K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2015, 13:41   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvad stod der præcist i din rehabiliteringsplan at du skulle i det forgangne år? Den plan du og din sagsbehandler lavede efter du var bevilliget ressourceforløb.

Du skal klage hvis ikke ressourceforløbet har indeholdt det der er planlagt og det ikke er fordi du har været for syg til at deltage i planen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 15:20   #12
Gonso
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2013
Lokation: aalborg
Indlæg: 21
Styrke: 12
Gonso er ny på vejen
der står at vi skulle se om vi kunne finde en praktik.det har vi ikke fundet.der har vært en jobkonsulent ind over,han ringede og sagde at han ikke kunne finde noget at sende mig ud,da jeg har prøvet alt.det var det. har aldrig mødt ham, i december gør jeg min sagsbehandler opmærksom på at mit ressourceforløb stopper19 februar, der sker ingenting ,23 feb bliver jeg indkaldt til møde med ny jobkonsulent og sagsbehandler.men kun fordi jeg ringer og siger at vi skal videre.27 feb beslutter kommunen at forlænge mit forløb med 3 måneder,det gør de den dag jeg ringer til min sagsbehandler og siger at min ressourceforløbsydelse er stoppet,da mit forløb er slut.magen til rod skal man lede længe efter,når nej det er jo kommunen 11 år eller snare 12 i :
Gonso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 16:05   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er da for dårligt at du sættes i et ressourceforløb med planer der ikke kan lade sig gøre fordi en jobkonsulent ikke kan finde en praktik til dig! Hvis det ikke var muligt at finde en virksomhedspraktik kunne de da i det mindste lave en praktik på et af de der værksteder nogle udbydere har. Jeg har for eksempel set sådanne praktiksteder hos CAB ved Sydhavnen i Kbh. og har en veninde i Århus som har været i praktik et sådant sted.

Jeg synes du skal klage over at du ikke er kommet videre pga deres nøl. Har du en fagforening eller a-kasse der kan hjælpe dig? Ellers noget gratis retshjælp. Hvor i landet bor du?

Samtidigt skal du selvfølgelig mens din klagesag kører, samarbejde med jobcenteret omkring ressourceforløb i længere tid. Hvis du vinder klagesagen kan udkommet blive at du får noget erstatning fordi kommunen ikke har gjort det de selv har besluttet skulle gøres (at du skulle i en afklarende praktik).

Jeg kan ikke noget formål med at gå i rehabiliteringsteamet hvis der intet er sket på et år. Der er jo ikke kommet yderligere dokumentation i din sag, så de vil stadig ikke kunne indstille dig til førtidspension eller fleksjob.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 17:01   #14
Gonso
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2013
Lokation: aalborg
Indlæg: 21
Styrke: 12
Gonso er ny på vejen
så må jeg klage
Gonso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2015, 10:20   #15
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Set fra sidelinien, kan det godt ligne en slem omgang nøl, som den nye sagsbeh. og jobkonsulent dækker over, ved at tilkende dig yderligere 3 måneders ressourceforløbsydelse.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2015, 10:53   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Set fra sidelinien, kan det godt ligne en slem omgang nøl, som den nye sagsbeh. og jobkonsulent dækker over, ved at tilkende dig yderligere 3 måneders ressourceforløbsydelse.

Der er jo tilsyneladende ikke sket nogen afklaring, så vel forventeligt, der skal ske noget.
Kan ikke se om trådstarteren selv har været aktiv med at finde et praktiksted.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2015, 11:41   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Med de få timer til rådighed, kan der IKKE stilles KRAV, om at man selv skaffer et praktiksted.

Derudover er der jo netop IKKE tale om alm. job, men om optræning/afprøvning, hvor dels der kræves ekstra af praktikstedet, dels at jobcentret, eller anden aktør, som kan betragtes som ordentlig faglig kvalifiseret til at finde disse særlige steder, hvor kravene kan opfyldes!
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2015, 12:26   #18
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
ELLER vende den på hovedet?

og forlange en afgørelse ud fra at det ikke engang for en jobcentermedarbejder er muligt at finde en praktik?

Hvad vil du gerne selv?

Fleksjob eller FP ?

Med et helt år til at finde en egnet praktik til dig, som så ikke er lykkedes - må man formode at uanset om de så får ti år så vil det ikke lykkes?

og et år er meget længe at vente - synes jeg...

Man må som borger forvente at de arbejder seriøst og målrettet på det de selv siger skal ske, og når det så ikke lykkes - jamen så må man jo også fra deres side erkende at det ikke er en mulighed.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2015, 14:00   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Med de få timer til rådighed, kan der IKKE stilles KRAV, om at man selv skaffer et praktiksted.

Nej ingen stiller vel krav, men fint, hvis man selv er aktiv i sin egen sag inden for perioden.
Det gælder vel for alle sammenhæng, hvor man evt føler tingene er ved at køre af sporet. Man er altid sig selv nærmest.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2015, 14:58   #20
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvor meget kontakt har du haft med henholdsvis jobcenter og jobkonsulenten der skulle finde praktik plads? Har du talt med sagsbehandleren hver 3. måned eller mere? Hvor tit med jobkonsulenten?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension