jo sikre dig selv på en eller anden måde.... du må hellere prøve at høre en advokat, om der er nogle muligheder..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 00:27   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er vel bedst at det er din kæreste så der optager lånene og står som ejer - hvilket i bare ordner i banken og hos ejendomsmægleren......
Så kan i jo selv finde ud af hvordan i betaler af på lånene sammen.

Det hele må jo også bero på din kærestes økonom i virkelighedeni, da kontanthjælp ikke må/kan beregnes som fast løn, og som er noget af det mest usikre der findes. ET fejltræk hos dig, og de kan trække i kontanthjælpen mm.
Det er de færreste banker der overhoved vil regne noget somhelst ud, hvis der kun er kontanthjælp som grundlag. Du vil jo ikke have en jordisk chance for at afdrage såfremt din kæreste dør eller bliver uarbejdsdygtig - og banker gamler sjældent med den slags.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg satse på at få det hele i kærestens navn. Skulle forholdet briste, så kan kæresten så klare det hele selv. Hvilket du ikke kan.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 00:32   #16
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Hvis I begge skal stå for lånet og betale på det, så vil banken med meget stor sansynlighed forlange, at I også begge skal stå som ejere af huset.
Og det dur bare ikke.
Du må ikke købe hus på kontanthjælp, for kommunen definerer det sådan, at anskaffelse af fast ejendom er at "berige" sig, og det må man ikke kunne på kontanthjælp som er en midlertidig hjælp når man af forskellig årsager ikke kan forsørge sig selv i en periode.
Så hvis du er med til at købe hus og står som ejer, så ryger kontanthjælpen og så har du ingen indtægt at betale huset med ;-)

En anden ting er, at det også vil være en særdeles dårlig ide for dig, at din kæreste skal stå som aleneejer hvis du skal være med til at betale for huset.
For hvis din kæreste pludselig bliver træt af dig, så kan hun bare bede dig om at skride og du har i det tilfælde ikke ret til at få en krone, så kan du bare tage hvad der er dine egne ting og skride.

Ligeledes hvis det værst tænkelige skulle ske, at din kæreste kom ud for en ulykke og døde, så ville du heller ikke have ret til at blive boende i huset uanset hvor mange år I så har boet sammen og uanset hvor mange penge du så har været med til at betale, det ville være hendes arvinger der skulle have det hele, og det er du ikke når I ikke er gift, medmindre der laves testamente.
Og for at ugifte samlevere kan testamentere til hinanden uden det koster for vildt i arveafgift, så skal I have boet sammen i mindst 5 år
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 07:36   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja og udover at hendes arvinger så skal have huset... så skal du stadigt betale af på din del af lånet de næste 20 år.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 10:38   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tyder ikke umiddelbart på, at der i nær fremtid vil være nogen form for friværdi i et evt. huskøb. Friværdi er formue - gæld er det modsatte.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 11:53   #19
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Tyder ikke umiddelbart på, at der i nær fremtid vil være nogen form for friværdi i et evt. huskøb. Friværdi er formue - gæld er det modsatte.

Fast ejendom anses altid for at være formue.
Og at anskaffe fast ejendom betragtres som en investering for at binde en formue

Det er ikke hvor meget gæld der er i huset der tæller, men udelukkende det beløb huset er vurderet til og hvor meget det kan indbruinge ved salg.

Og kommunerne er bedøvende ligeglade med, om formuegrænsen på 10000 den udgøres af en bankkonto eller en bunke mursten i form af et hus.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 09:55   #20
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
selv om man er gift hæfter man ikke for hinandens gæld !
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension