K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2012, 08:20   #11
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
1. Nej man må ikke holde ferie på hverken kontanthjælp eller sygedagpenge, uanset om man er aktiveret eller ej.

2. Man kan få sine feriepenge udbetalt når man er på sygedagpenge, hovedferien efter 1. sept, og restferie efter 1. maj, det får ikke indvirkning på sygedagpengene.

3. Man kan også få dem udbetalt når man er på kontanthjælp, men de vil så blive modregnet i din kontanthjælp, mener jeg.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 08:24   #12
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
.

3. Man kan også få dem udbetalt når man er på kontanthjælp, men de vil så blive modregnet i din kontanthjælp, mener jeg.
Det er "KUN" det antal dage man har ferie til som bliver modregnet, der bliver ikke modregnet krone for krone, så lidt ekstra får man ud af det. Så har du feks. 10 dages ferie til 5000 kr, så modregnes 10 dage til kantanthjælps sats.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 10:08   #13
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Det jeg har feriekort på nu, er fra det sted hvor jeg var i praktik, da jeg blev sygemeldt.

Jeg var sendt i praktik, fordi jeg havde gået ledig i et år.


De andre feriepenge er jo for længst tabt.
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 11:35   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan sagtens få dem udbetalt, men der sker modregning i kontanthjælpen.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 12:12   #15
alarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 12
Styrke: 14
alarm er ny på vejen
Du kan også sagtens holde ferie, så længe det er i tråd med det din sagsbehandler syntes er godt for dig, og ja det bliver modregnet :-)
alarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 12:58   #16
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Susanne M

Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne M Se meddelelser
Jeg har fået et feriekort tilsendt, men må/kan jeg overhovedet få dem udbetalt, når jeg er sygemeldt og på kontanthjælp?

Må man holde ferie, når man er sygemeldt og på kh?

Da jeg fik sygedagpenge, måtte jeg ikke holde ferie, og mine feriepenge forsvandt i statskassen.
Din fagforening har muligvis ikke haft styr på det.

Efter Ferielovens §38 "har der været en hindring" for at holde ferie,
du var jo syg.
Dine feriepenge kan derfor udbetales.
Du må lige fortælle lidt mere om det, og så må vi se om pengene er tabt,
da de kan hives ud af "statskassen " igen under særlige omstændigheder.
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=135900
§ 38. Hvis en lønmodtager på grund af særlige forhold er afskåret fra at holde ferien inden ferieperiodens eller ferieårets udløb, udbetales feriegodtgørelse, løn under ferie eller ferietillæg til lønmodtageren.
Der findes en blanket : http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...df?MOD=AJPERES

Men om det er de korrekte ferieår, ved jeg ikke.
Du kan google "uhævede feriepenge" og se, hvad der dukker op.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 13:17   #17
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Mine feriepenge sidste år gik tabt, fordi jeg blev sygemeldt under en aktivering (praktik), og ikke mens jeg var ansat hos en arbejdsgiver. Det var sådan, jeg fik det forklaret.

Og de penge jeg har til gode nu her, de svarer til sygedagpenge, da jeg jo var sendt i aktivering, da jeg blev sygemeldt.


Jeg har fået papirer på, at det er formålsløst at aktivere mig, så jeg tror ikke, at jeg sådan lige bliver sendt ud til noget som helst. Siden jeg er blevet sygemeldt, har jeg tullet rundt herhjemme uden nogen form for jobtræning, praktik eller andet.

Nu tænkte jeg ikke så meget på ferie for min skyld - mere for børnenes, da de fik frataget vores tur sidste år.
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 13:32   #18
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Susanne M

Citat:
Mine feriepenge sidste år gik tabt, fordi jeg blev sygemeldt under en aktivering (praktik), og ikke mens jeg var ansat hos en arbejdsgiver. Det var sådan, jeg fik det forklaret.
Det må lige forklares nærmere.

Hvor stammede dine feriepenge fra ?
I hvilket år var de optjent ?
Var det din fagforening, der sagde det ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 13:36   #19
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis det er optjent feriepenge under sygedagpenge, er der intet at hente.

Da du var i praktik/aktivering, hvilket ydelse fik du der ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 14:13   #20
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ferie

Du kan ikke holde ferie, når du modtager kontanthjælp. Du skal stå til rådighed, så du med dags varsel kan tiltræde et job eller modtage et tilbud om aktivering. Der er dog mulighed for, at du kan opholde dig andre steder i Danmark end på din bopæl, når det er klart aftalt, hvor kommunen kan kontakte dig, og du kan tiltræde med dags varsel.

Det er hvad der står på borger.dk og man skal nok rette sig efter det indtil andet er skrevet , der var tale om fere til kontanthjælpsmodtager i forbindelse med finansloven og mener også at det blev vedtaget, men har ikke kunne finde det ..

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-...ield2Bookmark3

Men fandt en artikel http://jp.dk/indland/indland_politik/article2611471.ece
Om det så lykkedes at få den ferie med, det må man kunne undersøge..
Finansloven s. 37 http://www.fm.dk/sitecore/content/Fi...or%202012.ashx (jeg har markeret det jeg ser som hovedsagen med fed)

Citat:
Kontanthjælpsmodtagere skal have mulighed for at holde ferie
I dag har kontanthjælpsmodtagere som udgangspunkt ikke ret til ferie på kontanthjælp.
Regeringen og Enhedslisten er enige om at sikre, at kontanthjælpsmodtagere får ret til ferie, således at de i 5 uger om året undtages fra kravet om at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
Der vil være tale om en ret til ferie i 5 uger årligt for kontanthjælpsmodtagere, der har modtaget kontanthjælp i 12 sammenhængende kalendermåneder. De 5 ugers ferie skal holdes i løbet af de næste 12 måneder. De kan ikke holdes i forbindelse med et ansættelsesforhold efter kontanthjælpsforløbet.
Feriens placering skal aftales nærmere mellem den enkelte og kommunen, idet der skal tages hensyn til både beskæftigelsesindsatsen og personens øvrige forhold, herunder placering af familiens ferie. Eventuel optjent ferie med feriegodtgørelse skal afholdes forud for ferie på kontanthjælp.

I dag har kontanthjælpsmodtagerne en friperiode på en måned, hvor den pågældende ikke er omfattet af rådighedsforpligtelsen, hvis kontanthjælpsmodtageren er i et aktiveringsforløb, der 38 Aftaler om Finansloven for 2012 · November 2011
har en varighed på mindst 12 måneder. Der kan fremover ikke både holdes en friperiode efter aktiveringsreglerne og ferie.

Initiativet træder i kraft 1. april 2012.

Initiativet medfører merudgifter på 9 mio. kr. i 2012 og 12 mio. kr. i 2013.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp vs. Feriepenge. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-08-2013 12:18
Feriepenge på kontanthjælp Nucca Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-11-2012 11:32
feriepenge+kontanthjælp fibro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 02-10-2012 21:30
Feriepenge & kontanthjælp & aktivering Cordulla Alt det andet 2 20-03-2010 14:35
Kan man hæve sin feriepenge når man er på kontanthjælp? cezara Alt det andet 5 05-11-2009 22:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension