K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2008, 12:33   #11
roma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 21
Styrke: 17
roma er ny på vejen
der er, eller har i hvert tilfælde været, en forening som kaldte sig "vagthunden for loven". De havde et godt samarbejde med den forening. der dengang hed "Foreningen til Borgernes Retssikerhed" om netop lægekonsulenternes rolle og især Jens Bang.
Det kom op i Folketinget vedr. lægekonsulenternes rolle af Line Barfoed, EL.
Jeg ved, at Bent herfra førte sager i stor stil vedr. netop Jens Bang.
Det er en Københavnerforening. Jeg kunne foreslå at prøve at tage kontakt hertil, hvis de stadig kan findes. De må have materiale i massevis om ham.
Hvis du/I ikke lige kan finde ham, så skriv det lige. så tror jeg jeg ved,
hvem der kan finde ham for jer
hilsen fra rosa


prøv at lede efter vagthunden (vagthunden-for-loven). de førte sagerne mod ham for flere år siden. Det er en københavnerforening, og de må have en masse viden om ham og hvad han er for een.
roma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 12:46   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er noget af sagen:


http://home13.inet.tele.dk/fpens/


http://www.vagthunden-for-loven.dk/

Siden er ikke aktiv p.t.

Men der er ingen grund til at lede på nettet. Det meste ligger her på siden i forvejen og kan findes ved at bruge søgefunktionen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 23:23   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sad og ledte efter noget andet og fandt det her fra 2003 om Jens Bang og tænk så lige at den mand stadig sidder og kan sidde og skalte og valte med folk og deres eksistens ...

der er sq noget helt galt i det her land

http://www.apk2000.dk/netavisen/arti..._jens_bang.htm
  Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 20:22   #14
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
Angry JENS BANG

Hej alle mine forbundsfælder!

Jeg har desværre også fået lægekonsulenten JENS BANG Han er nu i Københavns Kommune (jeg hører til i Baldersgade) og han har lige leveret en konklusion på 15 års sygdom, 3 1/2 år med fleksjob, samt diagnoserne som fibromyalgi og piskesmæld (nov 06).
Han har i sit skøn skrevet: Der er ingen lægefaglig forklaring på den lave funktionsniveau, hvorfor det må bero på en socialfaglig vurdering, hvordan man vil forholde sig til klientens klageudbrud og omfattende funktionsindskrænkning.
Sagen er tilstrækkeligt oplyst, således at der næppe vil komme nyt frem ved at rekvirere supplerende udtalelser herunder psykiatrisk speciallægeerklæring (sandsynligvis bliver diagnosen blot vedvarende somatoform tilstand, og så er ingen klogere). Citat slut....
Dette skriver han på trods af, at flere læger, speciallæger, hospitaler o.l. kan skrive det stik modsatte! Jeg har flere papirer fra diverse personer, der skriver, at min arbejdsevne er meget nedsat, så jeg forstår ikke noget .
Lige nu er jeg i den situation, at jeg er ved at søge førtidspension, mit sidste fleksjob på 12 1/2 time ophørte efter, at jeg 1/2 år efter påkørsel bagfra på motorvejen, måtte sygemelde mig, da min situation simpelthen på det tidspunkt ikke var til at holde ud og flere personer rundt omkring mig, anbefalede det på det kraftigste.
Nu er jeg så i den situation, at jeg er blevet meddelt mundtligt, at jeg skal i arbejdsprøvning i 3 måneder - hvilket jeg er rigtig bange for, da jeg er meget bange for at gå "ned med flaget", det er også rigtig hårdt, at jeg så endnu engang må erkende, at jeg ikke kan det, der forventes af mig.
Jeg har en test fra Frederiksberg Hospital, hvor der er bevist, at jeg kun har 20% tilbage af min styrke, jeg har en krop som en 80-årig, disse papirer har kommunen selvfølgelig også, så jeg forstår ingen ting..

Ja det var en rigtig lang smøre, men jeg må af med lidt af min frustration. Min datter, en veninde og andre overvejer, at gå til medierne omkring JENS BANG, men jeg ved ikke, om det er den rigtig fremgangsmåde.

Jeg må lige tænke over det i løbet af påsken...
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 21:06   #15
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Hej Lene

ja desværre er han stadig konsulent i kbhvn. Vi er mange der har følt hans utåelige konklusioner og bemærkninger. Alle sygdommer er for ham somatiske og han er bedre vidende end alle andre spc. læger. (tror han selv)

Klag over ham til din komm. des flere klager over lægekonsulenter des bedre mulighed for at få ændret proceduren vedr. brug af disse.

I øjebikket er der ved at blive sammensat en underskriftindsamling om sagsbehandling af borgerne. Og den iværksættes fra Sønd. 16.3.08 og der sættes link her på k10 til den.

Det med arbejdsprøvning skal du desværre nok igennem. Men frygt den ej. Du kan jo ikke vise dem mere end du kan yde.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 23:07   #16
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Jeg tilhører også baldersgade og jeg håber såsandelig ikke at det er ham der skal ind over min sag!
Jeg tror at jeg vil ringe til kommunen og sige at jeg vil have en kopi af lægekonsulentens udtalelser, så jeg kan se hvad og hvem der har skrevet, hvis hun vælger at sende statusattesten ind til ham. Det var godt nok ikke ham der skrev i min sag i sommers, selvom han heller ikke var rigtig klog.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 23:28   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at læse denne tråd.

Det er samme fremgangsmåde, mange lægekonsulenter bruger.

Blot bliver det nu fremover også de praktiserende læger.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3702


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 10:13   #18
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Jeg er helt ny her og kæmper også med en tåbelig lægekonsulent i Baldersgade i København, Anders Ottar Jensen som tydeligt har beskrevet i en skrivelse til sagsbehandleren at jeg (sagtens) kan håndtere et let kontor arbejde og er så veluddannet at jeg ikke behøver revalidering, men skal gå på slankekur hvorefter min funktionsevne vil forbedres væsentligt (gad vide om det hjælper på den diskusprolaps jeg har i nakken der sidder så den ikke kan opereres og som har frataget mig næsten hele funtionsevnen i min højre side *skulder*arm*fingre*).

At jeg så også har en bindevævssygdom og hele min rygsøjle er som en "medisterpølse", ingen væske har tilbage i mellem leddene og har meget snævre passager så min førlighed i højre ben også er kraftigt reduceret, opereret for spinalstenose i maj 06, har diskusprolaps i lænden og slidgigt i hele ryggen (okay der kunne et vægttab være formålstjenestelig), Men da jeg under denne 3 år lange sagsbehandling har haft sammenbrud, været selvmordstruet og indlagt på psykiatisk afdeling hele i jan 07, samt har udviklet omfattende angst og social fobi, med psykiaterbehandling og deraf følgende medicinering også mod det, så er det ikke lige slankekure jeg har overskud til.

Men jeg har meldt mig ind i foreningen førtidspensionisterne i storkbh, der skal have Jytte Hestbech ud og holde foredrag i april, hvilket jeg/vi ser meget frem til og som jeg har fundet meget støtte i, men jeg er glad for at jeg fandt denne side her under B.T´s debatforum og takker Per Christensen 2200 N for "tråden" og for det gode initiativ med http://www.borgersagsbehandling.underskrifter.dk som førte mig herind.

Hilsen
Mona
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 12:55   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Nusli og velkommen til.

Det lyder som endnu en grotesk vurdering af dit helbred.

Men har du prøvet at gennemlæse din ressourceprofil grundigt, for der skal altså også lægges vægt på de andre ting i din ressourceprofil.

Her tænker jeg især på din arbejdsevne, som er den overordnede ting, der skal lægges vægt på, når der træffes afgørelser.

Så uanset hvad denne lægekonsulent har skrevet, så er din arbejdsevne jo den samme. Du kan jo hverken arbejde mere eller mindre, uanset hvad lægekonsulenten skriver.

Fra februar i år er der mulighed for at få et fleksjobbevis, og med det de skavanker, du har, bliver det noget nær en umulig opgave at lave et fleksjobbevis, som kan overbevise en arbejdsgiver om, at du kan præstere noget som helst.

Måske det er vejen frem for mange... at søge et fleksjobbevis.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 13:37   #20
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
Lægekonsulenter

Hej igen

Jeg er rigtig glad for, at jeg i går fik taget mig sammen til at melde mig ind på denne hjemmeside, det gør at jeg kan læse og høre om andres kontakter til det offentlige
Jeg syntes det er rigtig godt, at vi står sammen og selvfølgelig har jeg lige skrevet under på underskriftsindsamlingen til bedre kontakt og faglige vurderinger.
ALLE skal gøre det, send evt. linket videre til venner og bekendte, jo flere der skriver under, jo bedre bliver vi måske hørt.
Per, Tak for dit initiativ.
HUSK SKRIV UNDER PÅ NEDENSTÅENDE
http://www.borgersagsbehandling.unde...r.dk/index.php
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er Jens Bang stadig lægekonsulent ? Hva´nu Alt det andet 20 27-09-2013 08:42
Jens R Bang påvirker stadig systemet, bl.a. som underviser gunvor Lægekonsulenternes Rolle 5 09-09-2013 22:21
Psykiater Jens Nørbæk Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 6 18-06-2012 00:20
Jens Bang: Lægers stress zuza Politik og Samfund 23 15-05-2009 00:35
Jens Vibjerg vil derfor have ændret reglerne for førtidspension Stella Midlertidig Førtidspension 7 10-02-2009 19:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension