K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2012, 17:24   #11
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg tror du glemmer at tage højde for afgifterne..

Citat:
Oprindeligt indsendt af andersand10 Se meddelelser
der priser på www.elpristavlen.dk


betaling til netselkab 97,13 øre
afgifter (afregnes via netselskab) 100,75 øre

Disse to er et fast beløb, herudover er der kun prisen for Kwh der koster mellem 44 og 77 øre!

Jeg har fjernvarme. .. Betaler i øjeblikket 765 kr om måneden for 61 kvm2

og i min beregning, så for de første 2½ måned har jeg kun brugt 129 kwh x 2,4254 (242,54 øre) = 312 kr
KWH prisen er det mindste af din regning. Afgifterne er mindst dobbelt så dyre - i hvert fald på min regning.

Hvis det er en stor boligforening du bor i - (det gør jeg) - er der nok fastsat et ens beløb for alle lejere, der indbetales hver måned for varme.
Når varmeregnskabet udregnes - hører du, om du skal have penge igen - eller betale ekstra.
Jeg betaler 822 kr a conto for varme (85 m2) - og 322 kr for vand - pr måned.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 21:03   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Hvis det er en stor boligforening du bor i - (det gør jeg) - er der nok fastsat et ens beløb for alle lejere, der indbetales hver måned for varme.
Ikke nødvendigvis.

Jeg bor i et af de store boligselskaber her på Sjælland, og her rettes á conto beløbet til i forhold til det reelle forbrug.

F.eks. har jeg lige fået ca. 1.500 kr. retur, og sammen med opgørelsen var der en seddel med besked om, at mit á conto varmebidrag ville blive sat ned tilsvarende.
Jeg har så ringet og bedt dem om, at fortsætte med det gamle á conto beløb.
Jeg vil hellere have penge tilbage end at have en ekstra-regning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 21:11   #13
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg bor også i et boligselskab og har fundet ud af at hvis at jeg skruer godt ned for varmen, jeg har helbred til det, så tvinger jeg de andre til at skrue op , det kan direkte aflæses på varmeregnskabet
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 21:18   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Jeg bor også i et boligselskab og har fundet ud af at hvis at jeg skruer godt ned for varmen, jeg har helbred til det, så tvinger jeg de andre til at skrue op , det kan direkte aflæses på varmeregnskabet
Ikke helt løgn.

Det kan også afhænge af hvor i opgangen man bor.
Min mor bor i stue-etagen, ovenpå vaskekælderen. Når de andre beboere tænder for radiatorerne i efteråret, så åbner min mor vinduerne, for at lukke varmen ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 21:32   #15
andersand10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 90
Styrke: 15
andersand10 er ny på vejen
min Kwh pris er taget direkte fra elpristavlen, og er INKLUSIV afgifter og for "transporten"
Og har taget det efter der hvor jeg bor og Kwh prisen i alt er som sagt 242,54 øre !!!

Og betaler somsagt 765 kr aconto og det er fjernvarme.... og er også begyndt at skrue helt ned fra radiatorerne, da jeg bor på 1 sal med lejligheder under og over mig, plus til venstre og højre er der også andre der bruger varme. ... Så der får jeg også lidt varme fra

Prøv at tjek elpristavlen ... der kan man se Kwh priser INKLUSIV alt afgifter med mere!

Har som sagt brugt 129 Kwh på 2 ½ måned og inklusiv afgifter og alt det der får jeg stadig at jeg reelt kun har brugt 312 kr

har kun boet i min nye lejlighed i disse 2 ½ måned, men kan se frem til en go pose penge tilbage om et års tid

Ps ..... er der en fast dato eller måned man får varme penge tilbage ?
andersand10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 22:03   #16
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Det kommer an på hvor at man bor, der bliver aflæst en gang om året hvorefter at man får opgørelsen (lang tid efter)

Hos os får man ikke penge men man får et fradrag i lejen

Hvis at du ikke lige står og mangler penge, så betragt det som en opsparing og glæd dig
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 22:35   #17
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersand10 Se meddelelser
Og betaler somsagt 765 kr aconto og det er fjernvarme.... og er også begyndt at skrue helt ned fra radiatorerne, da jeg bor på 1 sal med lejligheder under og over mig, plus til venstre og højre er der også andre der bruger varme. ... Så der får jeg også lidt varme fra
Hvis det er en boligforening kan det være at I har fælles varmeudgifter. Det må du lige tjekke. Skal forbruget aflæses på din egen radiator, eller bliver det bare beregnet ud fra hele boligforeningens forbrug divideret med kvadratmeter...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 00:19   #18
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersand10 Se meddelelser
min Kwh pris er taget direkte fra elpristavlen, og er INKLUSIV afgifter og for "transporten"
Og har taget det efter der hvor jeg bor og Kwh prisen i alt er som sagt 242,54 øre !!!

Og betaler somsagt 765 kr aconto og det er fjernvarme.... og er også begyndt at skrue helt ned fra radiatorerne, da jeg bor på 1 sal med lejligheder under og over mig, plus til venstre og højre er der også andre der bruger varme. ... Så der får jeg også lidt varme fra

Prøv at tjek elpristavlen ... der kan man se Kwh priser INKLUSIV alt afgifter med mere!

Har som sagt brugt 129 Kwh på 2 ½ måned og inklusiv afgifter og alt det der får jeg stadig at jeg reelt kun har brugt 312 kr

har kun boet i min nye lejlighed i disse 2 ½ måned, men kan se frem til en go pose penge tilbage om et års tid

Ps ..... er der en fast dato eller måned man får varme penge tilbage ?
Hej andersand10

Håber for dig, det ikke er en fejl med det lave forbrug af el(under 2 Kwh i døgnet)... -normalt vil en fryser og et køleskab bruge omkring 2 Kwh i døgnet


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 04:50   #19
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ikke nødvendigvis.

Jeg bor i et af de store boligselskaber her på Sjælland, og her rettes á conto beløbet til i forhold til det reelle forbrug.

F.eks. har jeg lige fået ca. 1.500 kr. retur, og sammen med opgørelsen var der en seddel med besked om, at mit á conto varmebidrag ville blive sat ned tilsvarende.
Jeg har så ringet og bedt dem om, at fortsætte med det gamle á conto beløb.
Jeg vil hellere have penge tilbage end at have en ekstra-regning.
Vi bliver fortsat opkrævet det samme beløb for varme og vand.
Jeg skal have 5.542 kr tilbage - men det får dem ikke til at ændre ved at jeg skal betale samme ydelse. Faktisk "låner" de jo mine penge - uden mit tilsagn.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 06:59   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Vi bliver fortsat opkrævet det samme beløb for varme og vand.
Jeg skal have 5.542 kr tilbage - men det får dem ikke til at ændre ved at jeg skal betale samme ydelse. Faktisk "låner" de jo mine penge - uden mit tilsagn.
Har du prøvet at bede dem om det?

For det tror jeg faktisk ikke, at de har ret til.

Ellers så prøv at spørge på det næste afdelingsmøde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
a conto varme og vand andersand10 Alt det andet 6 26-04-2013 22:20
Varme og gardiner Stueplanten Dit og Dat 6 19-09-2011 21:57
hjælp de tar mit vand Aijele Alt det andet 51 13-02-2010 22:49
Tak til jer alle for den varme hilsen Dorah Dit og Dat 1 28-07-2009 22:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension