K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2011, 18:22   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du selv søgt pension på en §17
har kommunen til hensigt og sende dig i aktivering, det kan jeg ikke helt blive klog på
hvad siger din psykiater omkring behandlingsmuligheder
min har skrevet til kommuen jeg ikke må arbejdsprøves yderligere
får heller ingen ydelse, men min sagsbehandler er i gang med at søge pension
har fået afslag på en §17, men er færdig med de undersøgelse som var deres begrundelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 18:28   #12
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Adi.

Sætter dette link til dig. www.arbejdsevnemetode.dk

Held og lykke med projektet.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 18:31   #13
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

1000 tak for jeres gode svar. hvor er i søde.

Jeg har ikke søgt noget endnu men vil søge pension når jeg får min diagnose.Jeg skal testes 2 gange mere.Jeg går ud fra jeg kender min diagnose engang i februar men er næsten 100 procent sikker på at jeg lider af borderline med måske skizotypiske træk oveni. Jeg har jo allerede nu en borderline diagnose fra den psykiater jeg har gået ved de sidste 4 år men pga tidligere diagnoser som skizotypi har jeg været i tvivl da jeg føler jeg har begge dele. Derfor er jeg igang med en udredning som er den grundigste jeg hidtid har prøvet.
Så nu spørger jeg om ting der nager mig.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 18:34   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Adi Se meddelelser
Kommunen fortalte mig at når jeg har en stor friværdi i mit hus så kan jeg ikke modtage økonomisk hjælp af nogen art af dem i form af kontanthjælp.
Måske jeg skal læse kontanthjælpsloven.
Du skal kommunikere PÅ SKRIFT med dem, så du kan bevise at du har spurgt/søgt om noget, og HVAD de har svaret.
Kun sådan kan du komme videre, elle anke en afgørelse hvis det bliver nødvendigt.

OG JA, du skal læse ALT hvad du orker at sæte dig ind i - start med at søge her på k10 - TONSVIS af brugbar information, ofte med LINKS til de paragraffer der omtales.

Men er man psykisk presset, så er det en rigtig god idé at bede om støtte hvor du kan få den, man kan virkelig blive fladmast af kontakten med kommunen, og man er jo sjældent et fastelavnsris af energi og overskud, når man havner i deres klør.

I den grønne stribe næsten øverst på siden her står ordet SØG - start dér, på enkelt-ord f.eks.: kontanthjælp, førtidspension, arbejdsprøvning.

Og ALLER ØVERST PÅ SIDEN i de grønne faneblade: NYTTIGE LINKS.
mange love og regler du kan blive klog af.

God arbejdslyst, og husk at få sovet ind imellem - man kan komme til at hænge fast foran skærmen når man først går igang. ;-)

Sidst redigeret af L.S.; 10-01-2011 kl. 18:37.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 18:37   #15
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Er der nogen der er søde at give mig et link til paragraf 17 i pensionsloven.

knuser
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 20:25   #16
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=132869

BEKENDTGØRELSE AF LOV OM SOCIAL PENSION
Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 20:35   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du selv søger så husk for gudskyld og skriv på foreliggende grundlag
herefter har de 3 måneder til at afgøre sagen
men husk og lade være med at ligge så meget i diagnoser
kommunen kigger kun på din arbejdsevne og alle muligheder for at forbedre den skal være udtømte. samt den skal være ubetydelige
grunden til selv i tv-avisen hører man nu
man skal være mere død end levende

håber du får de rigtige diagnoser, kan jo også værre du kan komme i behandling
det har taget mig 8 år og finde alle 9 stk.
har selv skizotypisk sindslidelse, der desværre er ved at udvikle sig til SKIZOFRENI
håber det ikke

Sidst redigeret af MTVRV1; 10-01-2011 kl. 20:42.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 20:39   #18
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du kan søge førtidspension §17 på foreliggende grundlag.
Det vil sige, at der ikke bliver indhentet øvrige oplysninger end hvad der allerede er i din sag. Derfor er det vigtigt, at der er alle relevante lægepapirer (også længere tilbage end de nyeste) og al øvrig dokumentation for at du er uarbejdsdygtig. Derfor siger jeg som de andre: Få aktindsigt.

Men start da med at snakke med din sagsbehandler om førtidspension allerede nu. Fortæl om den udredning du er igang med og fortæl hvad de tidligere arbejdsprøvninger gjorde ved dig... Måske sagsbehandleren er enig med dig i at der skal søges førtidspension nu.

Men det kan også sagtens være, at sagsbehandleren siger, at der ikke er tilstrækkelig dokumentation for den nedsatte arbejdsevne, og derfor mener at du skal i arbejdsprøvning. Det samme vil nok være nødvendigt hvis du får afslag på §17.
MED MINDRE DIN BEHANDLING SIGER DET ER UFORSVARLIGT.

Uanset hvad vil det vel være rart at få sagsbehandlerens vurdering af hvor du står...

Og ja, du kan godt skulle i arbejdsprøvning uden at få offentlig ydelse hvis din arbejdsevne i forhold til førtidspension skal vurderes.
Altså hvis du har formue og dermed ikke er kontanthjælpsberettiget.

Der er langt fra garanti for at få fp selvom du selv og din behandler betragter dig som uarbejdsdygtig.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 21:26   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Adi Se meddelelser
Jeg nægter at arbejde gratis mere for nogen kommune. Jeg er syg og sådan er det
Du kan ikke sammenligne en arbejdsprøvning med at "arbejde gratis".

Arbejdsprøvning er ikke det samme som aktivering.

Det er fint at du bliver udredt helbredsmæssigt, men man bliver ikke tilkendt førtidspension efter diagnose, udelukkende efter arbejdsevne.

Andre har linket til arbejdsevnemetoden, og forklaret, at kun få mennesker bliver tilkendt fp uden at have været i arb.prøvning. Og dette er helt korrekt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering mck88 Spørgsmål ang fleksjob 4 01-03-2011 10:57
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Tullee Alt det andet 18 23-09-2010 16:12
aktivering frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 72 10-12-2009 23:55
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension