K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2010, 09:55   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nilla nå nå så det hjælper at holde op med at ryge når man har Reynaudssyndrom den er omgående sendt videre til min søn på 23 år ha ha ..

Ok han fik problemet i 10 års alderen fik konstateret der var noget i 12 års alderen og da han var 15 var han igennem en milliard undersøgelser da det ikke er normalt med det syndrom i så ung en alder (som reglen en følgesygdom til andet) men han er så træt af at have det også fordi hans hænder skifter farve og han begynder at ryste på hænderne og det er altså noget der lægges mærke til og han syntes det er pinligt , så vil med det samme foreslå ham at han lige stopper med at ryge .. du ved hvad er problemet i dag er det mandag og så stopper man bare ha ha ha (sagde hans mor der lige har været røgfri i 10 dage og lige er startet igen )
  Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 12:12   #12
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
nilla nå nå så det hjælper at holde op med at ryge når man har Reynaudssyndrom den er omgående sendt videre til min søn på 23 år ha ha ..

Ok han fik problemet i 10 års alderen fik konstateret der var noget i 12 års alderen og da han var 15 var han igennem en milliard undersøgelser da det ikke er normalt med det syndrom i så ung en alder (som reglen en følgesygdom til andet) men han er så træt af at have det også fordi hans hænder skifter farve og han begynder at ryste på hænderne og det er altså noget der lægges mærke til og han syntes det er pinligt , så vil med det samme foreslå ham at han lige stopper med at ryge .. du ved hvad er problemet i dag er det mandag og så stopper man bare ha ha ha (sagde hans mor der lige har været røgfri i 10 dage og lige er startet igen )
Jamen det er det samme her. Mit blev opdaget da jeg var 13 år. Jeg begyndte først senere at ryge. Men som 18 årig sagde en special læge at rygningen forværrede det. Så jeg stoppede og har næsten ikke døjet med det siden.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 06:55   #13
hønsemoren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2010
Lokation: sorø
Indlæg: 15
Styrke: 14
hønsemoren er ny på vejen
hej jeg har også raynauds syndrom og er lige blevet operet i begge hænder for karpaltunnelsyndrom... har stadig smerter/sovende fingre, og kan allerede nu ikke lave noget udenfor da mine fingre bliver hvide efter meget kort tid... noget L.... når man både har heste og hunde der skal passes.. jeg har tidligere fået hexadilat ( calciumblokker ) for fingrene, som havde en ret god effekt på mig, men da jeg nu også tager en del smertestillende for min ryg, ville jeg gerne prøve noget andet, så det lyder jo fantastisk at man kan bruge specielle hansker.. er der en rigtig god effekt eller bliver fingrene hvide/kolde alligevel efter noget tid? er der andre erfaringer med silvergloves ell evt andet?

Knus Hønsemoren
hønsemoren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 13:32   #14
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hønsemoren Se meddelelser
hej jeg har også raynauds syndrom og er lige blevet operet i begge hænder for karpaltunnelsyndrom... har stadig smerter/sovende fingre, og kan allerede nu ikke lave noget udenfor da mine fingre bliver hvide efter meget kort tid... noget L.... når man både har heste og hunde der skal passes.. jeg har tidligere fået hexadilat ( calciumblokker ) for fingrene, som havde en ret god effekt på mig, men da jeg nu også tager en del smertestillende for min ryg, ville jeg gerne prøve noget andet, så det lyder jo fantastisk at man kan bruge specielle hansker.. er der en rigtig god effekt eller bliver fingrene hvide/kolde alligevel efter noget tid? er der andre erfaringer med silvergloves ell evt andet?

Knus Hønsemoren
Silver Gloves fjerner jo ikke problemet, men der går længere tid, inden jeg få ondt i fingrene.
Hvis der er andre, der som jeg, også har problemer med at fødderne er ramt af Raynauds, kan jeg anbefale http://www.coolstuff.dk/Varmeposer
Jeg bruger poserne, der kan klæbes på strømperne. Det er ingen billig fornøjelse, da det er engangsposer, men det gør, at jeg kan spadsere en tur selv nu, hvor temperaturen kommer under de ca. 15 gr. Vær dog opmærksom på, at der er god plads i skoene, så der er lidt luft omkring fødderne, ellers føles det lidt trangt.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension