K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2012, 11:31   #1
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Hvad er forskellen

Er der nogen af jer herinde der kan fortælle mig , hvad forskellen på erhvervsevne afklaring og funktionsevneafklaring er ? Jeg har fået henholdsvis brev og mail fra sagsbehandler hvor der i den ene står :

Henvist til erhvervsevne afklarings forløb og
I mail : henvist til gunktionssfklarings forløb
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 14:17   #2
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Hej ,

Erhvervsevne afklaring er målrettet arbejdsmarkedet hvori funktionsevne afklaring er mere generelt omkring hvad du kan og ikke kan rent funktionsmæssigt.
Da dine arbejdsevner er afhængigt af dine funktionsevner særligt hvis du har en funktionsnedsættelse, er det relevant at få dem afdække i forbindelse med fleksjob, fp eller revalidering.
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 14:21   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din læge kan udtale sig om din funktionsevne men ikke om din erhvervsevne/arbejdsevne..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 14:25   #4
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Så må jeg nok bare vente og se hvad det går ud på. Jeg er henvist til anden aktør, jeg har en anden tråd om dette.

Forstår så ikke at sagsbehandler ikke bare indhenter nye oplysninger ved lægen, hvis denne kan fortælle funktionsnedsættelsen.

jeg har en psykisk diagnose ( ptsd) men det gør jo desværre at jeg ikke kan arbejde på lige vilkår eller i samme omfang som " ikke syge" mennesker.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 14:38   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kender jeg ikke din sag....men det kan jo være at de vil have du skal til en speciellæge med henblik på at få afklaret din funktionsevne...

Det er sjældent at ens praktiserende læge har indgående kendskab til det psykiske område...

Men det er rent gæt fra min side da jeg jo ikke kender din sag..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 14:44   #6
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Jeg har fået lavet speciallæge erklæring i april 2012. Og jeg er ikke henvist til nogen ny, og der står i min opfølgningssamtale fra i mandags , at der ikke indhentes yderligere pt.

Jeg er henvist til anden aktør Contra, og jeg havde en forventning om at det er et firma der afklarer hvor meget man kan holde til at arbejde samt hvilke opgaver man kan magte ( man = mig )

Så lige nu er jeg vist bare forvirret over de forskellige betegnelser det får.

Jeg gik jo lige her og troede at jeg skulle ud og arbejde lidt , samt bevise hvad jeg kan og hvad jeg ikke kan og hvor mange timer jeg kan osv osv.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er forskellen på en § 17 og § 17.2 ? mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-04-2013 18:50
hvad er forskellen kandelsdorff Alt det andet 4 25-01-2011 01:55
hvad er forskellen på paragraf 17 & 18?? ClausHøjer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 14-01-2010 11:45
Hvad er forskellen? bellochrisalou Spørgsmål ang fleksjob 11 02-03-2009 00:21
hvad er forskellen på.... jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-11-2008 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension