K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2010, 13:19   #61
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Kære Odenseaneren

Selv om din sag har været igennem hele "møllen" Nævnet og Ankestyrelsen, så har du stadigvæk mulighed for at få kommunen til at genoptage sagen.

Min mand er i samme situation, tilhører persongruppen, men fået afvist ALLE håndsrækninger, med den begrundelse at hustruen kan varetage det. Afvist at få dækket den merudgift vi har fået i forbindelse med en handicapbil. Før min mands ulykke havde vi "kun" en privat bil. Efter han er kommet til skade har han søg og fået bevilliget en nedstolet minibus, som handicapbil. Denne merudgift har vores kommune afvist at dække.

Vores Borgmester Mette Touborg har fået forelagt sagen og hun var rystet. Har bed afdelingen om at kikke på sagen igen.

Men iht. en principafgørelse skal en rast ægtefælle ikke står for al det praktiske.

Ud over det, så er min situation at jeg selv er sygdomsramt, med en prolabs i ryggen. Har selv smerter 24 timer alle ugens 7 dag. Skal i gang med at en afklaring af min arbejdsevne. Min tilstand er varig i følge lægerne. Måske skulle jeg overveje selv at søge om § 100.

I vores tilfælde har ankestyrelsen ikke kunne tages sagen til principiel afgørelsen, men har skrevet en del bemærkninger. Ankestyrelsen har oplyst os at kommunen godt kan tage sagen op igen, selv om den har været i gennem hele møllen. Hvis der er oplysninger som du/i mener at kommune har misforstået eller ikke taget højde for. SKAL kommune kommen med en ny afgørelse med klagevejledning osv. Så du har mulighed for at klage igen.

Min mands sag har foreløbig løbet siden februar 2008 og endnu ikke endelig afgjort.

Det er skræmmende at kommunen kan "køre" handicappede rundt i systemet.

DUKH er nu gået ind i sagen. Håber at kommunen har lidt respekt for dukh.

Held og lykke. Glæder mig til at hører afslutningen på din sag.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Merudgifter §100 og hjælp til bil 40manne Alt det andet 0 23-08-2011 16:45
ressourceprofil i partshøring, HJÆLP! Marolle Alt det andet 19 27-03-2009 09:25
§ 100 merudgifter,hjælp pjuske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 19-12-2008 12:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension