K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2010, 07:31   #21
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Ingrid du skriver taxakørsel ?
Jeg har fået beviliget flextrafik så en tur i brugsen for mig (500 meter)koster 70 kr frem og retur.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 14:43   #22
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
mail fra kommunen

hejsa

her er mail fra kommunen, så hjælp til input søges, mødet er jo på tirsdag

HUSK hvis i svarer så angiv link til rapport, afgørelse mm eller vedhæft den som pdf fil....

mailen:

Hej Jan

Du har sendt en masse mails til mig hvori du har stillet diverse spørgsmål. Jeg vil nedenfor forsøge at besvare dem så godt jeg kan.

Vi skal afholde møde d. 1. juni vedr. din ansøgning om merudgifter.

Du anmoder i en af dine mails om at vi på møde d. 1. juni diskuterer alle dine kommentarer og ændringer til merudgifterne og at vi på mødet når til enighed, således at vi endeligt kan få afsluttet sagen og helst undgå klagesag og efterfølgende anke.

Jeg har drøftet ovenstående anmodning med min leder.

Din sag om merudgifter har været i Det Sociale Nævn og har således været afsluttet. Du har herefter anmodet Handicaprådgivningen om at afholde nyt møde for at se om resultatet af afgørelsen ændres, hvis vi gennemgår alle de merudgifter du kan komme i tanke om. Det er det møde vi skal holde d. 1. juni.

Fordi din sag har været afsluttet og været i Det Sociale Nævn, betragtes din anmodning om at der bliver kigget på dine merudgifter igen, som en nyansøgning.

Det vil sige at vi på mødet d. 1. juni skal gennemgå det samtaleskema du lavede sammen med Maja, for eventuelle ændringer. Når jeg har skrevet dette rent efter mødet, skal du partshøres i dette. Udarbejdelse af samtalesskema og partshøring er et lovkrav som vi ikke kan komme udenom.

Idet din anmodning om at der bliver kigget på dine merudgifter igen, betragtes som en nyansøgning skal det på ny vurderes om du tilhører personkredsen for § 100 merudgifter.

Der sker ofte ændringer indenfor reglerne om merudgifter og Handicaprådgivningen revurderer hvert år alle borgere som får merudgifter, herunder om de fortsat tilhører personkredsen.

For at være omfattet af målgruppen for § 100 gælder følgende betingelser:
• Der skal være tale om en varig nedsat funktionsevne
• Den varigt nedsatte funktionsevne skal have indgribende karakter i hverdagen
• Der skal være iværksat ikke ubetydelige hjælpeforanstaltninger.

Om en person er omfattet af personkredsen for § 100 fastslås ved gennemgang af samtaleskemaet. Det er derfor vigtigt at være præcis omkring hvad det er man har vanskeligt ved m.v.

Når samtaleskema er gennemgået på mødet, kan vi kigge på de merudgifter du mener at måtte have. Der kan hverken i denne mail eller på mødet gives nogle endelige svar på hvad du er berettiget til.

Den endelige afgørelse om hvorvidt du dels tilhører personkredsen for § 100 og dels hvilke udgifter der kan godkendes som merudgifter, er noget visitationsudvalget i Gladsaxe Kommune i sidste ende træffer afgørelse om.

Gennemgang af merudgifter

Ved gennemgangen af dine merudgifter, stiller jeg forskellige spørgsmål som er markeret med rødt.

Som du skriver i en af dine mails er følgende merudgifter godkendt af såvel Handicaprådgivningen i Gladsaxe Kommune som Det Sociale Nævn:

Kørsel PTU: 1081,82 årligt
Vinduespudsning: 300 kr. årligt
Egenbetaling medicin: 1800 kr. årligt
Håndsrækninger: 1000 kr. årligt.
I alt: 4181,92 kr.


Ændringer:
Du har i en af dine mails oplyst følgende ændringer:
vedr. kilometer:

Du oplyser at have følgende merudgifter:
- Besøg hos læge i Bagsværd. Spørgsmål: Hvorfor og hvor tit?
- Ambulatorium på Herlev og Glostrup Hospital. Spørgsmål: Hvorfor og hvor tit?
- Psykiater i Herlev og Ballerup. Spørgsmål: Hvorfor, hvor tit og hvorfor to steder?
- Smerteklinik i Herlev. Spørgsmål: Hvor tit?
- Herudover kørsel til PTU – to gange om ugen. Spørgsmål: Er dette korrekt?

Posten vil som du anmoder om blive genberegnet ud fra benzinpriser gældende for 2010.

Handicaprådgivningen vil i forbindelse med behandlingen af din sag, lave beregning på dine udgifter til transport.

Du henviser til skrivelse nr. 9003 af 5. januar 2010 fra Det Sociale Nævn, hvor der står at merudgifter skal ses som en helhed. Du mener på baggrund af dette at du vil være berettiget til at få dækket kørselsudgifter til café, venne besøg m.v.

Du har pr. telefon spurgt om du fremover vil kunne få dækket kørsel til fleksjob.

Dine argumenter er at du tidligere var selvstændig og kun havde kørselsudgifter i forbindelse med arbejde når du skulle på kundebesøg.

Der kan ikke ved denne mail gives nogen endelig afgørelse på ovenstående.
Overordnet gælder det for dækning af befordring – som med alle andre udgifter i § 100 at det udelukkende er merudgiften der dækkes.

Dvs. at fritidskørsel f.eks. ikke er en merudgift, hvis man også havde bil før man kom til skade.

Derimod er kørsel til PTU en merudgift fordi du, som det står beskrevet i tidligere afgørelse, ikke ville have befordringsudgifter til PTU, hvis du ikke havde nogen funktionsnedsættelse.

Som udgangspunkt kan befordringsudgifter til arbejde heller ikke dækkes som en merudgift som følge af dit handicap, idet alle mennesker har transportudgifter til og fra arbejde.

I forbindelse med behandlingen af din sag vil der blive taget stilling til hvilke af dine befordringsudgifter der anses som merudgifter som følge af din funktionsnedsættelse.


Spørgsmål: Er det korrekt at du har en Toyota Aygo 1,0 aut og at den kører på 95 oktan?

Du har i en af dine mails oplyst at din bil er med automatgear og at den kører 21,7 km. på literen. Handicaprådgivningen bruger www.hvorlangtpaaliteren for oplysning af hvor langt på literen en bil kører. Ifølge denne hjemmeside kører din bil som du skriver 21,7 km. på literen. Det vil derfor være dette tal der bruges i genberegningen.

Du skriver i en af dine mails at det realistiske kilometer tal er 19 (sommer) og 16 (vinter) og at statsforvaltningen Midtjylland har godkendt skats km. takst på 1,90 pr. km.

Du beder om en bekræftelse fra Gladsaxe Kommune på at der ved genberegningen anvendes 1,90 kr. i stedet for 0,42 kr. pr. km. som anvendt i tidligere afgørelse.
Der kan ikke ved denne mail siges noget endeligt omkring ovenstående. Endeligt svar fås ved den endelige afgørelse.

Udgangspunktet i Gladsaxe Kommune er dog at beregningen laves ud fra den bil man har og ud fra oplysningerne givet på www.hvorlangtpaaliteren og www.benzinpriser.dk

Vinduespudsning

I tidligere afgørelse er følgende godkendt: 300 kr. årligt.

Du skriver i en af dine mails at du har lavet en regnefejl i og med de 300 kun dækker 2 x udvendig vinduespudsning. Du oplyser ikke at kunne pudse vinduer indvendig, hvorfor du anmoder om at beløbet ændres til 600 kr. årligt for indvendig og udvendig pudsning.

Efterfølgende sender du ny mail hvori du skriver at vinduespudsning skal sættes op til 4 x årligt så den årlige merudgift bliver 1200 kr.

Senere sammen dag sender du endnu en mail bl.a. vedr. vinduespudsning hvori du spørger om Gladsaxe Kommune har nogle tal på hvad vi godkender af antal vinduespudsninger årligt.

Der kan ikke siges noget endeligt før endelig afgørelse er truffet, hvorfor denne mail kun er vejledende.

Ifølge Gladsaxe Kommunes serviceniveau kan det dog siges at merudgifter til vinduespudsning normalt fastsættes til 2 x årligt af ca. 300 kr. pr. gang = 600 kr. årligt.


Håndsrækninger. Håndsrækninger har i tidligere afgørelse været godkendt til 1000 kr. årligt.

Du blev bevilliget håndsrækninger idet du får hjælp til at gå ned med storskrald, skrald, gå i kælderen og lignende.
Spørgsmål: har dette ændret sig?

Nye merudgifter

Du oplyser i en af dine mails at have følgende nye merudgifter:

• Medlem af LAFS (Landsforeningen af fleksjobbere) 250 kr. om måneden.

Der kan ikke oplyses noget endeligt i denne mail, men umiddelbart vil denne
udgift ikke kunne medtages
fordi det ikke vurderes at være en nødvendig merudgift grundet din funktionsnedsættelse.

• Medlem af PTU 290 kr. årligt:
Medlemskab til PTU dækkes ikke som en merudgift efter servicelovens § 100. Der henvises til muligheden for vederlagsfri fysioterapi hos en fysioterapeut hvor det ikke er et krav at være medlem.

Medlemskab af PTU´s træningscenter ligestilles med at andre mennesker også har udgifter til fitnesscenter og idrætsklubber og er derfor ikke en merudgift.

• Medlem af Dansk Handicapforbund 340 kr. årligt
Igen kan der ikke oplyses noget endeligt i denne mail, men umiddelbart vil denne udgift ikke kunne medtages fordi det ikke vurderes at være en nødvendig merudgift grundet din funktionsnedsættelse.

Du spørger desuden i diverse mails om følgende kan dækkes som en merudgift:

• Maling:
Der kan ikke siges noget endeligt før den endelige afgørelse som sendes til dig med klagevejledning er truffet, men ifølge vejledning om særlig støtte til voksne, er der mulighed for at få dækket enkeltstående merudgifter til eksempelvis malerarbejde – ex materialer og maling.

Enkeltstående merudgifter, sker ved en enkeltstående udbetaling uden regulering af det månedlige beløb. For at være berettiget til enkeltstående merudgifter, forudsætter det dog at man allerede er berettiget til en løbende ydelse efter § 100 (omfattet af personkredsen og har udgifter for over 6000 kr. om året).

• Hovedrengøring

Du spørger i en af dine mails hvad Gladsaxe Kommunes indstilling til 2 årlige hovedrengøringer er.
Du skriver at du ikke selv kan klare rengøring mere.

Servicelovens § 100 er et supplement til servicelovens andre bestemmelser om støtte jf. vejledning om særlig støtte til voksne, kapitel 31 punkt 71.

Dvs. at hvis ydelsen kan dækkes andre steder i serviceloven, kan udgiften ikke medtages i § 100.

Igen er jeg nødt til at skrive at der ikke kan siges noget endeligt i denne mail. I udgangspunktet er det dog ikke muligt at få dækket udgifter til hovedrengøring.

Hvis du ikke selv kan klare rengøring, skal du kontakte pleje- og omsorgsafdelingen i Gladsaxe Kommune. Der vil blive sendt en visitator ud som vil vurdere dit behov for hjælp til rengøring.


Slutteligt skriver du at du har fundet andre kommuners ydelses oversigt i forbindelse med merudgifter på nettet. Du spørger om det ikke er nemmere at vi sender en liste til dig og du spørger hvorfor du ikke har modtaget den fra starten.

Svar: Gladsaxe Kommune ligger ikke inde med en ydelsesoversigt i forbindelse med merudgifter.

Når en borger søger om merudgifter efter servicelovens § 100 foretages der – ifølge loven – en konkret og individuel vurdering af hvad hver enkelt vurderes at være berettiget til. Det undrer mig derfor, hvis andre kommuner har endelige ydelsesoversigter liggende på nettet.

Kan det være lister over hvad der kan søges om merudgifter til og ikke beløbet?

Jeg håber at ovenstående er fyldestgørende. Har du nogle spørgsmål inden mødet er du velkommen til at kontakte mig. Ellers tager vi det på mødet.

Som sagt vil vi på mødet gennemgå samtaleskemaet – det er ikke helt forfra, men blot opdateringer – hvorefter vi vil gennemgå de merudgifter du har opgivet at have.

Vi ses d. 1. juni kl. 11.00


-----------------------------
hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 15:57   #23
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
udkast

hejsa

nu har jeg gået og tænkt, både efter at have læst kommunens brev og efter at have læst lovgivningen

så nu har jeg simpelthen opbygget en mail med sandsynliggjorte merudgifter, og undgået den lange og tunge dokumentation som kommunen jo vil have dokumentation for.......men som jeg ser det totalt misforstået.

og jeg går glædeligt i nævnet med nedenstående for flere af mine sandsynliggjorte merudgifter ligger der praksis afgørelser på

udkast:

Hej Trine

Tak for din mail

Her er mit svar, og dette er også de sandsynliggjorte merudgifter som jeg ønsker at diskutere på mødet 1 juni kl 11.00.

På socialministeriets hjemeside, står der følgende:

Hvordan måler man merudgifter?
Merudgiftsydelsen efter servicelovens § 100 udmåles ud fra størrelsen af den enkelte ansøgers sandsynliggjorte, nødvendige merudgifter som følge af funktionsnedsættelsen.

Der laves et overslag over de sandsynliggjorte merudgifter. Overslaget over merudgifterne fastlægges ud fra kendskabet til niveauet generelt for de omhandlede udgifter.
1. vedr personkredsen

I min tidligere ansøgning fra 2009 hvor kommunen i sin §100 afgørelse bekræftede jeg tilhørte personkredsen grundet min varig nedsatte funktionsevne, så har jeg nye oplysninger til denne nye ansøgning

- Ved resultat af arbejdsprøvning på espelunden erhvervscenter er det konstateret at jeg har varig nedsat arbejdsevne

- Er blevet fleksjob godkendt pr 10 maj 2010, med et timetal på 20 timer pr uge og med skånehensyn. Begrundelsen for godkendelse er baseret på varig nedsat funktionsevne, varig nedsat arbejdsevne og betydelig nedsat sociale kompetencer.

- Er fra min fagforening, Det Faglige Hus vurderet til mindst 50% varig nedsat arbejdsevne

- Fik i 2009 noteret automatgears påkrav i kørekortet efter en helbredsmæssig køreprøve

- Fik godkendt min ansøgning i hjælpemiddel afdelingen på udstyr til bilen , her automatgear hvilket udløste kr 21.500 i tilskud

- Via det private smerteteam i herlev fået konstateret kroniske smerter samt nerve skader i ben og fingre, ud over de men og gener jeg iforvejen har (metal i venstre ben, piskesmæld, beskadiget højre skulder)

- Har ved revisitation fået ændret hjemmehjælp til rengøring samt linnedskift fra midlertidig til permanent grundet mine men.

Ud fra ovenstående er det jo ydermere veldokumenteret at jeg opfylder lovens krav til personkredsen.

2. Mine merudgifter, som her er sandsynliggjort ud fra lovgibningens definition, og scialministeriets retningslinier

2.1 Kørsel.

Tidligere som selvstændig havde jeg firmabil på gule plader kun til erhvervskørsel samt privat bil, lige inden ulykken var privatbil erstattet med motorcykel. Mit årlige km kørsel både privat+erhverv lå ca på 30.000 km.

Nu efter ulykken har jeg kun privat bil, og kan se ud fra de sidste 2 års kørsel, som dækker privat, social, venner, familie, kursus, privat læge, advokat, apotek, ambulatorie, skadestue, hospital, psykolog, psykiater, kommune, jobcenter, bank, ptu, fysioterapeut, tandlæge, fodterapeut, forsikringsselskab, fagforening, handicap forening, handicap kursus, gå hjem møder, hobby, kæreste kørsel men IKKE arbejdskørsel, så ligger det samlede km forbrug på 16.000 km årligt.

Hermed har jeg sandsynliggjort mit km forbrug til 16.000 km årligt a 1.90 kr pr km (takst fastsat fra skat.dk i 2009) = Kr 30.400,-

2.2 Medicin

I og med jeg har kroniske smerter efter min ulykke, og derfor kan variere min daglige dosis efter behov, og jeg kan jo både have gode dage og dårlige dage, og da min medicin skal indtages resten af livet er det svært at give den præcise daglige dosis, hvilket jo heller ikke er meningen, men jeg kan derfor godt udtale mig om min max tillate daglige dosis.

Jeg må max indtage:

150 mg Noritren (svarende til 6 stk a 25 mg)
3600 mg gababentin (svarende til 12 stk a 300 mg)
4000 mg panodil retard (svarende til 8 stk a 500 mg)

Ud fra mine apoteker bonner, hvor tilskud er fratrukket, har jeg udregnet min egenbetaling ud pr pille:

Egenbetaling noritren = kr 0,21 pr pille = Årlig max udgift Kr. 459,90
Egenbetaling panodil retard = kr 0,28 pr pille = Årlig max udgift Kr. 817,60
Egenbetaling gababentin = 0,57 pr pille = Årlig max udgift Kr. 2.496,60*

* gababentin er af mærket Neurontin fra Pfizer

Medicin samlede sandsynliggjorte merudgifter = Kr 3.774,10

2.3 Vinduespudsning.

4 x årligt (inde + ude) a 300 kr = 1200 Kr

2.4 Daglig Håndsrækning

Håndsrækning til hjælpere, venner, familie, f.eks en blomst, æske chokolade mv Kr 1000,-

2.5 Nødvendig håndsrækning

Her kommer 2 x årlig hovedrengøring ind. Hovedrengøring dækker det som den kommunale rengøring ikke dækker. aftøring af døre, vindues karme, paneler (oppe+nede) køkkenlåger, komfur, emhætte, badeværelses væg, fjerne støv der hænger ned fra loft, afkalkning af bruse niche, rytte op i skabe og gå i kælderen med overflødife ting, lægge tøj pænt på plads i skabet, afvaske vindueskarme, rengøre ovn, rengøre køleskab (inde+ude) afrime fryser, aftørre lofts lamper, pudse glaslåger i stue møbel, indsæbe ubehandlet spisebord, rengøre pc skærm + pc, aftørre og afstøve oven på vægskabe i kammer mv.

Denne post er søgt i anden lovgivning, indtil flere gange men er afvist at imødekomme ved revisitation, fra hjemmeplejen!

Merudgift til 2 x årlige hoved rengøringer Kr 6000,,-

2.6 Nødvendig håndsrækning

Rengøring af bil indvendig.

Bilen rengøres 2 x indvendig, støvsuges, alt plast + metal afvaskes, sæder tørres af, måtter rengøres, vinduer vaskes og pudses

Merudgift rengøring af bil Kr. 3000,-

2.7 Nødvendig håndsrækning 2010

I 2010 er det over 5 år siden min lejlighed sidst blev malet, så det skal gøres i år. Ud fra at jeg ikke selv kan gøre det, så er min udgift i 2010 til maling af alle vægge, 3 rum + bad + køkken + alle lofter Kr. 12.191,25 incl moms, prisen er forespurgt hos et maler firma.

Mer udgift maling Kr 12.191,25


Min samlede ca sandsynliggjorte merudgift grundet mit varigt nedsatte funktions niveau for 2010 udgør Kr. 57.565,35, hvilket er det beløb jeg ansøger om.

Jeg ser frem til et godt møde
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 16:14   #24
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
mere

Jeg har lige tilføjet noget mere, ud fra vejledning nr 5, er vedhæftet til dette indlæg.
--------------------
tilføjelse:

yder mere vil jeg også henvise til vejledning nr 5 til serviceloven, som er vedhæftet som pdf, og her i står:
Formål
73. Det overordnede formål med merudgiftsydelsen er at yde kompensation til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne for de merudgifter, som er en konsekvens af funktionsnedsættelsen.

Formålet er endvidere at medvirke til, at disse personer og deres familier kan leve et almindeligt
liv som andre ikke-handicappede på samme alder og i samme livssituation.

Merudgiftsydelsen skal sikre, at en person med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne kan
få dækket de nødvendige merudgifter, som er en forudsætning for at få dagligdagen til at fungere.

Sigtet med tilskud til merudgifter generelt er at give modtageren mulighed for selv at tilrettelægge,
hvordan hans eller hendes behov bedst kan dækkes.

Merudgiftsydelsen skal samtidig sikre, at personer med varigt nedsat funktionsevne, som yder en
særlig indsats for at bevare tilknytningen til arbejdsmarkedet, kan forblive på arbejdsmarkedet

Nedenstående sandsynliggjorte merudgifter er taget ud fra min hverdag med min funktionsnedsættelse og er anskueliggjort ud fra at de udgifter sikrer mine behov således at jeg kan leve og indgå i samfundet både privat og erhvervsmæssigt på lige fod med andre ikke handicappede.
-----------------------

læg mærke til sidste afsnit som jeg selv har formuleret og synes det er kanont sat sammen, og går med glæde videre til det sociale nævn......

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 16:19   #25
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
vejledning nr 5 til serviceloven

her er pdf
Vedhæftede filer
Filtype: pdf vejledning nr 5 til serviceloven a 05022009.pdf (54,0 Kb, 620 visninger)
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 17:05   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Vedr. 2.7 (merudgift maling) tror jeg, at du, i henhold til mail fra din sagsbehandler, skal fjerne udgiften til selve malingen, så du kun medtager udgiften til arbejdsløn.
Forstået på den måde, at hvis du havde været rask havde du selv malet, og stadig haft udgift til selve malingen.

Held og lykke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 17:24   #27
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Det ser godt ud, jeg tror hun får det svært ved at vride sig ud af den.

Men studset lidt over at de har nægtet dig rengøring, på hvilket grundlag har de det.?
Hvad med flyttehjælp, er det ikke en ide at sætte det på nu så er du jo til den tid godkendt.?

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 00:08   #28
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
tak

hej

vovse: udgiften er kun til arbejdsløn og er uden materialer, har checket med et maler firma jeg kender

jimmy:

ja men sagsbehandler fra merudgift siger jeg skal søge i anden lov§, derfra hvor jeg har fået bevilget rengøring, så har sendt denne mail:
-------------------------- start --------------------------------
hej, til visitator (rengørings hjælp)

hermed ansøgning om hovedrengøring 2 x årligt efter aftale med Txxx Jxxxxxx, sagsbehandler i psykiatri og handicap afdelingen.

Min gentagen henvendelse skyldes at jeg IGEN bliver smidt rundt mellem 2 afdelinger i kommunen uden fortsat at have modtaget den hjælp jeg har behov for kva serviceloven og mit handicap!!!!

Dog undrer det mig at jeg bliver bedt om at ansøge hos jer igen, for har både ved visitationer i 2009 og 2010 og i telefon og i gentagne mails netop anmodet om ekstra rengørings hjælp ud over det bevilgede (2 x årlig hovedrengøring), men har ikke fået det bevilget.

Hovedrengøringen skal bestå af:

afvaske alle paneler af
afvaske alle døre
afvaske alle vindues partier, dog ikke vinduespudsning
afvaske væg i badeværelse for mug
afkalke hele bruse nichen
afvaske emhætte
afvaske komfur
rense komfur med ovnrens
afvaske væg omkring komfur
afvaske alle køkkenskabslåger
afvaske køleskab indvendig
afvaske mikroovn indvendig
afrime fryser
afvaske oven på køkkenskabe
afvaske i alle køkken skuffer indvendig
afvaske alle hylder i køkkenskabe
afvaske klædeskabsdøre
afvaske ovenpå skabe i kammer
fjerne alt støv fnuller fra lofterne
afvaske radiatoerne
afvaske vaskemaskine+tørretumbler udvendig, også skyllemiddel skuffen
pudse glaslåger i kommode skab i stue
afvaske hylder i kommodeskab i stue
afvaske alle loftslamper
rytte op i klædeskab
gå i kælderrum med ting der skal sættes i kælderen
køre på genbrugsplads med ting der skal smides ud
sortere affald i klare plast sække efter korrekt indholds gruppe


Ovenstående er jo blot naturlige ting at få rengjort i ethvert hjem, men som jeg ikke kan klare selv at gøre grundet mit handikap og som ikke ordnes via den rengøringshjælp jeg har hver 3 uge.

Årsagen til jeg igen ansøger, er ud fra mail a 28 maj 2010 fra nævnte Txxx Jxxxxx, som er svar på spørgsmål ifob med min §100 merudgift ansøgning, hvor i der står:

" Hvis du ikke selv kan klare rengøring, skal du kontakte pleje- og omsorgsafdelingen i Gxxxxxx Kommune. Der vil blive sendt en visitator ud som vil vurdere dit behov for hjælp til rengøring

I er selvfølgelig velkommen til at rette henvendelse direkte til Txxxx Jxxxxx for en endelig afgørelse om 2 x årlig hovedrengøring hører under jer eller under merudgifter, inden der foreligger en afgørelse i min merudgifts ansøgning.

mail er sendt til begge afdelinger, borgmesteren og byrådsmedlem Exx Mxxxxx og Txxxx Hxxxxxxxx


Med venlig hilsen

-----------------------------------------------------------------

samtidig har jeg mailet til begge byrådsmedlemmer omkring min merudgiftssag, hvor mailen længere nede i tråden er videresendt til dem, men har indsat følgende i mailen:
-------------------------------------------------------------------
Emnelinie: HASTER - Anmodning om jeres øjeblikkelige inddragelse

Hejsa Exx og Txxxx og Kxxxxx

Jeg tillader mig igen at videresende en mail vedrørende min merudgifts sag hvor jeg igen og igen oplever at blive kastet rundt mellem flere afdelinger uden at få den i servicelovens nødvendige hjælp. Mailen kan læses længere nede. Specielt sagsbehandlingen og fortolkningen af loven har jo tidligere vagt jeres interesse

Dog haster min henvendelse eftersom jeg har møde 1 juni i psykiatri og handicap afdelingen.

Jeg skal lige give en update iom jeg 10 maj blev fleksjob godkendt og selv fandt 3 virksomheder som var interesserede i at ansætte mig, så nu er jeg ved hjælp fra fleksjob teamet ved at lukke ansættelseskontrakt med en af virksomhederne og starter således som it supporter 14 juni. Endnu engang tak for jeres engagement i min sag.

Endnu længere nede kan læses en mail fra Txxxx Jxxxxx, sagsbehandler i psykiatri og handicap afdelingen, og helt nederst mit svar som afsendes lige efter jeg har sendt denne mail.

Det generelle, hvilket er mit budskab, er jo netop fejl fortolkningen af servicelovens §100 endda ud fra skrivelse nr 9003 a 5 januar 2010 og vejledning nr 5, er vedhæftet som pdf.

Det kan ikke være korrekt at man skal dokumentere og specificere hver eneste detalje ned til mindste cm, øre, pille, og for øvrigt bruge overfor brug af tid på dette samt at resultatet ud fra hvad jeg forventer, er at kommunen ikke giver mig medhold i mine merudgifter således at sagen endnu endgang videresendes til det sociale nævn med yderligere tids forsinkelse.

Når der nu engang foreligger både en skrivelse, bekendtgørelser, afgørelser, vejledninger, årsrapporter fra ankestyrelsen mv om at "merudgiftsydelsen er ca sandsynliggjorte merudgifter ud fra funktionsnedsættelsen" hvorfor overholdes dette ikke i kommunens sagsbehandling?

Det er derfor jeg anmoder om jeres inddragelse i min sag, så jeg er sikret en hurtig og fair afgørelse denne gang. Hele min merudgiftssag er jo over 1 år gammel fra 1 henvendelse.

Såfremt indsigt kræver en fuldmagt, så giver jeg hermed postmodtageren af denne mail fuld aktindsigt i alle mine sager i gxxxxxx kommune.

Med venlig hilsen
-----------------------------------------------------------

spændt på respnsen

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 00:34   #29
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hold da op... det er da ikke så lidt du skal ha lavet..
Pensionisterne her i DK ville sørme være glade hvis de kunne få bare 1 x hovedrengøring ligesom du har beskrevet

Jeg har fulgt denne her tråd.. og min tanke er.. stakkels mand.. det må være en der mangler både arme og ben.. - sorry.. men jeg kunne altså ikke lade være
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 12:57   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af shylock Se meddelelser
hej

vovse: udgiften er kun til arbejdsløn og er uden materialer, har checket med et maler firma jeg kender
Det synes jeg du skal præcisere overfor sagsbehandleren.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bus til demo d. 4 juni supersus Politik og Samfund 7 26-05-2012 07:48
Demonstration den 4 Juni Hejdien Politik og Samfund 2 17-05-2012 14:42
Demo 4. Juni supersus Politik og Samfund 4 16-05-2012 12:42
Onsdag den 30 juni..... phhmw Det er da strengt ! 2 30-06-2010 00:49
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 2 - juni 2009 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 29-06-2009 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension