K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2012, 11:50   #1
MiaNima
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
MiaNima er ny på vejen
Hjælp! 41000kr i Sygedagpenge!

HEj!
JEg har været sygemeldt og faldt for varighedsbegrænsningen for ca 1-2 år tilbage, jeg klagede over afgørelsen og mine sygedagpenge fortsatte. Jeg modtog så et brev ca 2-3 måneder senere hvor de skriver jeg uretmæssigt har modtaget sgedagpenge og derfor skal betale dem tilbage.
Jeg har så , pga jeg har været på kontanthjælp siden, ikke skulle betale tilbage.
JEg har født mit første barn i november (3 måneder siden) og flyttede i den fprbindelse fra vores lille lejlighed på vesterbro til et stor i hvidovre. Nu har jeg så modtaget et brev hvori der står at jeg skal betale 41000kr tilbage inden 10 dAGE. JEg har så kontaktet dem og svaret at jeg ikke har mulighed for det men meget gerne vil have en betalingsordning. De svarer så at de kan acceptere jeg betaler 2300kr pr md.. Jeg svarer dem at da jeg er på barsel og kontanthjælp har jeg ikke mulighed for at betale så meget af men at jeg gerne vil betale 4-500kr pr md indtil jeg er i job i nov/dec og så kan jeg betale mere af.
De skriver 2 gange at de kun kan acceptere 2300kr pr md da kbhs kommune kun kan lave betalingsordninger der strækker sig over 18måneder, Hvis jeg ikk ekan betake vil de overgå til skat og jeg skal i den forbindelse svare om det skal overgå til skat med det samme.
Jeg har så et spørgsmål som lyder på om hvis det overgår til skat, kan jeg så lave en betalingsordning med dem eller hvordan gør man? Overtager de ikke bare gælden?
Det er noget l*rt for jeg vil jo gerne betale med kan ikke 2300kr pr md!
Hvad skal jeg gøre?????
Hjæææælp!!!
MiaNima er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 11:53   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville lade det overgå til Skat...

Dem kan du lave en aftale med....hvor du laver et budgetskema så de kan se hvad du har af indtægter og udgifter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 12:18   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MiaNima Se meddelelser
HEj!
JEg har været sygemeldt og faldt for varighedsbegrænsningen for ca 1-2 år tilbage, jeg klagede over afgørelsen og mine sygedagpenge fortsatte. Jeg modtog så et brev ca 2-3 måneder senere hvor de skriver jeg uretmæssigt har modtaget sgedagpenge og derfor skal betale dem tilbage.
Jeg har så , pga jeg har været på kontanthjælp siden, ikke skulle betale tilbage.
JEg har født mit første barn i november (3 måneder siden) og flyttede i den fprbindelse fra vores lille lejlighed på vesterbro til et stor i hvidovre. Nu har jeg så modtaget et brev hvori der står at jeg skal betale 41000kr tilbage inden 10 dAGE. JEg har så kontaktet dem og svaret at jeg ikke har mulighed for det men meget gerne vil have en betalingsordning. De svarer så at de kan acceptere jeg betaler 2300kr pr md.. Jeg svarer dem at da jeg er på barsel og kontanthjælp har jeg ikke mulighed for at betale så meget af men at jeg gerne vil betale 4-500kr pr md indtil jeg er i job i nov/dec og så kan jeg betale mere af.
De skriver 2 gange at de kun kan acceptere 2300kr pr md da kbhs kommune kun kan lave betalingsordninger der strækker sig over 18måneder, Hvis jeg ikk ekan betake vil de overgå til skat og jeg skal i den forbindelse svare om det skal overgå til skat med det samme.
Jeg har så et spørgsmål som lyder på om hvis det overgår til skat, kan jeg så lave en betalingsordning med dem eller hvordan gør man? Overtager de ikke bare gælden?
Det er noget l*rt for jeg vil jo gerne betale med kan ikke 2300kr pr md!
Hvad skal jeg gøre?????
Hjæææælp!!!
Det med de 10 dage er kun et standart skrivelse. At du skal betale 2300 kr pr. måned, var det noget du fik pr. brev?
Så længe du er på kontanthjælp skal du klare den sag med kommunens opkrævningskontor og ikke med Skat.

Det med at kommunen laver betalingsordninger som kan strækker sig over max. 18måneder, kom til dig på skrift med henvisning til et bestemt paragraf?
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 12:46   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er helt korrekt at kommunerne nu kører med en 18 måneders afdragsordning. Kan man ikke betale inden for de 18 måneder, så bliver sagen overdraget til SKATS inddrivelsescenter.

Skats inddrivelsescenter tager sig nu af gæld til kommunen, licensrestancer, bødegæld mm.

Du kan lave en foreløbig afdragelsesordning med inddrivelsescentret, MEN du skal være opmærksom på, at de sideløbende kan kræve at de også kan tage en bid af gælden via din kontanthjælp, børnecheck mm. Alt dette kan man dog klage over, og såfremt du sender dokumentation på dine faste udgifter, så kan beløbet ligeledes sættes tilsvarende ned.....

Jeg ville lade det overgå til SKAT.

Ved ikke om du har været inde og tjekke din årsopgørelse for 2011 - der kan du se om du får penge tilbage. Har du overskydende skat vil de beholde det beløb til at afdrage gælden yderligere med. Dette skal du lige være opmærksom på, da vi i disse dage får vores opgørelser.

Sidst redigeret af Ninja; 03-03-2012 kl. 12:50.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 15:25   #5
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 14
defrost er ny på vejen
Jeg ville nu også lade det overgå til skat, da de arbejder med et større rådighedsbeløb.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 17:08   #6
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Har du fået undersøgt evt via advokat/fagforening/gratis retshjælp om kommunen har ret til at kræve pengene tilbagebetalt? Hvis du har modtaget dem i god tro mener jeg ikke, de kan kræve dem tilbagebetalt.

Og så undrer jeg mig over størrelsen på beløbet, for 41000 passer ingen steder med 2-3mdrs sygedagpenge, men det er så en anden side af sagen....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 17:52   #7
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
tag ind til borgerservice med dine papirer for bed om en skriftlig udregning fra kommunen, det kan kun være forskellen mellem kontanthjælp og sygedagpenge, du har fået for meget udbetalt.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 18:10   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Har du fået undersøgt evt via advokat/fagforening/gratis retshjælp om kommunen har ret til at kræve pengene tilbagebetalt? Hvis du har modtaget dem i god tro mener jeg ikke, de kan kræve dem tilbagebetalt.

Og så undrer jeg mig over størrelsen på beløbet, for 41000 passer ingen steder med 2-3mdrs sygedagpenge, men det er så en anden side af sagen....
Det er nok fordi, at beløbet skal betales tilbage før skat.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 19:59   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Min x har gæld til kommunen og det er overgået til SKAT, som har været ganske fornuftige at snakke med.

Det eneste irritationsmoment er, at kommunen stadig sender indbetalingskort hver måned, men SKAT har sagt, at når han har en ordning med dem, så kan han bare rive dem i stykker.

Så du kan roligt få lavet en ordning med SKAT.
Men ja, tjek lige, om kommunen nu også har ret til pengene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 20:25   #10
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
og husk af få ændret din skatte opgørelse for det år det drejer sig om
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Tilbagebetaling af sygedagpenge. (HJÆLP) Drezz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 01-11-2012 11:01
Hjælp sygedagpenge Iboo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 05-09-2012 11:47
Hjælp til spg om sygedagpenge.. Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2012 00:30
Sygedagpenge-Hjælp popiae Alt det andet 22 02-09-2008 08:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension